Muita kohtalotovereita, jotka eivät löydä kaupoista vaatteita?
Toinen ketju oli noista Lindexin syksynvaatteista, mutta minulla on päinvastainen ongelma. En löydä kaupoista mitään kivoja vaatteita lapsille tai itselleni! Etenkin 6 vuotiaalle tytölle on vaikea löytää housuja, koska farkut ja sammarit eivät kelpaa ja silti haluisin nähdä välillä jotain muuta jalassa kuin kauhtuneita trikoita ;)
Lindexin koululaisten puoli on ihan kauheuksia täynnä, Kappahl ei vakuuta sen enempää. Pienempien puolella taas ainaisia retroja, jotka tulevat jo korvista ulos. Mistä meille vaatteita??
Kommentit (17)
Ollaan samasta aiheesta aiemminkin kirjotettu.
Lindexillä en oikeestaan enää edes käy, on siellä välillä kivojakin joo, mut noi retrot ym kun ei muhun iske tippaakaan niin saan päänsäryn siellä ;)
Pitkäänaikaan en ole oikein vanhimmalle löytänyt mitään kivaa, mutta nyt syksyllä taas pitkästä aikaa :))
Nyt vähän aikaa sitten kävin sattumalta jumbon bobon loppuunmyynnissä ja löysin isommalle tytölle ihania vaatteita puoleenhintaan...Ellen ja Caramelin trikoo/gollagehousuja joissa oli vähän jotain extraa, "timantteja" lahkeensuissa, rypytystä sivusaumassa jne. Olin ihan huippuiloinen, niin huonosti isommalle koskaan mitään löydän, ainakaan alesta.
Meillä tyttö on edelleen niin prinsessaa ja tykkää vaaleanpunaisesta joten päätin unohtaa kikkailun ja ostan selkeesti vaaleanpunaisia vaatteita, yhdistettynä ruskeaan, beigeen ja farkkuun (ehkä tylsää, mutta varmaa). Toinen värimaailma meillä on edelleen kesänjäljiltä toi peruspunainen-sininen-valkoinen...eli ehkä vähän v.pun-t.sinistäkin jää syksyyn.
Ostan siis nyt perus yksivärisiä paitoja h&m:ltä ja sit muutamia ihanuuksia merkeiltä. Koitan koota yhteensointuvan nätin vaatekaapin syksyyn. CupCakelta tulee joku paita, ruskea leivospaita ainakin. Yleensä ranskalaisilta myös jotain...tsekkaapa kukkuluuruu.fi sitten kun syksyn vaatteet saapuu. Sieltä yleensä sucrelta tai 3pommesilta löytyy kivoja tyttömäisiä velour/trikoohousuja joissa joku juju. Pieni röyhelö lahkeensuussa tms. Siellä on usein myös "oikeita" housuja joissa joustovyötärö eli mukavat jalassa. Kelpuuttaisko tyttösi sellaiset...eilen katsoin just Dodipetton mallistosta joustovyötäröisiä puuvillahousuja, rennot ja kivannäköset :))
haenpa tuon linkin tähän mukaan... katsotaan osuiko linkitys oikein ;)
http://www.kukkuluuruu.net/components.asp?Function=Details&ID=2536
meillä kanssa 6-v tyttö joka aloittaa eskarin. Vaatteet saa olla kokoa 122/128 ja alkaa olla vaikeuksia löytää kivoja vaatteita näin isolle. Mitään teinihirvityksiä en vielä haluaisi mutta ei saisi kuitenkaan olla liian lapsellisiakaan....
Sekin vielä hankaloittaa kun tytöllä on itsellä myös oma maku, eikä läheskään kaikki mitä tarjoan kelpaa. Vaaleanpunainen on out, pitäisi olla mustaa ja punaista yms.
Yleensä olen löytänyt kivoja Legolta ja Espritiltä mutta nyt nekään eivät oikein innosta. Ainakaan ne mitä kaupoissa olen nähnyt.... toivotaan että tulossa olisi vielä jotain mikä kävisi. Espritin online kaupassa oli kyllä yksi kiva mekko, mutta yhtä vaatetta ei sieltä viitsi tilata.
Kuopukselle joka on 3,5v taas löytyisi vaikka mitä ihanuuksia ja hänelle käy lähes kaikki äidin valitsemat vaatteet :D
Kävin joku aika sitten Ideaparkin Exitissä ja mitään kivaa en löytänyt. Ensi viikolla olen menossa uudestaan, joten täytyy piipahtaa vielä Exitissäkin!
Bobon vaatteista tykkään, mutta Ideaparkin Bobo on todella surkea. Mayoralin vaatteita vain ja niissäkään ei enää kokoja ollut.
H&M:n peruspaitoja en ole nähnyt pitkään aikaa Jyväskylässä :( Tytölläkin kun on vielä niin oma maku ettei meillä mene juuri mistään vaatteesta maku yksiin. Tyttö on hoikka ja tosi tarkka housujen kanssa. Mitkään farkut ei hänen mielestä istu jalkaan vaikka miten olisi pehmeä ja mukavat niin aina on jostain valittamista! Samoin käy monille trikoohousuilla ja collegehousuille. Olen niin tympääntynyt tähän housuongelmaan että!!
Millaisia Ida-Antonia ne Caramelin housut ovat? Eihän niitä mistään täältä saa mutta haaveilen vain ;) Caramelilla on niin ihania mekkoja että housutkin ovat varmaan ihanat :)
Mekko ja tunikoita ei tytölle päälle saa!
Toivotonta ja pahempaan suuntaan näyttää koko ajan menevän :(
Mayoralin sivut oli päivitetty!! Siellä oli muutama kiva vaate!
Niin pitäisiköhän sun antaa lapselle vähän vähemmän sanavaltaa tässä pukeutumisasiassa? Ymmärrän että esim. kiristävät farkut voi olla lapselle epämieluiset, tai jollain voi joskus olla en-pue-hameita -kausi, mutta jos mikään ei käy, niin ehkä kyseessä ei ole vaatteet, vaan valtataistelu? Tällä hetkellä tyttö näyttää olevan voitolla. Tai ehkä tyttö kokee että vaatteet on sulle (äidille) liian tärkeässä roolissa ja kapinoi sitä vastaan?
Niin pitäisiköhän sun antaa lapselle vähän vähemmän sanavaltaa tässä pukeutumisasiassa? Ymmärrän että esim. kiristävät farkut voi olla lapselle epämieluiset, tai jollain voi joskus olla en-pue-hameita -kausi, mutta jos mikään ei käy, niin ehkä kyseessä ei ole vaatteet, vaan valtataistelu? Tällä hetkellä tyttö näyttää olevan voitolla. Tai ehkä tyttö kokee että vaatteet on sulle (äidille) liian tärkeässä roolissa ja kapinoi sitä vastaan?
Ymmärrän mitä tarkoitat mutta kyse ei kuitenkaan ole tuosta. Tyttö on toisaalta älyttömän helppo mutta toisaalta jumalattoman vaikea. Olen käynyt asiantuntijoidan kanssa keskusteluja tytöstä, mutta niitä en lähde täällä keskustelupalstalla ruotimaan.
Olen hyväksynyt sen etten saa tytölle mekkoja, hameita ja tunikoita päälle, koska hän on aina ollut tuossa suhteessa poikamainen eikä mikään prinsessa. Housu ongelma harmittaa, koska mietin että mitä vuoden päästä keksin tytölle kouluun. Tyttö itsekin haluaa farkkuja ja katselee aina kaupoissa mitkä farkut tai sammarit olisivat kivat mutta kun mennään sovittamaan niin itku ja pettymys tulee tytöllekin kun kaikki tuntuvat pahalta eivätkä istu hyvin.
Mulla on kanssa pojan suhteen ongelmia vaatetuksen kanssa. (ja täälläkin on keskusteltu asiantuntijoiden kanssa, AS-piirteitä löytyy...)
Olin ostanut kaikenlaista kivaa kesävaatetta isot läjät. No, yhtäkään T-paitaa ei käytetty (pojalla pitää olla paidassa kunnon hihat..), ruudut nounou, tietyt värit nounou yms. Eli lopputuloksena oli iso kasa käyttämätöntä kesävaatetta.
Minkäs teet, ostan vain enää vaatetta mitä poika päälle laittaa ja that's it. Harmittaa tietenkin kun ostokset jää käyttämättä mutta kun poika sanoo ei niin se tarkoittaa ei.
Löydän siis vaikka mitä kivaa mutta poika ei suostu laittamaan päälle :(
Mä en ymmärrä....Olen aina löytänyt ihanuuksia Zarasta,Exitistä ja Benttonilta.
Hennesissäkin oli syksyn värejä,ruskeaa,lilaa....ym ym.
Millaisia vaatteita pitäisi löytyä?????
Oletko (tai moniko tästä kirjoitti; oletteko) kokeilleet tytöille eri merkkisiä farkkuja? Meillä hoikka ja pitkä esikoinen. Ruotsalaiskauppojen farkut eivät istu ja omasta mielestäni ovat jotenkin jäykkiä usein. Meillä erityissuosiossa Espritin farkut. Benettonin farkkuja monet kehuvat, mutta niissä joita olen katsellut, on malli ollut jotenkin meille sopimaton.
Sivuhuomautus: meillä ei kouluun laiteta trikoita tai college-housuja jalkaan. Mekon/tunikan/hameen kanssa voi olla,mutten itsekään lähtisi töihin trikoissa ja paidassa.
Zaraan ym. Benettonin paitoja en enää osta, olen niin monta kertaa joutunut pettymään laatuun :( Monsoonilla vois olla kivoja ja Po.P:lla jotain perusjuttuja. Legon syysmallistosta en pitänyt. H&M:ltä en ole oikeastaan löytänyt mitään. Jotain veluurihousuja ym olen sieltä katsellut mutta trikoopaidatkaan eivät miellyttäneet. Haluisin ihan klassisia vaatteita, joissa olisi jokin juju. H&M:ltä tilasin tänään 3 trikoopaitaa. Yhdessä oli kissa, jolla oli timanttikoru kaulassa, sitten yksi oli koira jolla oli timanttinen kruunu päässä ja yksi oli kani, jolla oli joku timanttinen juttu myös. Noi ole yksinkertaisia ja niistä tykkäsin ja tyttökin tykkää. Mutta sitten taas ne H&M:n paidat, jotka ovat raidalliset ja samettinen kuva jostain eläimestä niin niistä taas en tykkää ja sellaisia on joka vuosi tarjolla vähän eri muodoissa.
Me ollaan tytön kans kokeiltu erilaisia farkkuja. Näkemykseni mukaan ongelma on nyt siinä ettei juurikaan missään farkuissa ole normaalikorkuista vyötäröä vaan matalavyötärö. Tuo matalavyötärö ainakin ahdistaa tyttöä ja hän haluaa että housut nousevat normaalille tasolle :) Espritin farkkuja ollaan kokeiltu, samoin perinteiset Lindex ja H&M. Benettonilla oli keväällä (vai viime talvena?) yhdet kivat farkut, jotka olisivat voineet mennäkin tytölle mutta tietysti juuri hänen koko oli mennyt. Nyt kun kävin katsomassa niin ei ollut sen mallisia enää vaan pillejä ja niistä taas tyttö ei tykkää, kuten ei legginseistäkään.
Ei meillä millään trikoilla olla kouluun menossakaan, siksi jo stressaankin ;) Vanhin on jo koulussa, mutta hänen kans on omat ongelmat pukeutumisessa kun hän on taas pyöreämpi niin sekin tuottaa vaikeuksia löytää housuja :)
Ne oli bootcut mallia ja ohuempaa farkkuja.Mun tyttö tykästyi niihin
(tuleva ekaluokkalainen),mielestäni ne oli ihan ok....
Kävin juuri tutkimassa KappAhlin ja Lindexin pienten mallistoa. Tyttäreni on reilut 1,5 v vanha, ja olen tyytyväinen, että varastoistamme löytyy vaatetta eikä ole "pakko" ostaa välttämättä mitään. Toki ihan kaikki kaupat eivät tursua noita räikeitä kuoseja ja kuvioita, mutta näiden kahden ruotsalaisketjun liikkeisiin ei tarvitse minun ainakaan poiketa. Jesper Juniorissa vilkaisin nopeasti Espritin mallistoja. Ne miellyttävät minua. Varmasti ne taas ovat sitten jonkun toisen mielestä uskomattoman tylsiä. :-D Itselleni ovat kauhistus Småfolkin vaatteet. Ne tuntuvat jotenkin tunkkaisilta ja 70-lukulaisilta. H&M:n Hello Kitty -villityksen voisi sulattaa, jollei se katti olisi niin kovin iso melkein kaikissa vaatteissa. En haluaisi sananmukaisesti kissankorkuista HK-kissaa tytön liivimekkoon.
Pojalle (reilut 5 v) olen tilannut jo kesällä Gymboreen paitoja. Kuten niin moni pojan äiti, en minäkään välitä pääkalloista tai niihin verrattavista örkeistä. Hänelle kyllä löytää yläosia ihan hyvin. Farkkuja hän inhoaa eikä suostu pitämään niitä arkena. Nyt on hakusessa suoralahkeisia collegehousuja päiväkotikäyttöön. Ulkokäyttöön onneksi löytyy muita kuin noita collegehousuja.
Ulkovaatteisiin en tässä mene muutenkin kuin sanomalla, että niitä tuntuu olevan joka lähtöön. On yksivärisiä, kirjavia, kaksivärisiä ja oikeastaan kaikkea siltä väliltä.
Taimin tuskailemaan ongelmaan minulla ei valitettavasti ole mitään ratkaisuja tai ehdotuksia.
on kivoja vaatteita, niitä voi tilata joko suoraan Gymboree.comista tai sitten Ebaysta..
Itse tykkään kyllä Lindexin FIX-merkin vaatteista kovastikin ja muustakin, tosin nyt alkaa jo tulla korvista melkein retrot ;)
ja nuo raidalliset samettipainatuksiin, ei kiitos. Mäkin tykkään nimenomaan yksinkertaisista klassisista vaatteista joissa kuitenkin joku juju.
Saitko muuten jo tilaamasi paidat? kokomerkinnät on vaihtunut taas kaksoiskoiksi (voiko noin sanoa?) ärsyttävää! Meillä just siirrytään paidoissa kokoon 122cm, joten pelkään että 122/128cm on ihan liian suuri ja edellinen koko taas nafti :/ Onkohan mitoitus millaista?
Noi Caramelin housut oli suoralahkeiset trikoo/ohuet gollegehousut joustovyötäröllä. Lahkeiden sivusaumoissa kulki samasta kankaasta pienet rypytykset/röyhelöt koko matkalta alhaalta ylös. Ja toisessa lahkeessa taisi olla pieni päälle ommeltu rusetti & muovinen sydän. Oli musta aika söpöt kerhohousut. Normihinta oli reilu 20e eli puoleenhintaan varsin kohtuuhinta. Tosin ei ollut ihan hoikkaa mallia joten jos teidän tyttö kovin hoikka, niin ehkä ei olisi teille sopivat olleetkaan...näin lohdutuksena ;)
Kelpuuttaako teidän tyttö noita joustovyötäröllä olevia farkkuja ym puuvillahousuja? Miten ne h&m:n joustovyötäröfarkut?
Noi eläinpaidat on mun mielestä reilua kokoa. Meillä tyttö käyttää 122 cm paitoja ja se 122/128 cm oli reilu kun kaupassa katsoin, joten tilasin 110/116 cm paidat. Tyttö on hoikka (115 cm/18 kg). Paidat eivät ole vielä kyllä tulleet, mutta katsoin aiemmin tuollaista kaupassa :)
Tilasin nyt ne joustovyötäröiset farkut myös, saa nähdä kelpaako. Tänään kyllä ostin Lindexin koululaisten puolelta 122 cm rennot, trikoovuorelliset housut. Ne istui hyvin! Sitten tyttö halusi musta sammarit jossa on punaisia ja pinkkejä kukkia :D Ne oli musta järkyt mut kerta halus jotkut kunnon housut ja ne tuntui vielä hyviltä niin ostin päiväkotiin! Tällaiset:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2510616.jpg
Me mennään perjantaina Ideaparkiin, jos sieltä Bobosta löytyisi Caramelin vaatteita, siis muita kuin juhlamekkoja, niin voisin tutkailla :) Pääasiassa mennään kyllä ostamaan Jonathanin talvivaatteita. Ja onhan siellä Exit :) Tilasin myös Nova Star farkut, mutta epäilen ettei ne ehkä sittenkään istu!
myös korkeammalla vyötäröllä. Meidän ekaluokkalaisella vielä pyöreä pikkutyttövatsa eikä kapeanmalliset farkut tunnu hänestä mukavilta. Kouluun valitsi Lindexin Detroit-mallistosta farkut ja puuvillahousut, joissa molemmissa korkeahko vyötärö ja kuminauhakiristys lahkeissa. Istuvat hyvin yläosasta ja ovat mukavan väljät jaloissa. Tyttö tykkää tosi paljon ja äidin silmään oikein hyvännäköiset.
H&M:n kuvastossa näytti olevan samanmallisia myös.
t. frilla
Tytöllä pitkät kädet ja hihoista jää helposti pieneksi...toisaalta en tykkää ylisuurista kaavuistakaan vaan ihan oikean kokoisista vaatteista.
Hyvä että jotain housuja olette löytäneet :) Ja pääasiahan on että tyttö tykkää! Mitä isommiksi lapset kasvaa niin sitä vähemmän taitaa äideillä olla sanavaltaa...siihen on kai totuteltava ;)
Onnea perjantain shoppailureissulle, toivotaan että on hyvä reissu ja etsimiäsi juttuja löytyy. Jonathanilla on kyllä kivoja tänä vuonna!
Niin ja kerrohan kokemuksiasi Nova Starin farkuista kun saapuvat, mun tekis kans mieli tilata....
Kävin viime viikonloppuna Jumbon Exitin liikkeessä ja siellä oli ihania vaatteita.