Paras ja huonoin Stephen Kingin kirja?
Omia suosikkeja Hohto, Uinu uinu lemmikkini ja Piina. Musta torni -sarjaa yritin lukea, mutta kyllästyin.
Onko muuten uudemmassa tuotannossa ollut jotain erityisen mielenkiintoista?
Kommentit (34)
Laitos, Uinu uinu lemmikkini, Hohto ovat suosikkejani. Vähän samalla lailla kävi minullekin Musta torni sarjan kanssa, kyllästyminen iski.
Piina parhaimpia. Unensieppaaja huonoin.
Olen nuo kaikki lukenut, pidin niistä myös.
Nuorena ahmin niitä, jossakin vaiheessa myös kyllästyin, kun osa pitkästytti ja moni meni aivan yli hilseen. 😂
Pitäisikin yrittää tutustua uudelleen.
Uudemmasta tuotannosta "Ulkopuolinen" oli hyvä.
Vanhemmasta tuotannosta suosikkejani ovat Kolkuttajat, Painajainen ja Pitkä marssi. Ei niin hyviä mielestäni Julma leikki, Doloreksen tunnustus.
Musta torni -sarja kokonaisuudessaan on lempparini. Ei voi irrottaa yhtä kirjaa kokonaisuudesta. Muusta tuotannosta Teloittajat tai Naisen raivo. Novelleista Langolieerit.
Huonoin on Eksyneiden jumala.
Olen lukenut vain Eksyneiden jumala, Piina ja Cujo(?) siis se jossa on se vesikauhuinen koira, en muista varmaksi kirjan nimeä nyt. Kaikki olleet hyviä.
11/22/63 oli mielenkiintoinen. Äänikirjassakin oli todella hyvä lukija (Craig Wasson).
Hohto on paras. Se on melkein yhtä hyvä.
Ulkopuolinen on todella huono yritys kopioida Se-kirjan juoni uudella tavalla.
Kaikki vanhat on hyviä. Olen 90-luvulta asti lukenut innokkaasti häntä. Sitten tartuin miehen poikansa kanssa yhteistyössä kirjoittamaan kirjaan ja meni maku. Siihen oli ympätty jotain girl power ym. hyvesignalointia. Ja olen siis nainen. Olen vain väsynyt tähän holhoavaan asenteeseen, että kaikessa viihteessä täytyy nykyään painopiste olla jonkun oletetun sorretun ryhmän voimaannuttamisessa.
Minä tykkäsin Musta torni-sarjasta. Luin sen ensiksi saksankielisenä ja sitten kun sain käsiini niin myös suomalaispainoksena.
Tykkäsin myös näistä: Kuvun alla, Kuulolla ja Tukikohta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhat on hyviä. Olen 90-luvulta asti lukenut innokkaasti häntä. Sitten tartuin miehen poikansa kanssa yhteistyössä kirjoittamaan kirjaan ja meni maku. Siihen oli ympätty jotain girl power ym. hyvesignalointia. Ja olen siis nainen. Olen vain väsynyt tähän holhoavaan asenteeseen, että kaikessa viihteessä täytyy nykyään painopiste olla jonkun oletetun sorretun ryhmän voimaannuttamisessa.
Joo, Ruususen uni on minustakin huono.
Paras- kosketus tai pitkä marssi. Huonoin- tukikohta
Muutaman olen lukenut ja kaikki ovat huonoja. En enää lue.
Liseyn tarina, kukaan ei ollut vielä sitä maininnut, oikeasti todella hyvä kirja sekä novellit. Kingin kauhu toimii loistavasti novelli muodossa.
Tapahtumapaikkana duma key on yksi parhaista samaten kalpea aavistus ja epätoivon kaupunki on ihan ehdottomasti oma lemppari kaikista..oken lukenut useampaan kertaan kingin koko tuotannon niin suomeksi kuin englanniksi, uusin mitä enemmän verta novellikokoelma oli vähän pettymys..
Onko King kirjoittanut muka jotain hyvääkin?
Pidän Kingin novelleista, vanhoista erityisesti. Langolieerit ehdoton huippu, en nyt muista missä kokoelmassa se on.
Musta torni ei vaikuta koukuttavalta, mutta yritän vielä kahlata senkin.
Parhaan ehkä uinu uinu lemmikkini ja epätoivon kaupunki. Huonoin lukemani ehkä yllättäen Cristine.
Kirjoittaa pitkästi. Jaarittelija.
Olen kyllästynyt.
Tukikohta on paras.