Alan olla taas niin masentunut, en jaksa!
Olen kokenut yhden pahan masennusjakson vuonna 2016-2017 ja samassa myös burnoutin. Olin silloin poissa töistä 6kk yhteen putkeen ja edelleenkään en ole yhtä toimintakykyinen kuin ennen sitä. En jaksa enää töiden jälkeen tehdä mitään, viikonloput menee palautumiseen ja olen muutenkin vähemmän Iloinen kuin ennen.
Olen ollut nyt pari vuotta määräaikaisessa työsuhteessa ja lomia en ole oikein pitänyt. Määräaikaisuutta on siirretty aina pari kk eteenpäin ja loman ajankohtaa myös. Nyt sain kuulla ettei määräaikaisuuttani enää jatketa ja minun paikalle on valittu toinen työpaikan sisältä oleva henkilö. Minun vastuulle jää parin kuukauden ajalle hänen kouluttaminen ja auttaminen. Tällä uudella henkilöllä ei ole aiempaa kokemusta tehtävistä. Minulla 5 vuoden kokemus vastaavanlaisista.
Olen tässä 3 viikkoa taistellut tätä alkavaa masennusta / surua vastaan, mutta huomaan etten enää jaksa. Olen jatkuvasti paniikissa, ahdistunut, väsynyt... Kävelevä haamu.
Miten jaksaa vielä 3kk ja miten saan motivaatiota mennä eteenpäin?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Sinä ap, haet sairauslomaa, vaikuttaa siltä, että et todellakaan jaksaa enää kauan. Sinuna en alkaisi kouluttamaan tilallesi tulevaa henkilöä. Huolehtikoon työnantaja, sen verran kannataa pitää puoliaan. Olet saikulla ja lepäät ja mietit omaa tulevaisuuttasi. Älkää olla liian kilttejä, siitä ei seuraa mitään hyvää, palatte itse vain loppuun.
Terv. 40-vuotta työelämässä asiantuntijatehtävissä
Niin.. Mietin että siitä kieltäydyn kun painotettiin että "sinähän koulutat hyvin tämän uuden". Voi huoh. Tuntuu että on vain joku roska, josta imetään aivan kaikki irti ja heitetään pihalle... Ap
kevät on pahinta aikaa masennukseen taipuvaisille.
Käy nyt viikonloppuna maisemamatkalla porvoossa. Vanhassa kaupungissa kahvilla ja runebergin tortulla. Kyllä mieli piristyy!
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt viikonloppuna maisemamatkalla porvoossa. Vanhassa kaupungissa kahvilla ja runebergin tortulla. Kyllä mieli piristyy!
Mikähän tässä aloituksessa oli taas niin provoa? Ihan omasta elämästä on kyllä.. Ap
Sinä ap, haet sairauslomaa, vaikuttaa siltä, että et todellakaan jaksaa enää kauan. Sinuna en alkaisi kouluttamaan tilallesi tulevaa henkilöä. Huolehtikoon työnantaja, sen verran kannataa pitää puoliaan. Olet saikulla ja lepäät ja mietit omaa tulevaisuuttasi. Älkää olla liian kilttejä, siitä ei seuraa mitään hyvää, palatte itse vain loppuun.
Terv. 40-vuotta työelämässä asiantuntijatehtävissä