Onko meidänlaisille hyväksyntää jotka ovat kovettuneet ja tottuneet väkivaltaisen kieroiluun?
Esim. lapsena vanhemman toimesta.
Pahaa en halua muille, mutta tiedän tavallaan epäempaattisen ihmisen oikut enkä ylläty niistä.
En ole itkenyt Koskelan takia, toisaalta ottanut siitä kovin tarkasti selvääkään. Olisi kiva olla jotenkin erilainen, mutta kun henkistä väkivaltaa on nähnyt, siltä osaa puolustautua. Luottiko tuo poika kuitenkin kiusaajien ihmisyyteen viimeiseen saakka?
Kommentit (24)
En tiedä miten erilainen olisi kokemus, jos olisi kasvanut luottaen vanhempaansa vrt. keksiä vain keinot selvitä.
Ap
Sen muistan myös, että kun minua satutettiin henkisesti ja sen jälkeen jätettiin yksin itkemään, opettelin analysoimaan tilanteita itse. Kun tukea ei saanut, ei kuulluksi tulemista. Haukkua ja raivokohtausta sen sijaan.
Jotenkin nyt tuntuu pahalta sellaiset kommentit, että "voi meitä jos Koskela ei itketä". Joo, ymmärrän tavallaan kommentin, mutta esim. minä en päässyt valitsemaan sitä, millaiset kortit itse sain. Mitään en niin paljoa ole etsinytkään kuin empatiaa ja yritän yleisesti olla hyvä toisille, mutta en tiedä onko hermostoni jotenkin vioittunut. En koe olevani psykopaattikaan, enemmänkin halveksin henkisesti väkivaltaisia muille pahaa tekeviä ihmisiä.
Ap
Siis pitikö Koskelan uhri näitä kiusaajia tavallaan "normaaleina hyvinä" ihmisinä, hänellä ei ollut sellaista suojapanssaria näitä vastaan, eikä hän ajatellut mitä temppuja he voivat keksiä ja siten olla varuillaan. Henkisesti väkivaltaisen ihmisen kanssa elämään joutuneena nuo asiat oppii. Tuo poika luotti ihmisiin.?
Ap
Ap oletko ihan itse keksinyt kaiken ja olet älykäs?
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Ap
Olet ilmiselvästi joku sen lainen joka yrittää vakuuttaa täällä kävijöitä jotenkin jostain.
Vierailija kirjoitti:
Yrität pelotella vai mitä
Miksi yrittäisin pelotella?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmiselvästi joku sen lainen joka yrittää vakuuttaa täällä kävijöitä jotenkin jostain.
Aha? Mistä luulet minun yrittävän vakuuttaa?
Ap
Kivikissan uusi aluevaltaus: Koskela. Kiinnittäkää turvavyöt, nyt mennään eikä meinata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kivikissan uusi aluevaltaus: Koskela. Kiinnittäkää turvavyöt, nyt mennään eikä meinata.
Palstalla on varmaan muitakin huonoa kohtelua saaneita kuin hän. Sitä hänen kiusaamistaan ihmettelen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onks sulla hiiva,?
Oletko sinä tyhmä?
Ap
Yhtäkään aiheeseen liittyvää vastausta ei ole tullut
Ap
Tai en tiedä "puolustautua", mutta kenties reagoida jotenkin niin ettei se vahingoita sinua niin paljoa. Onko se sitten itsen kovettamista. Kukaan ei kyllä kysynyt haluanko tehdä niin. Sitä vaan sai aina osakseen, epäempatiaa.
Ap