Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta alkuraskaus menossa ja olen lihonut :(

Vierailija
23.02.2021 |

Olen viikolla 11+4 nyt. Pahoinvointi ja väsymys on vaivannut monta viikkoa. Kaikki hajut ällöttää, enkä pysty tekemään kunnon ruokaa. En ole juuri muuta pystynyt syömään kuin hedelmiä, sipsejä ja jäätelöä. Olo on sen mukainen, enkä tietenkään ole jaksanut liikkua muuta kuin pieniä kävelylenkkejä. Miten saan itseäni niskasta kiinni? Kamalaa jos syön näin huonosti koko raskauden ajan, sitten olisin ihan rapakunnossa synnytyksessä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö sipsejä ja jäätelöä. Osta näkkäriä, hedelmiä tai vaikka korppuja.

Vierailija
2/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli alkuraskaudessa kiloja, koska en pystynyt tekemään muuta, kuin makaamaan sohvalla ja syömään vaaleaa leipää. Pahoinvointi helpotti keskiraskauteen tultaessa, ja nyt olen päässyt lenkkeilemään normaalisti ja syömään monipuolisesti. Toivotaan, että sullakin helpottaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää itsellä oli sama mutta arvaa mitä kun imetät ne ylimääräiset kilot lähtee lupaan se

Vierailija
4/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies kokkaa sinulle sellaista, mitä pystyt syömään? Painonnousu ei välttämättä ole läskiä vaan turvotusta.

Minulla ei paino laskenut imetysaikana vaan päin vastoin nousi. Maitoa ei juuri tullut vaikka imetin tunteja. Esikoisen aikaan tein 2-3 tunnin vaunulenkkejä, paino nousi silti kilon viikossa.

Vierailija
5/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys hellittää alkuraskauden jälkeen. Ota rennosti!

Vierailija
6/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää itsellä oli sama mutta arvaa mitä kun imetät ne ylimääräiset kilot lähtee lupaan se

Ei tuota voi luvata. Itse laihduin kyllä aina alipainoiseksi, kun imetin, mutta olen kuullut, että monella on paino alkanut pudota vasta imetyksen loputtua.

Vierailija
7/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa ja ruokalistalle tulee uusia juttuja. Kokeile rohkeasti uusia vaihtoehtoja ainoa silloin tällöin. Itselläni oli yhdessä vaiheessa tunne, että vain vaaleat asiat maistuivat. Söinkin pelkkää luonnonjogurttia, kaurapuuroa ja pinaattikeittoa. Maistoin aina pari haarukallista miehen ruokaa ja pikkuhiljaa ruokalista laajeni. Ajattelin, että tuo on vain vaihe joka menee jossakin vaiheessa ohi. Huolehdi vain, että saat tarpeeksi vitamiineja. Vauva kyllä ottaa kaiken tarvittavan itselleen, jotta kasvaisi.

Jos jäätelö maistuu, niin kannattaa kokeilla jogurttia. Niitäkin voi pakastaa, jos jääkylmänä maistuu paremmalta. Voit myös kokeilla tehdä smoothieta. Kannattaa myös kokeilla riisi- tai linssikakkuja (esimerkiksi juuston makuinen). Uppoaako kasvikset esimerkiksi dippikastikkeen kanssa?

Älä kuitenkaan stressaa syömisestä tai liikkumisesta. Liikut mitä jaksat. Harvan tekee mieli mennä kävelylle, jos koko ajan tulee puklua suuhun tai vointi on muuten huono.

Vierailija
8/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole vain turvotusta. Itse olen samoilla viikoilla ja maha tuntuu tosi isolta. Syönyt olen ihan normaalisti ja liikkunutkin.

Vierailija
9/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raskaus lihottaa, jos on pahoinvointia syö sitä mikä pysyy sisällä, terveellisyyttä voi alkaa miettiä sitten kun pahoinvointi vähenee.

Lepää silloin kuin väsyttää. Raskaana pitää kuunnella kehoaan, muuten aiheutat vaan keskenmenon itsellesi.

Vierailija
10/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kaikissa 4 raskaudessa tullu 5kg ennen neuvolaa ja kaikki raskauskilot on tullut ennen rv 30. Kehot on erilaisia. Kiloja on tullut 10-20kg. Ja joka kerta kilot on vauva vuoden aikana itsestään tippunut.

Vierailija
11/14 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaus ei yleensä lihota vaan pahoinvoinnin takia laihduttaa. Kannattaa tarkistaa, ettei ole terveysongelmia, turvotusta tai diabetestä.

Vierailija
12/14 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuraskaus ei yleensä lihota vaan pahoinvoinnin takia laihduttaa. Kannattaa tarkistaa, ettei ole terveysongelmia, turvotusta tai diabetestä.

Vierailija
13/14 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut kovin pahaa pahoinvointia, joten mulle tuli muutama kilo lisää painoa jo alkuraskaudesta. Lisäksi sanotaan, että pahoinvointiin auttaa säännöllinen syöminen, jolloin tulee helposti naposteltua enemmän kuin ennen raskautta. 

Vierailija
14/14 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä oot kun syöt sipsejä.

Opetatko lapsellekin sen saman tavan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan