sukulainen vei muistoesineet
Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kun vanhempani kuoli, pyysin erästä sukulaista hakemaan kuolinpesästä muutaman muistoesineen itselleni muistoksi (oli sovittu, että kuolinpesän osakkaat voivat hakea tiettynä aikana). Mitään rahallisesti arvokasta kodissa ei ollut. Itse pyysin häntä ottamaan valokuvia, jotka liittyvät vanhempiini, minuun, yksi rahallisesti arvoton taulu ja muutama pikkuesine, jotka olin vienyt vanhemmilleni muistoksi lomamatkoilta. Sukulaiseni asuu noin 50 km päässä talosta. Itse asun satojen kilometrien päässä. En halunnut itse tuonne matkustaa koronan ja pitkän matkan vuoksi eikä se käytännössä olisi onnistunutkaan. Lisäksi tuntui niin pahalta mennä taloon, koska suru oli kamala. Maksoin tuolle sukulaiselle vaivanpalkkioksi 300 euroa heti pankkisiirtona, kun hän haki tavarat. (Hän ei pyytänyt rahaa, mutta sanoin etukäteen, että ilman muuta korvaan vaivannäön). Sovimme että hän tuo tavarat, kun käy usein täällä missä asun junalla. Nyt tuosta muistoesineitä hausta on melkein vuosi, enkä ole esineitä vieläkään saanut. Laitoin hänelle viestiä, että jos hän voisi laittaa esineet kotikaupunkinsa matkahuollon mukana minulle tulemaan ja minä tietysti maksan rahdin. Hän lupasi lyhyellä viestillä laittaa. Esineitä ei kuulunut ja laitoin uuden viestin, johon ei vastannut. Mitä siis tehdä? Esineillä ja valokuvilla ei ole rahallista arvoa, mutta tunnearvoa on.
Kommentit (4)
Ei niitä enää takaisin saa. Halusi vaan ottaa nuo maksamasi korvaukset, ja mahtoiko edes mitään sieltä pesästä ottaa, jos ei arvokasta tavaraa siellä ollut? Ei tainnut olla kuolinpesän osakaskaan? Varmaan ketuttaa. Voiko joku kertoa sinulle mitä siellä oikein tapahtui? Oliko joku muupaikalla kun kävi.
Turpiin vaan koko rahan edestä. 50e/murtunut luu on ihan hyvä suhde.
Hän ei itse ole kuolinpesän osakas ollenkaan. On siis kaukaisempi sukulainen. En voi ymmärtää asiaa ollenkaan, koska en ole mitenkään riidoissa hänen kanssa eikä muuta. Hän ei tee noilla esineillä mitään (mitä tekisi esim. minun valokuvilla)? Omalla kohdalla kyse ei siis mistään ryöstöretkestäkään, koska hän sai sovitusti avaimen käyttöön (henkilöltä, jolla oli talon avain kotipaikkakunnallani). Näen valitettavasti hänen persoonassaan narsistisia piirteitä enkä ole ainut. Tämä ei ole ollut ongelma, koska en ole hänen kanssaan ollut pahemmin tekemisissä. Hän on yli 10 vuotta vanhempi kuin minä. Hän tuli asunnolle jonkun ystävänsä kanssa, jonka nimeä en muista valitettavasti (juuri sen vuoksi, että ei tulisi tunne, että hän vie jotain, sanoi itse näin). Varastamisesta minulla ei ollut itselläni mitään huolta, koska mitään rahallisesti arvokasta talossa ei ollut enkä toki häntä varkaana muutoinkaan ole pitänyt. Tämä on itselleni todella outo juttu. Eräistä
tiedoista päättelen, että hän ei ole sairastunut tai mitään ja tuosta hausta kulunut siis lähes vuosi. ap
Olen pahoillani puolestasi. Itselläni oli sama juttu. Sukulainen kävi ryöstöretkellä kun tiesi missä vara-avain on.