HS termosmuki vertailu
Kehtaisiko kukaan kertoa voittajan? Olin juuri termosta hankkimassa, mutta en tohtisi tuon yksin takia hesaria tilata.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Biltema
Kiitos.
Miten AIRAM pärjäs uudempia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Biltema
Onko Biltemassa muka kelvollistakin kamaa?!
Nyt äkkiä ostamaan lisää turhaa roinaa.
No ei ollut biltema paras, vaan huonoin
Parhaat Thermoksen ja Asaklittin (Clas Ohlsonin) mukit, Biltema huonoin.
Voittaja kallen: Thermos Midnight Gold 4,7 dl, 34,90 e. Hyvänä kakkosena edullinen clasun:
Asaklitt 3 dl 9,99 e (tarjoushinnalla 7,99 e)
Mukana vertailussa ei ollut omaa suosikkiani eva solin urvan to go: ta. Siitä on niiiin helppo juoda yhdellä kädellä napsautuskansi on erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Biltema
Eihän. Biltema oli lämmönsäilymisen kannalta huonoin. Parhaiten pärjäsi Thermos ja Asaklitt. Thermos kallis. Asaklitt Claes Ohlssonilta halpa. Airam keskikastia. Ei laitettu tässä mukeja numerojärjestykseen, vaan mitattiin mukin nesteen lämpöä ajan funktiona. Ja mukin käyttöominaisuuksia, kannen tiiviyttä ym. Sanallisesti vertailtiin.
Vierailija kirjoitti:
Voittaja kallen: Thermos Midnight Gold 4,7 dl, 34,90 e. Hyvänä kakkosena edullinen clasun:
Asaklitt 3 dl 9,99 e (tarjoushinnalla 7,99 e)Mukana vertailussa ei ollut omaa suosikkiani eva solin urvan to go: ta. Siitä on niiiin helppo juoda yhdellä kädellä napsautuskansi on erittäin hyvä.
Edit: eva solo urban to go
Itsellä Airam, nopeasti kahvi jäähtyy ja muuttuu kitkeräksi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Airam, nopeasti kahvi jäähtyy ja muuttuu kitkeräksi.
Mulla on myös Airam. En ole säilytellyt siinä kahvia pitkään, joten en tiedä, miten se pitää lämpöä. Mutta hankala siitä on juoda, kansi tuntuu osuvan aina naamaan...
Eva solo urban to go[/quote]
Hieno. Onko kansi tiivis? Voiko heittää reppuun, vai vuotaako nesteet ulos?
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä ostamaan lisää turhaa roinaa.
Kelle roinaa, kelle ei. Joudun ajamaan paljon, joten muki on aina mukana. Myös täytän termosmukin ärrällä tai huoltsikalla. Säästyy pahvimuki ja erityisesti se muovinen kansi.
Hyvä juttu. Olin ostamassa nättiä kukikasta eko-vaihtoehtoa. Ehkä otan ton Hyvän ja halvan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eva solo urban to go
Hieno. Onko kansi tiivis? Voiko heittää reppuun, vai vuotaako nesteet ulos?
Olen kuljetellut tätä aina käsilaukussa ja vielä ei ole vuotanut( pari vuotta ollut, en nyt päivittäin pidä mukana, mutta pari kolme kertaa viikossa). Teoreettinen mahdollisuus on, että kansi napsahtaa auki, jos kova esine osuu siihen oikeassa kulmassa. Napsautus on sen verran ”kankea” eli kova vastuksinen, etten pidä todennäköisenä.
Termosmukissa (ja muissakin elintarvikesäilytyksessä) tärkeä pointti on myös se, että kuumaa ei säilytetä muovissa. Siitä kun voi liueta haitallisia aineita. Yleensä termos-tuotteet eivät ole sisältä muovia, mutta valitettavasti tällaisiakin löytyy.
Mitähän nämä testattavat oli?
Asaklitt 3 dl 9,99 e (tarjoushinnalla 7,99 e)
ASAKLITT-muki kuuluu kodintarvikkeita ja tekniikkaa myyvän Clas Ohlson -ketjun valikoimaan. Vertailun mukeista se on muodoltaan hoikin ja muistuttaa eniten pientä termospulloa.
Airam-mukin tavoin Asaklittissa on suipompi nokka, mutta siitä on vähän helpompi juoda, koska kansi on muodoltaan litteämpi, ja se aukeaa riittävän alas. Hyvä ominaisuus on kannen avausnapin lukkosalpa, jonka turvin mukin voi pakata reppuun ilman pelkoa kannen aukeamisesta.
Lämmön eristäjänä Asaklitt oli lähes yhtä hyvä kuin hinnaltaan nelinkertainen Thermos, joten mukia voi käyttää myös ulkona liikkuessa.
Kaikki nuo alkavat vuotamaan lopulta. Mutta Clasun hyviä. Ja Airamin napsukorkillinen kohtuullisen tiivis, mutta kansi aina naamassa kun juo.
kgfldfgöd kirjoitti:
Termosmukissa (ja muissakin elintarvikesäilytyksessä) tärkeä pointti on myös se, että kuumaa ei säilytetä muovissa. Siitä kun voi liueta haitallisia aineita. Yleensä termos-tuotteet eivät ole sisältä muovia, mutta valitettavasti tällaisiakin löytyy.
Mitähän nämä testattavat oli?
Artikkelissa ei käyty materiaaleja läpi, mutta vertailun mukeista mukiosuus taitaa kaikissa olla terästä ja korkki/kansi on yleensä muovia(!?!!). Olen siis tyyppaillut näitä kaupassa, joten tälläinen mielikuva minulla on. Nyt kun tarkemmin mietin niin muista, että lapsuuden kodin 80-luvun isossa Airamissa termoskorkki oli ihan korkkia? Apua, Klean Kanteen vesipulloonkin piti erikseen ostaa teräskorkki vaikka kylmään juomaan ei ehkä niin helposti irtaannu fataatteja vai mitä siitä muovista nyt irtaantuu.. onko vaihtoehtoja teroksien korkeiksi..??
Biltema