Covid-19 rokote
Mitä ajatuksia muilla on kyseisetä rokotteesta? Kuinka moni aikoo ottaa sen ja kuinka moni jättää välistä? Kuulisin mielelläni myös muiden ajatuksia siitä, minkä takia päädyitte kyseiseen ratkaisuun?
Itseäni asia hieman mietityttää, mutta haluan silti ottaa rokotteen, kun siihen tulee tilaisuus. Kuulun itse riskiryhmään, ja haluan myös rokotteen ottamalla estää omalta kohdaltani uusia tartuntoja. Tuntuu myös huojentavalta, että voisi viimein palata normaaliin arkeen. Miltä muista asia tuntuu?
Kommentit (10)
Rokote ei estä tartuttamasta. Osa rokotteista on huonompia kuin toiset ja niillä on erilaisia toimintamekanismeja. En ota, jos tarjotaan huonoa ja halpaa rokotetta. Luultavasti niitä parempia ei tule jakoon, joten jään odottamaan parempaa joskus sitten tulevaisuudessa.
Te jotka sanotte, että rokote ei suojaa muita: olette väärässä. Nyt tiedetään jo, että rokote vähentää todellakin tartuttavuutta, eli rokottamattomana olet suurempi riski muille kuin rokotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte, että rokote ei suojaa muita: olette väärässä. Nyt tiedetään jo, että rokote vähentää todellakin tartuttavuutta, eli rokottamattomana olet suurempi riski muille kuin rokotettuna.[/quote
Näin olen itsekkin ymmärtänyt. Ja tosiaan, jos voi mitenkään omalta osalta ehkäistä leviämistä niin kannattaahan se rokote ottaa.
ap
Olen jo saanut Comirnatyn kaksi piikkiä. Eniten mietityttää tehon kesto: toivottavasti nyt vuoden ainakin. Toisaalta jos virus muuntuu niin nopeasti ettei rokotteet pysy perässä, en aio ryhtyä neulatyynyksi.
Olen jo ottanut. Minulla on riskiryhmään 1 kuuluva sairaus. Käyn kontrolleissa keskussairaalassa, ja sieltä otettiin yhteyttä, että saisin tulla rokotukseen. Niin sitten sovittiin, ja kävin piikillä jo seuraavana päivänä. Sain pientä lihassärkyä ja pistokohdan kipua. Seuraava rokote annetaan keväällä. Tietysti käytän edelleen maskia, huolehdin hygieniasta ja välttelen suuria ihmisjoukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo saanut Comirnatyn kaksi piikkiä. Eniten mietityttää tehon kesto: toivottavasti nyt vuoden ainakin. Toisaalta jos virus muuntuu niin nopeasti ettei rokotteet pysy perässä, en aio ryhtyä neulatyynyksi.
Hyvä pointti tuokin. En ole edes ajatellut, että pitäisi mahdollisesti ottaa rokote tulevaisuudessa uudestaankin. Osattiinko sinulle yhtään sanoa, kauanko teho oletettavasti kestää? En kyllä itsekkään haluaisi olla toistuvasti uudestaan rokotettavana.
ap
Pfizer-Biontech näkyy toimivan erittäin hyvin Israelissa mutta kuinka on AstraZenecan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, tosin olen saanut vasta ensimmäisen annoksen. Harkitsin rokotetta todella kauan mutta päädyin ottamaan sen. Tosin päätin että tämä on ns. kerran elämässä ratkaisu, en myöskään halua uusia rokotetta vähän väliä.
Otan tietenkin. Harmittavan kauan joutuu odottamaan, tämän hetken tiedon mukaan tervettä työväestöä aletaan rokottamaan HEINÄKUUSSA. Hyvästi kesätapahtumat tältäkin vuodelta. On uskomatonta, ettei EU pysty hankkimaan rokotteita ripeämmin kansalaisilleen.