Koronavuoden seuraus: lapsista tullut lihavia!
Ei liikuta, ei harrasteta, mässäillään.
Kommentit (14)
Eli kun vanhemmat on alkaneet liikkua ulkona niin lapset on jääneet kotiin istumaan ja mässäilemään?
Meillä eletään ihan normaalia elämää. Ollaan pihalla tuntikausia.
Juu, näin korona-aikana joutuu näkemään lastaan joka päivä niin helposti sokeutuu läskiintymiselle. Onpas artikkeli.
Vanhemmat ei jaksa laittaa ruokaa, pakastepizzaa ja ranskalaisia vedetään naamariin.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, sun lapset on alle 10 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, sun lapset on alle 10 v?
Toinen on 11v.
Ne on olleet lihavia ennen koronaaki ku istuvat vaan sisällä perseellään ja pelaavat pelikoneella ja syövät roskaruokaa.
En ihmettele, kun oma ahterikin on päässyt leviämään, vaikka yritän liikkua joka päivä, tehdä lihaskuntoa jne. Ei kompensoi kuitenkaan tarpeeksi kaikkea sitä päivän aikana kertyvää istumista ja arkiliikunnan pois jäämistä.
Kyllä meillä liikutaan. Jääkaapin ja sohvan välillä.
Yritän keksiä jotain liikuntaa tähän hiihtolomalle mutta haastavaksi menee. Vesisade pilasi ulkoliikunnan (ladut jne.), sisäpaikat kiinni, tiet liian jäisiä lenkkeilyyn.
Ehdotuksia?
Meidän normaalisti hoikat ja urheilulliset lapset (6 ja 8) ovat lihoneet selvästi.
Ei olla erityisemmin mässäilty, mutta ollaan oltu vuosi enemmän tai vähemmän lockdownissa, Kevään ja kesän oli leikkipuistot kiinni ja kaikki koulua ja kaveritapaamisia myöten on tapahtunut ruudun edessä.
Normaalisti ollaan tosi aktiivisia arjessa, kävelemme koulumatkat, lapset harrastavat liikuntaa kolmesti viikossa. Koulun jälkeen leikitään puistossa pari tuntia ja viikonloppuisin pyöräillään perheen kanssa.
Mä olen koko vuoden herännyt kuudelta että ehdin itse harrastaa liikuntaa ennen etätöitä ja etäkoulua.
Emme siis asu Suomessa joten esim lasten lähettäminen yksin ulos ei tule kuuloonkaan.
Kotiin pelejä mitkä liikuttaa, pokemon etsintää, pelikonsoleille saa tanssi, laskettelu yms. pelejä missä on liikuttava ohjainta käyttäen, pieni trampoliini (80-100cm) mahtuu moneen kotiin, kävely on hyvä liikunta muoto (helppo pitää turvavälit, ilmaista, jokaisella on tähän sopivat varusteet).
Etäkoulu on pe*seestä tai ainakin suurentaa sitä.
Totesi 16 v