Onko serkusten välinen seksi moraalisesti mielstäsi jotenkin väärin?
Lähipiirissäni on tällainen tapaus. Mitään avioliitto- tai lapsensaantiaikeita tuskin on.
Kommentit (13)
Sanoohan sananlaskukin: Mitä serkumpi, sen herkumpi.
Mutta itse kauhistelen jossain määrin, lähinnä perimäriskin vuoksi.
Onhan se ihan laillista, muu ei minua kiinnosta. Jossain on aina mentävä raja sukurutsan ja sallitun seksin välillä, menköön nyt sitten vaikka tuossa.
Jos kyse tosi läheisistä, lähes sisaruksina kasvaneista serkuksista niin se voi olla psyykkisesti ongelmallinen insestin tasoinen suhde, ja jos on tiedossa että suvussa liikkuu perinnöllisiä sairauksia niin perinnöllisyysneuvontaa suosittelisin.
Yököttää ajatuskin. Tiedän yhden serkusparin jotka viime kuussa menivät naimisiinkin. Varmaan olis lapsiakin tarkotus tehdä eikä niitten omassakaan perimässä mitään hurraamista ole.
mutta sukurutsa on jotenkin superoksettavaa.
Pelkästään jo tuo sananlasku on oksettava!
olis jotenkin tyhmää olla vaikka oman veljenpoikansa (jonka tuntenut lapsesta saakka, ja johon läheiset välit) anoppi. eihän siinä saa mitään uusia sukulaisiakaan kun niin pienessä geenialtaassa lutrataan.
Kuten uillakin tässä ketjussa. Miksiköhän? Vaika on ihan sallittua laissa.....
Mutta kyllä on ällö ajatus.... Puolet isovanhemmista samoja.
Onhan se myös laillista. Mutta ällöttävää kyllä, mielestäni! :-/
mutta tiedän monet jotka "paheksuvat" tällaisia liittoja.
Mutta jos eivät aio lisääntyä niin mikäs siinä kai, mun pitäisi varmaan vain olla avarakatseisempi... Serkusten lisääntyminen tuntuu laillisuudestaan huolimatta niin hirveän huonolta idealta että sen suhteen mulla on melkeinpä jo moraalisiakin vastalauseita. Vai luulenko mä vain että siinä aiheutettaisiin lapselle tarpeettomia riskejä?
on kaksi serkusten välistä avioliittoa lapsineen... menee kyllä mun ymmärryksen yli vaikka laillista onkin.