Reidessä nykii. Vähän ku elohiiri tai että joku patti ois reiden sisällä.
Mitä voi olla? Ja joo, otan tarvittaessa yhteyttä lääkäriin. Voiko olla joku tulppa? Ulkoapäin ei näy mitään.
Kommentit (7)
Todennäköisesti rasvapatti (Lipooma). Yleensä vaaraton. Voidaan poistaa päiväkirurgisena toimenpiteenä. Itse löysin sellaisen viime kesänä omasta reidestä. Muljuaa hieman sormen alla, ei ole arka eikä kipeä. Ei vaivaa mitenkään. Kävin työterveydessä ja kertoivat että se on vaaraton mutta voidaan poistaa. Tekivät lähetteen julkiselle ja parin päivän päästä on aika (joo, ei kovin kiireellinen). Poisto tehdään paikallispuudutuksessa, päälle tikit. Sitten buranaa ja kotiin. Seuraavana päivänä töihin (istumatyö).
Tuo elohiiri ei liity mitenkään asiaan. Niitä nyt on jokaisella.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Kokeiles suolaa, eli vesilasi ja ruokalusikallinen sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles suolaa, eli vesilasi ja ruokalusikallinen sekaisin.
Ja sitten levität hammasharjalla reiteen.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti rasvapatti (Lipooma). Yleensä vaaraton. Voidaan poistaa päiväkirurgisena toimenpiteenä. Itse löysin sellaisen viime kesänä omasta reidestä. Muljuaa hieman sormen alla, ei ole arka eikä kipeä. Ei vaivaa mitenkään. Kävin työterveydessä ja kertoivat että se on vaaraton mutta voidaan poistaa. Tekivät lähetteen julkiselle ja parin päivän päästä on aika (joo, ei kovin kiireellinen). Poisto tehdään paikallispuudutuksessa, päälle tikit. Sitten buranaa ja kotiin. Seuraavana päivänä töihin (istumatyö).
Tuo elohiiri ei liity mitenkään asiaan. Niitä nyt on jokaisella.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Ei mulla tää ulospäin tunnu mitenkään. Tunnen siis välillä vain ihan kuin reidessä olisi sisällä joku tukos ja jalkaterä on vähän puutunut nyt kun tarkemmin ajattelen.
Se on kreisilihas. Olet niin hyvässä kunnossa, että reidellä on oma hauis.
Jos olet työterveyden piirissä, käy näyttämässä. istumatyössä tuon ymmärtää, mutta puutumiset voivat indikoida myös heikkoa verenkiertoa, tukkeutuneita suonia, tms. Jos menee paljon olutta ja pizzaa ja ylipainoa on reippaasti, pahimmillaan voi olla tukos jossakin reisivaltimossa kehittymässä. Jos se lähtee liikkeelle ja menee sydämeen, on henki pois. Elintavat?
Levottomat jalat?