Työtön, koetko enää olevasi hyvä hakemiisi töihin
Onko pysynyt positiivinen asenne työttömyyden jatkuessa siihen, että tulet työllistymään? Ylläpidätkö taitojasi tai kehitätkö itseäsi työttömänä?
Kommentit (8)
Minulla on tapana palaa loppuun ja irtisanoutua, sitten aloitan nollasta jollain toisella alalla
Kyllä koen olevani hyvä, ei taidot ole ruostuneet. En kehitä itseäni sitä työtä varten vaan kehittelen uusia töitä ja tienaustapoja ettei tarvitsis enää samaa tehdä.
En ole työtön, mutta koen tätä silti.
En tule enää työllistymään. Reilusti yli viisikymppinen opettaja, jolla ei ole oikeita suhteita, ei työllisty edes sijaiseksi. Haluaisin kyllä töihin.
Opetustaidosta osa on luonteessa, eikä sitä voi opettaa muille eikä se katoa. Tässä mielessä taitoni ovat entisellään eri oikein hyvät. Substanssiosaamistani pidän yllä lukemalla kaiken uuden tiedon, minkä löydän ja ehdin lukea. Uuden tutkinnonkin suoritin viime vuonna.
Kesätöihin kyllä!
Talvitöihin en, siksi lähdinkin opiskelemaan.
En ole sellainen dynaaminen, ketterä ja ulospäinsuuntautunut menestyjä jollaisia palkkatyöelämä kaipaa. Joten valitettavasti näyttää siltä, että joudun tyytymään työkokeilussa työskentelyyn. 9 euron eläkevirka...
Olen jo sen verran reilusti keski-ikäinen ja ylikoulutettu ja katsonut aikani tätä peliä, että en enään opiskele ja kehitä yhtään mitään varmuuden vuoksi, jos ei ole täysin varma että siitä on hyötyä. Sen aika oli aikonaan, ei kiinnosta eli pitäkää tunkkinne. No, okei, olen ottanut pari helppoa silmänlumekurssia jotta saan täytettä ansioluetteloon. On myöskin epäselvää mitä erityistaitoja seuraavassa työpaikassa vaaditaan joten ei kiinnosta tehdä mitään kämäisiä approja tai lyhytkursseja banaaninkuorinnasta ettei työtön vaan ole, kauhistus, ollut jouten. Laadukkaat koulutukset ovat kalliita tai ne on räätälöity jo valmiiksi töissä olevalle. Teen sitten jos mahdollista mieluummin vaikka lyhennettyä työaikaa ja opiskelen työn ohessa. Pääsen kyllä hanttihommiin ainakin keikkalaisena jos haluan eli tämä tiedoksi jos ihmettelette miten tällaiseen asenteeseen on varaa:)
Olen liian hyvä mihinkään töihin.