Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DNA-testi kertoi että mun mies onkin mun isoisoisän veljen sukua - siis ollaanko me jotain serkkuja?

Vierailija
22.02.2021 |

Suvussa on huutolaisia joka selittää ainakin jotain mutta aika sekavaa tää on..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole serkkuja.

On ne pikkupikkuserkkuja, "3rd cousins".

Suomessa ei käsittääkseni käytetä tällaista termiä.

22/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko on naimisissa serkkunsa kanssa,heillä kolme jo aikuista lasta,jokainen heistä ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole serkkuja.

Pikkuserkut on 2. serkut

Niin? Nämä on pikkupikkuserkkuja eli 3. serkkuja.

Vierailija
24/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole serkkuja.

Ei virallisesti mutta näin se sukulaisuus voidaan ilmaista.

Vierailija
25/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikähän dna-testi kertoo esi-isien sukulaissuhteista?

mutta toki mammat tämänkin nielee 

Oletan että DNA-testissä löytyi yhteinen sukulainen ja sukuselvityksellä tarkemmat tiedot.

Vierailija
26/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole välttämättä mitään sukua. Isoisoisälläsi ja hänen veljellään on mahdollisesti eri isät ja miehesi saattaa on tuon vieraan isän sukuhaarasta, mutta ei kuitenkaan hänen jälkeläisiään.

Vierailija
27/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäidin vanhemmat oli samalla tapaa sukua ja ikävä kyllä isoäiti sai saman väistyvän sairausgeenin kummaltakin vanhemmaltaan.

Vierailija
28/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt paljon sukututkimusta ja jos tarpeeksi kauas mennään niin mieheni 4*isoisä ja minun 5*isoäiti olivat sisaruksia.

Yksi 1700-luvun suurperhe löytyy äitini suvusta kahta eri reittiä, isäni suvusta kerran ja anopin suvusta kerran. Eipä tuo mitään haittaa.

Vierailija
29/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vähän ällöttäisi. Onko teidän paikkakunnalla suomalaisen tautiperinnön geenejä? Ettei tule ylläriä lasten kohdalla...

Vierailija
30/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole serkkuja.

Suomalainen termi on sokeriserkut.

Vierailija
31/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallassa ym. syrjäseudulla tuo on yleistä. Ja se näkyy sairastavuudessa. (esim. Sallan tauti)

Vierailija
32/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on tietysti vain suomalainen ongelma. Missään muualla ei tällaista probleemaa esiinny.

Vierailija
33/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia sukulaisuuksia löytyisi todella paljon, jos ihmiset jaksaisivat selvitellä juuriaan enemmän. Sukututkimus on aika harvojen harrastus, eivätkä heidänkään sukulaisensa jaksa juurikaan kiinnostua kuin korkeintaan yksittäisistä tunnetuista esivanhemmista.

Vierailija
34/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole edes lähisukulaisista. Ennen ei tuon kauempaa puolisoa edes voinut yleensä hakea. Kuningatar Elisabet on kahta eri kautta miehensä pikkuserkku eikä mitään ongelmaa ole.

Vierailija
35/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas sekoittuminen tais tapahtua sodan jälkeen, satojatuhansia evakoita.. kuten mun mutsi.

Vierailija
36/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuollaiset tulee ilmi juuri tilanteissa jossa lapsella joku resessiivisesti periytyvä sairaus.

Vierailija
37/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia sukulaisuuksia löytyisi todella paljon, jos ihmiset jaksaisivat selvitellä juuriaan enemmän. Sukututkimus on aika harvojen harrastus, eivätkä heidänkään sukulaisensa jaksa juurikaan kiinnostua kuin korkeintaan yksittäisistä tunnetuista esivanhemmista.

Äitini sisarelle löytyi miehensä kanssa yhteiset vanhemmat 9. polvessa taaksepäin. Ihan täyspäisiä heidän lapsistaan silti on tullut.

Vierailija
38/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apstä päätellen vahinko on jo tapahtunut.

Vierailija
39/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun naiminen on suomessa laillista, mutta lisää kyllä perinnöllisten sairauksien ilmaantuvuutta selkeästi.  te ette ole serkuksia kuitenkaan.

Vierailija
40/45 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sisarelle löytyi miehensä kanssa yhteiset vanhemmat 9. polvessa taaksepäin. Ihan täyspäisiä heidän lapsistaan silti on tullut.

Ei varmaan ole harvinaista.

Tästä aiheesta voi taas kehittää yhden suurimmista murheistaan, tai sitten vaan elää huoletta edelleen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi