Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras ja huonoin Stephen Kingin kirja?

Vierailija
20.02.2021 |

Omia suosikkeja Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Piina. Musta torni -sarjaa yritin lukea, mutta kyllästyin.

Onko muuten uudemmassa tuotannossa ollut jotain erityisen mielenkiintoista?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liseyn tarina, kukaan ei ollut vielä sitä maininnut, oikeasti todella hyvä kirja sekä novellit. Kingin kauhu toimii loistavasti novelli muodossa.

Novelleista olisin juuri tullut sanomaan, osa aivan hirveitä. Ja täytyy sanoa että myös ketjussa mainittu Unensieppaaja on aivan hiorve (siis kauhea- pelottava!)

Paras kirja on Kirjoittamisesta, muistelmia leipätyöstä. Jos vähänkin kirjoittaa vaikka työssä tai kirjoittaminen kiinnostaa niin todellakin mahtava kirja. 

Vanhat novellit parhaita mutta hyvä yllätys oli että uusimmassa Enemmänn verta kirjassa oli yksi Kingin parhaita novelleja; Chukin maailma, että on taas ahdistava mutta mieltä avaava novelli, ensimmäinen kolmannes novellista on yhtä hyvää kuin Jumalten tekstinkäsittelylaite, Tukikohdan alkukuvaus karkaavasta viruksesta tai kuvaus kun Jake tuo heroiinin New Yorkiin.

Rakastatko?

Vierailija
22/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11/22/63 oli mielenkiintoinen. Äänikirjassakin oli todella hyvä lukija (Craig Wasson).

Tämä kuuluu Kingin parhaimmistoon. Harmitti ihan vietävästi, kun kirja loppui. Kuvaus 60-luvusta oli todella hyvä. King on muutenkin parhaimmillaan kuvatessaan ihan normiympäristöä ja tunnelmia, vaikka mies tunnetaankin vain kauhukirjailijana. Valitettavasti.

Musta torni-sarjaa en kyllä häpeäkseni jaksanut lukea loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin on Liseyn tarina, pitäisikin lukea se uudelleen, että olisinko vielä samaa mieltä. Paras on Naisen raivo, olen lukenut sen useasti. Pidän kyllä useimmista Kingin kirjoista, mutta noi nousi helposti mieleen parhaimpana ja huonoimpana.

Vierailija
24/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeellista tavaraa ja Ajanvaltiaat on parhaat mitä oon lukenut. Huonoja en muista. Itsekin  oon huomannut sen Kingin lässytyksen, yleensä tarina alkaa vasta kun puolet siitä on kahlattu.

Vierailija
25/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirja se oli, missä lyhyitä tarinoita? Esim. Kirurgista joka joutui pienelle luodolle ja lopuksi ryhtyi syömään itseään. Lainasin kirjan joskus jollekin ja sille tielle jäi. Nyt tekisi mieli lukea uudestaan.

Vierailija
26/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman olen lukenut ja kaikki ovat huonoja. En enää lue.

Liian paksuja ja pitkäveteisiä. Murrosikäkin on ohi, joten kauhu ei jaksa kiinnostaa.

Vierailija
27/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta torni kokonaisuudessaan on minunkin suosikkini. Lohikäärmeen silmät on upea myös.

Monia tosi hyviä. Latteaksi jääviäkin joitain, mutta en muista enää erityisesti nimeltä mainita.

King on kaikkien aikojen suosikkikirjoittajani. Kauhua en enää uskalla lukea, mutta rakastan Kingin tyyliä ja taitoa.

Vierailija
28/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tylsät alut, etten ole jaksanut lukea loppuun.

Vierailija
29/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa pitkästi. Jaarittelija.

Olen kyllästynyt.

Kyl kyl... enempi sanoja ku keskiverto vauvapalstan kommentissa. Ei jaksa...

Vierailija
30/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.11.63  oli todella hyvä. Paras!

Olen Kingin suuri fani, mutta ihan kaikki hänen kirjansa eivät ole olleet mullekaan täysosumia. Esim. Naisen raivosta en kauheasti tykännyt.

Vierailija
31/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä marssi ja Raivo ovat kyllä hyviä. 

The Man in the Black Suit - short story (short story, mikä tuon nimi on suomeksi?) on aivan super kuumottava vaikka tapahtuu keskellä kirkasta päivää.

En osaa kyllä huonoja mainita.

Vierailija
32/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikot Carrie ja Uinu uinu lemmikkini on mun suosikkeja. Musta torni jäi minultakin aikoinaan kesken, tosin olin aika teini vielä sitä lukiessa niin en tiedä miten toimisi nykyään. Uudemmasta tuotannosta on hiljattain tullut luettua Keveys, se oli tosi eri tyyppinen kuin vanhemmat kirjat mutta tykkäsin silti.

Vierailija
33/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen eli Salem's Lot on mielestäni paras.

M51

Vierailija
34/34 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat novellikokoelmat parhaita, Ennen aamunkoittoa ja Jälkeen keskiyön esimerkiksi. Kuvun alla on viimeinen romaani  jonka olen edes yrittänyt lukea, oli aivan käsittämättömän huono ja ylipitkä. Kingin 2000-luvun romaanit on pääosin yhtä laahaavia kuin Kauniit ja rohkeat, voit  hypätä 100 sivua eteenpäin etkä ikinä putoa kärryiltä. Lisäksi se on ollut pitkään jumissa eeppisissä hyvän ja pahan lopputaistelu-huipennuksiinsa, olisi tosi kiva jos kirjan loppuosa olisi jotain muuta vaihteeksi. Kuten oli aikoinaan vaikka Lemmikkien hautausmaan loppulause (muistin mukaan); Kuulen Rachelin askeleet portaissa ja tiedän että hänen äänensä rahisee soraa ja multaa. 

NOIN se tehdään eikä 600 sivun hyvyys ja pahuus-moraalisekoilulla.