Hormonikierukan poiston jälkeen lasta odottavat
Ihan ensin: onnea kaikille mahakkaille! Kuinka pian teillä tärppäsi? Miten nopeasti kierto normalisoitui?
Itselläni ei ole ollut käytännössä ollenkaan kuukautisia hormonikierukan kanssa. Ennen esikoista kierto oli pitkä ja epäsäännöllinen.
t: toivottavasti odottajien joukkoon pian liittyvä Aaltotyttö
Kommentit (3)
Minulla oli hormonikierukka kakkosen ja kolmosen välissä (menkat eivät ehtineet alkaa ennen kierukan asettamista). Vauvakuume nosti kovasti päätään, joten vain puolen vuoden käytön jälkeen poistatin kierukan. Kierukan laittamisen jälkeen minulla oli n. kuukauden jotain vuotoja, muttei kuukautisia ollenkaan.
Eikä niitä kuukautisia koskaan tullutkaan, koska tulin raskaaksi välittömästi kierukan poiston jälkeen. Ajattelin, että olisiko kohtu ollut jotenkin vastaanottavainen hedelmöittyneelle munasolulle, koska sieltä ei ollut mitään vuotoja tullutkaan pitkään aikaan. Who knows?
Meillä kävi siis näin onnellisesti.
Peemai rv 37 + 5
Minulle oli toisen lapsen jälkeen hormonikierukka n. 3 v, minä aikana vuodot olivat välillä kokonaan poissa, välillä oli pieni muutaman päivän tiputtelu silloin kun olisi pitänyt olla kuukautiset.
Nyt poistimme kierukan tammikuussa ja tulin raskaaksi helmikuussa, välissä yhdet normaalit kuukautiset.
Mari 26+4
Moikka,
Minulla raskautuminen kesti 7 kierron verran. Kierukka oli 5,5 v paikoillaan, eikä vuotoja tullut.
Raskautumistani hidastivat pitkät kierrot (kierukan poiston jälkeen 55pv), jotka ilmeisesti johtuivat PCO-tyyppisistä munasarjoista.
Sain ongelmaani lääkityksen (Terolut + Clomifen), jonka avulla olinkin jo pian raskaana. En tiedä olisinko tullut raskaaksi lainkaan, jos olisin vain odottanut ja antanut ajan kulua. Ikääkin on jo kolkytjarisat :-O
Kanelisokeri 25+3