Vauva 6kk ei suostu syömään
Vinkkejä kehiin.. Olen kokeillut erilaisia tuttipulloja, syöttöasentoja, pidempiä syöttövälejä.. Kaikki tv:t ja muut sammutettu että ois rauhaisa ympäristö vaan EI. Naureskelee pullolle ja huitoo käsillään. Muilla tämmöstä?
Kommentit (12)
Onko hampaita tulossa? Voi tehdä ruokahaluttomuutta
Olen kauan ihmetellyt miten tällaiset silti kasvavat normaalisti.
Kyllä se sitten taas syö kun on nälkä;) Terve lapsi ei ruuan ääreen kuole nälkään.
Olisko kiinnostunut juomaan mukista?
Onko aiemmin rintaruokittu täysin, nää vauvat ei helposti suostu pullolle, vasta sitten kun on todella kova nälkä. Voisit koittaa pillimukia moni rintaruokittu siirtyy suoraan tähän kiinteiden ruokien alkaessa.
Mulla oli toinen tyttö sellainen että söi joka toinen päivä. Jos on virkeä ja kasvu Ok niin ei huolta. Toki voit kysellä neuvolasta mielipidettä.
Kuuluu siihen ikään, kun lelut ja muu kiinnostaa enemmän kuin ruoka tai vaipanvaihto. Se menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Onko hampaita tulossa? Voi tehdä ruokahaluttomuutta
Omani 2-vuotias, hampaiden tulo tosiaan vie ruokahalut, varsinkin lämpimät ruuat ei maistu.
Viileämmät hedelmäsoseet ja maitoa jääkapista parhaiten meni jossain vaiheessa.
Syötä sitten kun on pikeasti nälkä. Minun tytöllä oli refluksi ja suostui syömään vain silloin kun oli oikea nälkä ja edellisestä ruokailusta oli riittävästi aikaa. Ihan kasvoi normaalisti.
Eli jos kasvaa ja kehittyy normaalisti niin syö silloin kun syö. Terve lapsi ei nälkään kuole.
Tuon ikäinen vauva tarvitsee kiinteää ravintoa, aamu ja ilta puuro, luonas ja päivällinen kasvista, välipalat hedelmiä tai marjoja joko sosetta tai sormiruokaa tai molemmat. Sormiruokaa itse suosittelen meillä nuorin on täysin sormiruokaillut ja se kehittää lapsen motoorisia taitoja sekä lapsella herää kiinnostus ruokaa kohtaan, hän ei myöskään ala vierastaa ruuan rakennetta, moni sose vauva herkästi vierastaa paloja ruuasta, siirtymä normaali ruokaan ei ole aina helppoa. Korvikemaito ei riitä ravinnoksi, se on täysin eri tavaraa kuin äidinmaito, joka riittää ravinnoksi jopa vuotiaalle.
Selvästi asenneongelma, joka voi heijastua käytökseen aikuisiälle asti. Joku laillisin keinoin tehtävä kurinpalautus olisi hyvä.