Britney Spears -dokkari
Eilen täällä oli todella pieni keskustelu aiheesta ja se vissiin poistettiin.
Kuinka moni on jo katsonut Framing Britney Spearsin? Itseä häiritsi yhdessä kohdassa kun eräs mieshaastateltava sanoi, että Baby one more time -videossa niukkaan koulutyttöasuun pukeutunut Britney on vahva feministinen teinityttö, joka ottaa koulun käytävät haltuun. Minusta se oli ennemminkin sitä, että lapsesta tehtiin seksiobjekti.
Kommentit (12)
Dokumenttia en ole katsonut, mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, että tapa jolla Britney Spearsia kohdeltiin mediassa oli ala-arvoinen alusta asti. Pienestä tytöstä, jolla oli aivan mahtava ääni tehtiin nasaaliääninen seksiobjekti. Sitten jahdattiin laumalla paparazzien kanssa, zoomattiin alapäähän, ahdisteltiin kun Britney oli mm. käymässä ruokakaupassa lastensa kanssa. Ei ihme, että sai hermoromahduksen.
Britney on aina ollut niin symppis! Sellainen kiltin ja hyväsydämisen oloinen, ei yhtään diivamainen. Toivon todella, että hän saa asiansa kuntoon. Julkisuutta en hänelle kaiken riepottelun jälkeen toivo, vaan rauhallista elämää, jossa voi itse tehdä päätöksiä. Tämä kohu toivottavasti saa asioita liikkeelle. Hienoa, että ihmiset välittävät.
Kauhistellaan että 90-00-luvuilla naisia objektisoitiin. Ihan samaa se on nykyäänkin, mutta sillä erolla että alaikäisille ei sentään tehdä noin.
En pidä siitä että esim. Lady Gaga laulaa "do what you want with my body" ja lukuisat muutkin naistähdet keikistelevät vähissä vaatteissa. Olen vanhanaikainen, mutta tuollainen ei todellakaan ole voimaannuttavaa, vaan miesten vallalle alistavaa.
Kyllä nuo väitteet Jamie-isästä taitavat olla totta, kun omat perheenjäsenetkin ovat nyt avautuneet asiasta julkisuudessa. Käsittämätöntä, että tuollainen jatkuu edelleen.
Hän on isänsä holhouksen alaisena vain siksi, että hänestä saadaan lypsettyä mahdollisimman paljon rahaa ja hyötyä ja ohjailtua kuin marionettinukkea. Britney sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joten jonkinasteinen edunvalvonta (hänen omasta tahdostaan) voisikin olla hyvä juttu, ettei maniapäissään tuhlaisi omaisuuttaan yms. Mutta ei tuolla tavalla ja noin laajassa mittakaavassa, kuin se tällä hetkellä on toteutettu. Varsinkin kun Britney itse on toistuvasti ollut nimenomaan sitä vastaan, että edunvalvojana toimii hänen isänsä.
Itse en tiedä mikä mahdollisesti vaivaa Britneytä, mutta tuntuu hurjalta, että hän on tosiaan holhouksen alaisena. Silti samalla kun on ollut holhouksen alaisena, hän on kyennyt tuomaroimaan televisio-ohjelmia, esiintymään Vegasissa, kiertueisiin jne. Holhouksen aikana Britney on tienannut miljoonia itse lainkaan näkemättä niitä rahoja.
Miten holhoojana voi toimia henkilö, joka itse hyötyy holhottavan taloudellisesta menestyksestä? Jos Britney oikeasti on niin pahasti mielenterveysongelmainen, että tarvitsee holhoojan, niin kuvittelisi että holhoojan pitäisi olla tilanteen ulkopuolinen mielenterveysammattilainen.
Kavahdan aina täällä Suomessakin, kun alaikäisiä osallistuu näihin Idols, Talent tai The Voice Kids -ohjelmiin. Onko näissä oikeasti taustalla vanhempien unelman tehdä lapsestaan tähti ja tahoa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Kavahdan aina täällä Suomessakin, kun alaikäisiä osallistuu näihin Idols, Talent tai The Voice Kids -ohjelmiin. Onko näissä oikeasti taustalla vanhempien unelman tehdä lapsestaan tähti ja tahoa rahaa?
Varmaan se näin on. Kyllähän jotkut vanhemmat hyvin innokkaasti perustavat lapsilleen sometilejä ja tyrkyttävät lapsia lehtijuttuihin. Mm. jokunen vuosi takaperin oli ne jotkut mallikaksoset.
#freebritney -liikkeen myötä esille on nostettu myös Miley Cyrus ja eritoten hänen kuvansa Vanity Fair -lehden kannessa -08. J----lauta 15-vuotiasta tyttöä morkattiin ja hän itse joutui pyytelemään anteeksi?!
https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/9e0/ca6/f553e7f24511b9da658fc1e2c362720…
En tiedä oltiinko me jo täällä pussinperällä kuitenkin aikaamme edellä, muistelen että täällä tätä olisi kauhisteltu ja varsinkin hänen isäänsä haukuttiin siitä, kuinka laittaa tyttärensä poseeraamaan melkein alasti.
Kuka muistaa Leave Britney alone -videon? Kuinka moni nauroi sille, itse uskallan myöntää tehneeni niin. Se varmasti oli lähinnä kyseisen henkilön oman julkisuuden pönkittämistä, mutta jotenkin sitäkin ilmiötä katsoo nyt eri silmin. Media osasi manipuloida massat Britneytä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauhistellaan että 90-00-luvuilla naisia objektisoitiin. Ihan samaa se on nykyäänkin, mutta sillä erolla että alaikäisille ei sentään tehdä noin.
En pidä siitä että esim. Lady Gaga laulaa "do what you want with my body" ja lukuisat muutkin naistähdet keikistelevät vähissä vaatteissa. Olen vanhanaikainen, mutta tuollainen ei todellakaan ole voimaannuttavaa, vaan miesten vallalle alistavaa.
Tästä niin samaa mieltä. Länsimaisessa kulttuurissahan alkaa olla jo vallalla ajattelutapa jossa halu peittää kroppansa muiden katseilta on tuomittavaa, merkki ahdasmielisyydestä, alistumisesta (muslimien huivien paheksuminen) tai kroppansa häpeämisestä. Oma kroppa kuuluu laittaa lähes paljaana kaiken kansan töllisteltäväksi ja sitä kuuluu pitää voimaannuttavana vaikka mä koen sen jollain tavalla riistäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa Leave Britney alone -videon? Kuinka moni nauroi sille, itse uskallan myöntää tehneeni niin. Se varmasti oli lähinnä kyseisen henkilön oman julkisuuden pönkittämistä, mutta jotenkin sitäkin ilmiötä katsoo nyt eri silmin. Media osasi manipuloida massat Britneytä vastaan.
Se oli eri aikaa silloin. Paparazzi-laumat jahtasivat ja kyttäsivät julkkiksia täysin röyhkeästi. Eikä Britney ollut ainoa. Dianallekaan ei kovin hyvin siinä leikissä käynyt.
Tänä päivänä julkkikset itse tunkevat arkensa, alastonkuvansa ja seksivideonsa esille mm. Kardashianit ja itse soittavat itselleen "paparazzeja" kuvaamaan. Moni wannabe julkkis on myös OnlyFansissä.
:D No voi kai sen ajatella kummin päin tahansa.
Mun mielestä Britneyn olis pitäny saada apua jo ajat sitten, esim. terapiaa sillon synnytyksen jälkeen kun oli ilmeisesti synnytyksen jälkeinen masennus. Ei se draaman paisuttelu auta kenenkään elämää varmastikkaan niinku tossa nyt on käynyt x 100000.