Mielikuvia Laurista?
Poika syntyi viime viikolla. Miltä kuulostaisi Lauri? Onkohan miten yleinen nykyään pikkupojilla?
Kommentit (8)
Jos esikoinen ei olisi Laura, niin meiltäkin varmasti Lauri löytyisi. Kakkoselle tuli siksi Lassi, koska Lauri olisi ollut liian lähellä. Mutta siis ihana nimi, kertakaikkisesti minun makuuni =)
Lauri on hyvin suomalainen ja perinteinen nimi, eikä varmaan koskaan " mene pois muodista" . Sopii siis kaikenikäisille suomalaisille. On kai se suht yleinen nimi pikkuisillakin pojilla, mutta ei ihan yleisimpien joukossa kuitenkaan. Laittakaahan vain pojalle nimeksi Lauri!
Perinteinen muttei mitenkään vanhanaikainen, vaan pikemminkin ajaton. Yhtäaikaa sekä pehmeä että reipas.
Tiedän yhden vauva-Laurin, muutaman kolmekymppisen Laurin, joitain keski-ikäisiä-julkkis-Laureja (tyyliin Ihalainen), sekä isoisäni edesmenneen veljen (syntynyt noin vuonna 1910).
Tässä tilastot (jos saat luettua - tai käy katsomassa www.vaestorekisterikeskus.fi ja nimipalvelu):
Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 3082 1 3083
1900-19 12850 2 12852
1920-39 13843 0 13843
1940-59 9868 0 9868
1960-79 4556 0 4556
1980-99 12365 1 12366
2000-05 3552 0 3552
2006 251 0 251
Yhteensä 60367 4 60371
...eli näyttäisi olevan taas suosiossa, mutta juuri tuon ajattomuutensa takia ei mielestäni kuulosta muotinimeltä (vrt. esim. Veeti, jota on itse asiassa annettu tänä vuonna vähän vähemmän eli 238 kpl).
Meillä on Lauri, ihana, reipas, kolmevuotias pellavapää, maailman ihanin poika!!!
Lauri on suloinen ja reipas pikkupojan nimi, hyvä teini-ikäisen nimi ja kunnollinen, miehekäs aikuisen miehen nimi.
en pidä nimestä ja se on ainoastaan makuasia. Hyvä nimihän Lauri on. Minusta se sopii paremmin vanhemmalle ihmiselle ja minusta se ei ole reipas vaan saan nimestä vaisun kuvan (ihme kyllä että näin poikkeava). Positiivistä Laurista tulee mieleen maaseutu..siis maalaispojan nimi minulle.
Minusta Lauri ei ole mitenkään komea nimi.
T.nimim. myös maalta
ja siksi hyvä. Mielestäni ajattomat nimet ovat hyviä. Sopii eri-ikäisille. En kuitenkaan itse ole hirmu ihastunut r-nimiin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Jos olisin mennyt naimisiin suomalaisen kanssa, ja asuisimme Suomessa, poikamme nimi olisi Lauri! ' Päätin' lukiossa että poikieni nimet tulevat olemaan Lauri ja Aleksi, mutta toisin kävi. Enkuksi Laurie on yleinen tytön lempinimi, ja Lawrence ei oikein iskenyt... Alex olisi tietty toiminut täällä, mutta mies sitten ei taas tykännyt..
Mutta Lauri on ihana nimi!