Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettääkö ns. kiltti mies? Mielipiteitä?

Vierailija
07.08.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltit naisetkin pettää niin miksei miehetkin.

Vierailija
2/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä miehiä tunnen, niin tuo on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Useimmat pettäjät ovat juuri niitä, joista kukaan ei uskoisi (vähiten vaimo). Useimmiten pettäjät ovat myös hyviä puhumaan.

En tiedä voiko tämmöisiä stereotypioita tehdä, mutta näin olen minä havainnut.

Vierailija
4/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba:

Mitä minä miehiä tunnen, niin tuo on ennemminkin sääntö kuin poikkeus. Useimmat pettäjät ovat juuri niitä, joista kukaan ei uskoisi (vähiten vaimo). Useimmiten pettäjät ovat myös hyviä puhumaan.

En tiedä voiko tämmöisiä stereotypioita tehdä, mutta näin olen minä havainnut.

Vierailija
5/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli kiltti ja ystävällinen jokaiselle, joka istui hänen viereensä. Häneen ihastuttiin ja hän myös ihastui itse helposti, eikä hän silloin yhtään muistanut, että hänen olisi ehkä tärkeämpää olla kiltti perheelleen.

Vierailija
6/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Np 4 puhuu asiaa. Ei se ole mikään kiltti mies ketä pettää. Höh

ja hei, ei nyt puhuttu naisista

Vierailija
7/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan voi olla samaa mieltä kuin nelonen, et eihän se mikään kiltti mies ole, joka pettää, mutta toisaalta monet pettäjätä ovat niitä kilttejä, jotka eivät osaa sanoa kellekään ei. Kuten eräs psykologi sanoi, niin on olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sitä, että kun yhdelle kumartaa, niin toiselle pyllistää. Monet ns. kiltit kumartelevat joka suuntaan, kun eivät kellekään osaa sanoa ei. Ehkä itsetunto vaikuttaa asiaan. Veikkaisin, että pettämisen kynnys laskee, jos itsetunto ei ole kohdallaan eli pitää testata, että kelpaisinko minä jollekin.

Vierailija
8/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nynnyys on asia erikseen, sellanne mies ei välttämättä ole kiltti.

Vierailija
9/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään ilkeyttä tai pahansuopaisuutta tarvita. Päinvastoin kyse on sellaisesta ajattelusta, että koska pystyn antamaan tukeani useammalle kuin yhdelle naiselle, niin miksi en nyt antaisi sitä tälle vieressäni istuvalle reppanalle, joka tuntuu niin kovasti olevan miehen olkapäätä vailla. Ensin vaan jutellaan. Ja avautuminen ja uskoutuminen johtaa intiimiyden lisääntymiseen, joka sitten taas erittäin helposti johtaa vuoteeseen. Tällä tavalla nimenomaan kiltit miehet ovat herkempiä pettämään kuin ilkeät. Kuka nyt ilkeän miehen sänkyynsä ottaisi?

Vierailija
10/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä taisikin hakea sit muualta.. No, en jäänyt hänen kanssaan.

Vierailija
11/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka ovat paljon poissa kotoa esimerkiksi työmatkoilla pettävät. Mutta parempi niin, koska silloin vaimo ei saa tietää. Ainoastaan voi salaa aavistella. Joku sanoi että pettäjä ei ole kiltti. Mutta tiedän pettäjä tapauksen joka näyttää " kiltiltä" ja hänen useimmat teotkin ovat " kilttejä" . Pitkä ulkomaankomennus teki mahdolliseksi lyhyen suhteen, mikä alkoi vahingossa. Tyypin kaveri kertoi tapauksesta kännissä suomessa. eli jäipä kiinni. Itse en olisi ikinä uskonut hyvästä kaveristani tätä, sillä kaikkien mielestä hän oli onnellisessa suhteessa. Eli mitä tästä voi päätellä? Pettäjä voi olla sellainen, josta vaimo ei ikinä uskoisi.

Vierailija
12/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelisin tuon kiltteyden niin, että moni sellainenkin hyvä ja kunnollisena pidetty mies pettää, vaikka hänestä ei mitenkään päälle päin uskoisi. Tällöin hän ei tietenkään OIKEASTI jumalan ja joulupukin yms. edessä ole kiltti, mutta on kiltti edelleen kaikkien muiden mielestä, koska he eivät tiedä totuutta!

Vierailija
13/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiltti miestyyppi josta puhun ei missään mielessä ole lipevä, vaan hän antaa naisille aidon ja rehellisen vaikutelman. Hän on kasvanut naisvaltaisessa perheessä ja on tottunut keskustelemaan naisten kanssa. Hän tuntuu ymmärtävän naisia eikä ajattele pelkästään itseään. Ja niin siinä sitten helposti ajaudutaan puhumaan elämästä ja tunteista, ja asia johtaa toiseen. Ja todellakin nainen puhuu, ihana mies kuuntelee.

Vierailija
14/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä nyt näköjään tajua tuota pointtia.

Ei kaikki pettäjät todellakaan lipevästi ja " pahat" mielessä suunnittele ja vaani pettämispuuhiaan, vaan monesti esim. tilaisuus tekee varkaan ja alkoholilla on osuutta asiaan. Eihän se silti pettäjän teon vääryyttä mitenkään poista.

Vierailija
15/23 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aidosti myötätuntoinen ja kiinnostunut ihmisten tarinoista. Seksi on hänelle ihastuksen, kiinnostuksen ja myötätunnon osoitus - ehkäpä hän on jo ehtinut hiukan rakastuakin, kun siihen asti päästään. Ei, ei hän vahingossa sinne sänkyyn joudu vaan yhteisestä sopimuksesta, kuten se ystävien ja vasta ihastuneiden kesken tapahtuu. Hän vain unohtaa kertoa, että hänellä on myös perhe odottamassa. Sillä hetkellä heitä ei hänelle ole lainkaan olemassa, sillä tärkeintä on tämän yhden, juuri nyt läsnä olevan ihmisen hyvinvointi.

Minusta tämä mies on edelleen kiltti, mutta toki sanan kiltti voi määritellä monella tavalla. Mutta minulle hän on vääristyneellä tavalla kiltti. Olin naimisissa hänen kanssaan viitisen vuotta ja muistan häntä edelleen hyvällä. Hän ei halunnut mitään pahaa kenellekään naisistaan ja oli vilpittömän pahoillaan aiheuttamastaan sotkusta. Lopulta en enää jaksanut antaa anteeksi, vaikka ymmärsinkin.

Vierailija
16/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mies, jolta on avioseksi lakkautettu, pettää. Ei ole miehen kiltteydellä siinä kohtaa mitään väliä.

Miettikääpä sitä kun teillä ' ei tee yhtään mieli' vuoteen tai kahteen tai ikinä.

Vierailija
17/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on! Kunnon perheenisäkin pettää!

Vierailija
18/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai se, jonka kanssa kotona ilman hellyyttä jäänyt mies petti?

Vierailija
19/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuskella tekemisillään kavereille suureen ääneen. He siis ovat hiljaisempia, hissukoiksikin joku sanoisi ja toimivat enemmän kuin puhuvat. Samallailla kai kaikenlaisilla miehillä joskus elämäntilanne vie voi viedä vieraisiiin, mutta näillä itsevarmoilla rehentelijöillä on suurempi riski jäädä kiinni ja syy on aivan itsessä: eivät malta pitää turpaansa kiinni, kavereille pitää kehua retostella mitä sitä tuli tehtyä viime lauantaina ja sitten riidan päätteeksi vaimolle paljastetaan että löytyi sitä vierasta lihaa meikäpojallekin.

Eli kiltitkin varmaan käyvät vieraissa samoin kuin vähemmän kiltit, eivät vain pidä siitä melua!!

Vierailija
20/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarityypit pettävät luultavasti useammin yhdenillanjuttujen kanssa ja heillä voi olla niitä paljon. Hakevat lähinnä seksiä. Ns. kiltit miehet pettävät ehkä vain yhden kanssa ja pitkäkestoisesti. Heillä useammin tunteet mukana eikä kyse ole pelkästä seksistä. Mikä sitten kenenkin mielestä on pahempaa - se onkin jo eri kysymys. Tämäkin on tietenkin yleistys, mutta olen valitettavasti nähnyt tämän kuvion useammastakin näkökulmasta, joten tässä minun näkemykseni tähän kysymykseen.