Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantai-dokumentti Päihteistä

Vierailija
19.02.2021 |

Päihderiippuvainen ohjelman vieras kertoo, että häntä loukkaa, kun muut eivät ymmärrä päihderiippuvuuden olevan sairaus.

Eikö tuo ole itseaiheutettu sairaus, kun on voinut valita ottaako sen ensimmäisen kokeilun? Eri asia sitten, jos joku piikittäisi väkisin.

Vähän sama kuin minä itkisin tupakoitsijana keuhkosyöpääni. Juu, keuhkosyöpäkin on sairaus, mutta itseaiheutettu sellainen, mikäli olen tupakoitsija.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että päihderiippuvainen valitsee olla riippuvainen päihteistä?

Vierailija
2/5 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on edelleenkin valinnut sen ensimmäisen kokeilun. Ihan samalla tavalla tupakoitsijakin valitsee tupakan kokeilemisen. Kuka pakottaa sinut kokeilemaan huumetta/tupakkaa? Sinä itse päätät, kokeiletko vai et. Jos kokeilet ja jäät koukkuun, et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin loukkaa kun ihmiset eivät ymmärrä että kakkostyypin diabetekseni on sairaus. Söin toki päivittäin useita kiloja pikaruokaa ja makasin kaiket päivät kotona, mutta ei se kyllä ole minun syyni, että sairastuin!

Vierailija
4/5 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/5 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä valitse riippuvuutta, mutta valitsee päihteiden käytön. Alkoholistin omaisen mukaan pahinta mitä juopolle voi sanoa on, että alkoholismi on sairaus. Sillä se antaa oikeutuksen juoda, eihän sairas voi sairaudelleen mitään.