Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion yhteydessä sterilisaatio?

08.08.2006 |

Odotan kolmatta lasta ja olen pohtinut että teettäisin tulevan sektion yhteydessä sterilisaation kun se kävisi silloin helposti ja samoilla kivuilla. Onko joku muu suunnitellut samaa? Kuitenkin tuntuu hassulta ajatella vauvan syntymää ja lopullista sterilisaatiota samalle päivälle. Olen liki 35-vuotias, mutta miten tällaisessa tilanteessa voi olla varma ettei enää koskaan halua lapsia vaikka nyt siltä tuntuukin? Pelkään että tapahtuu jotain mistä tulen katumapäälle. Kuinkakohan varmoja sterilisaation teettävät oikeasti ovat? Voiko koskaan olla 100% varma ettei varmasti koskaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehtiin katkaisemalla ja ompelemalla jotta varmasti pitää. Hän on tyytyväinen itse toimenpiteeseen.

Täytyy miettiä mitä oikeasti haluaa ja toimia sen mukaisesti..

Vierailija
2/5 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmannen pitäisi syntyä 5vkn päästä suunnitellulla sektiolla..

Jo alkuraskaudesta päätin,että jos sektion yhteydessä saa sterilisaation niin haluan sen samalla.Nyt on paperit valmiina odottamassa viimeistä lääkärikäytiä polilla.

Itse tulin aikanaan siihen tulokseen,että sterilisaatio on meille paras vaihtoehto.Kolme lasta on meille sopiva määrä ja kun hormonaalinen ehkäisy ei sovi enkä varmaan muutenkaan muistaisi ottaa pillereitä ja mies ei kierukasta perusta,joten päätös oli selvä.

Mielestäni se on vaan sopeutumis kysymys,että viimeinen lapsi syntyy samana päivänä kun sterilisaation tehdään..Itse kävin samat ajatukset läpi ja tulin edelleen siihen tulokseen,että näin on parempi..

Itse en vielä iän puolesta(tänä vuonna 29v) saisi sterilointia,mutta kun lapsiluku on täysi,niin sen sain..Neuvolalääkärihän kirjoittaa paperit,jotka otat mukaan kun menet viimeiselle äippäpolikäynnille sopimaan sektion ajan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos sektio tehdään niin samalla sterilisaatio. alakautta haluan synnyttää jos mahdollista, koska se on vauvalle pienempi riski. jos alakautta vauva tulee niin sitten jonotan...

ja ikää 29, kolmas lapsi tulossa ja mikään ehkäisy ei oikein sovi.

Vierailija
4/5 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei kokemusta asiasta, mutta halusin vain kertoa mielipiteeni.

ensinnäkin kannattaa tosiaan tarkkaan miettiä että onko täysin varma

lopullisesta päätöksestä ettei halua enää lapsia

ja toiseksi(en halua pelotella ketään, suurin osa lapsista syntyy terveenä)

jos vauva osoittautuukin vaikeasti sairaaksi muutaman päivän päästä.

ystävälläni kävi jokunen aika niin että hän sai kolmannen lapsensa. kaikki näytti olevan hyvin syntymähetkellä ja seuraavaan päivään asti. sitten vauvalla alkoivat hengitysvaikeudet ja hänet vietiin tehohoitoon. myöhemmin alkoi tulla muitakin oireita ja häntä alettiin tutkia. parin viikon tutkimusten jälkeen vauvalla todettiin lapsuusiässä kuolemaan johtava sairaus.

mutta harvinaistahan tälläinen tosiaan on, mutta joidenkin kohdalle näitä ikäviäkin asioita sattuu.

ja ystäväni ystävä menetti vauvansa parin päivän ikäisenä vaikeaan sydänvikaan. hänelle oli tarkoitus tehdä sterilisaatio seuraavana päivänä mutta siellä oli kiireellisempiä toimenpiteitä ja se siirtyi. heidän onnekseen. tämä ihminen oli hyvin onnellinen ettei sterilisaatiota ehditty tehdä.

anteeksi nämä esimerkkini, en tosiaan halua pelotella. halusin vain kertoa mitä elämässä voi tapahtua.

Vierailija
5/5 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myöskin se ongelma ettei hormonaalinen ehkäisy sovi, kierukkakaan ei ajatuksena kiehdo. Ikäni puolesta olen sitä mieltä etten halua enempää lapsia, jokainen raskaus on ollut edellistä raskaampi elimistölle.

Olen myös jo ehtinyt miettimään sitäkin ikävää vaihtoehtoehtoa, että mitä jos vauva onkin vakavasti sairas eikä hänen ennusteensa olisi hyvä. Onhan sekin yksi mahdollisuus, vaikka hyvin pieni. Luulen, että en haluaisi tai sellaisen jälkeen edes uskaltaisi harkita uutta raskautta. Mutta jos näin ikävästi kävisi ja vielä yhden lapsen haluaisimme, niin ehkä se onnistuisi keinohedelmöityksellä? En tosin tiedä miten siihen suhtauduttaisiin, mutta kai nekin katsottaisiin tapauskohtaisesti. Käsittääkseni sektion yhteydessä tehtävä sterilisaatio on vieläkin lopullisempi kuin klipseillä tehty sterilisaatio, vaikka molemmat ovat lopullisiksi tarkoitettu.