Henkien taistelu meneillään... alko >< raitis viikonloppu
Tähän asti selvinnyt taistelusta puhtain paperein eli vielä en ole käynyt alkossa enkä tänään enää ehdi käydäkään. Aamusta sitten uusi taistelu, jos edes muistan asiaa...
Yritän illalla käydä kaupassa, joten ei tarvis huomenna käydä ostarilla eikä horjahtaisi punaviiniostoksille.
Joo, kyllä on. Heti kärkeen vastaus teille alkoholiongelmasta huutelijoille. Joten nyt kun vastaus on jo annettu, niin ei tarvi huudella sivusta.
Muita, joilla sama taistelu meneillään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Viinaa vaan. Se vie tylsyyden ja parantaa ongelmat ja masennuksen. Kerran täällä vaan eletään
Tämä toivottavasti oli provo. Mutta mikä siinä on, jos joku haluaa raitistua, niin heti on vanhat kaverit huutelemassa tämän tyyppisiä kommentteja?
Luulisi, että kaikki ymmärtää päihderiippuvuuksien haitat ja haluaisi vaan tukea toista pyrkimyksissä pois sellaisesta elämästä. En tajua. Voisiko joku näin ajatteleva hieman selventää?
Syö vaan liköörikonvehteja ja liköörikakkua ja juo alkoholitonta viiniä.
Lyö itseäsi aina kun olet kallistumassa alkon puolelle.
Kaikilla ei ole tuollaista ongelmaa. Joillekin kaikki huumeet ovat ehdoton ei, jolloin ei tarvitse edes puntaroida vaihtoehtojen välillä.
aidosti raitis
Sinun pitää saada muuta sisältöä elämääsi.
Alkoholiongelma ei parane alkoholilla.
Alkoholista on vaan haittaa eikä se paranna ketään.
Mä otan ainakin viinaa tänään vaikka olin suunnitellut lopettavani. En pystynyt siihen.
Kenkku ongelma ja viinanhimon kanssa on todella tuskaista taistella. Itse olen ollut kaksi vuotta raittiina ja se onnistuu helposti kun ei ole sitä himoa . En täysin ymmärrä miten se hävisi. Mutta vainnraittiudella se lopulta häviää. Korvaavaa tekemistä ja sen sellaista. Itse otin periaatteen, että kaikki on sallittua kun raittiudesta on kysymys. Söin herkkuja jne. Nyt ei tarvitse niinkään vaannraittius on itsestään selvää ja se on ihanaa. En halua kerskaa ja ylpeillä vaan motivoida että se raittius on oikeasti kuin toinen elämä ja lahja.
Onnistuu helposti kun krapulat ovat yhtä hirveitä luin itsellä
Kannattaa jo nyt miettiä, miltä huomenna aamulla mahdollisesti tuntuu.
Harvemmin tulee kaduttua sitä, että ei juonut illalla.
kuudetta vuotta sama taistelu. Tähän mennessä olen voittanut onneksi.
Jos korkki aukeais,se ei menis kii ennenkuin ois niin huonossa kunnossa ettei pysty nousemaan edes jaloilleen . Eli menis se 6-9vk yötäpäivää kännissä, välillä simahdellen.
Minä päätin, että tänä viikonloppuna pysyy korkki kiinni, ensimmäistä kertaa lähes vuoteen. Joka viikonloppu on siis tullut juotua enemmän tai vähemmän, joko toisena tai molempina iltoina ja alkoi suorastaan raivostuttamaan se, että mikä pakkomielle on olla aina alkoholia vapailla ja miksei voisi olla edes välillä ilman. Siksi nyt olen ilman ja toivottavasti inspiroi olemaan ilman muinakin viikonloppuina. Täysraittiutta en ole ihan vielä valmis itselleni lupailemaan.
Vierailija kirjoitti:
kuudetta vuotta sama taistelu. Tähän mennessä olen voittanut onneksi.
Jos korkki aukeais,se ei menis kii ennenkuin ois niin huonossa kunnossa ettei pysty nousemaan edes jaloilleen . Eli menis se 6-9vk yötäpäivää kännissä, välillä simahdellen.
Siis vieläkin riivaa viinanhimo kuuden vuoden ajan?
Miten menee raitis perjantai? Täällä hyvin, ruokaa tilasin ja sitä odottelen kieli pitkällä, syön itseni koomaan ja siitä peiton alle.
Tsemppiä kaikille alkoholin vähentäjille! Itsekin lomalla ja muutaman kerran tullut fiilis, että nyt lähtee kaupasta mukaan juotavaa, onneksi ei ole lähtenyt. Pitää taistella oikein, vaikea elämäntilanne menossa. Pirullinen aine tuo alkoholi, välillä pystyn olemaan kuukausikaupalla ilman ja sitten taas annan itselleni luvan, nyt kun rajoitukset kasvavat ja liikuntaharrastukset viedään, pelottaa kuinka houkuttaa vitutukseen alkaa vaan juoda silloin tällöin.
Ystäväsi Yrttimies kirjoitti:
Luopukaa alkoholista kokonaan ja vaihtakaa yrtin kohtuukäyttöön. Terveytenne kiittää, juu. Ei enää krapuloita minulle, kiitos yrtin.
Muuten kyllä mutta enpä satu tuntemaan ketään hämärähemmoja keneltä moisia yrttejä voisi ostaa.
Kyllä sä onnistut!