Raglanhihaiseen neuleeseen poolokaulus - mistä kunnon ohje?
Aloin tehdä yhden lehden ohjeen mukaan villapaitaa alhaalta ylös. Melko sujuvasti olen edennyt, joskin ohjeesta on puuttunut muutama lause. Olen tehnyt kavennukset ja pitäisi rustata poolokaulus. Lukemani ohjeistus koskien jatkoa on sinänsä ymmärrettävä, mutta tyhmänä en tajua, mitkä silmukat raglankavennuksesta kuuluvat hihaan ja mitkä etu- tai takakappaleeseen. Meneekö kuten kavennuksia aloittaessa?
Ja kumpi niistä nyt mukamas on etu- tai takakappale, kun kumpikin on samanlainen? Saan varmaan päättää.
Ohjeessa neuvotaan jatkamaan raglankavennuksia etukappaleen ja hihan välissä, mutta toisen puolen osalta ei ole mainintaa. Tuskin voi kesken sitä kavennusta jättää.
Varmaan ymmärrän, kun etenen, mutta nyt meinaa järki päästä paeta näiden ohjeiden kanssa, jotka ovat puutteellisia tai tarkoitettu niille, jotka eivät ohjeita edes tarvitse.
Voisiko joku osaava neuvoa tai antaa vinkin esimerkiksi jostain käsityöoppaasta.
Olen googletellut kaikki mahdolliset sivut. Hyviä neuvoja löytyy moneen asiaan, mutta ei täsmällistä opastusta esimerkiksi siihen, kannattaako ne kavennukset aloittaa heti, kun samalle pyöröpuikolle on saatu kokoon kaikki kappaleet. Ja aloitatko pisteestä x vai y?
Siis on ollut ostoneuleita, jotka kinnaavat edestä ja joku valuvika niissä on. Tai siis pitää tietysti saada täsmättyä omiin mittoihin koko tekele.