Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni on naimisissa/pitkässä suhteessa ihmisen kanssa jota ei halua seksuaalisesti?

Vierailija
18.02.2021 |

Meillä oli mun puoleltani kaverisuhde/kämppäkaverisuhde käytännön syistä. Oli lapset, asuntolaina, mökki, perhe ja muu elämä. Seksiä ei tehnyt mieli yhtään, suostuin noin kerran-pari viikossa miehen mieliksi mut aina se tuntui vain velvollisuudelta ja toivoin aina iltaisin ettei mies ehdottaisi mitään. Kuvittelin että mussa on vikaa, olen jotenkin epäseksuaalinen enkä pysty haluamaan tai nauttimaan seksistä. Erottiin parinkymmenen yhteisen vuoden jälkeen ja sen jälkeen ajattelin että huh, pääsin siitä seksin harrastamisesta vihdoin! Ei todellakaan tehnyt mieli seksiä mutta muista syistä aloinkin sitten katsella uutta parisuhdetta ja yllätyin todella kun löysin nykyisen kumppanini, hänen kanssaan haluankin ihan koko ajan ja seksi on todella miellyttävää ja nyt tuntuu siltä että en todellakaan halua olla ilman seksiä. Mietin vain että kuinkahan yleistä on, että päätyy yhteen kumppanin kanssa jonka kanssa vain ei ole kemiaa. Ulkonäöstä ei ole kyse, on vain jotain selittämätöntä kemiaa tai sitten sitä ei ole, ja entisen puolisoni kanssa sitä ei vain ollut vaikka suhde oli muuten ok ja tulimme toimeen ok.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset. 

Vierailija
2/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suhteessa vuosia, ei mitään yhteisiä lapsia (eikä lapsia ollenkaan), ei yhteistä asuntoa. Oli vaan se kaveruussuhde. Tiesin että tykkään seksistä muiden kanssa. Kumppanin kosketuskin inhotti, siis seksuaalinen kosketus, halata tykkäsin. Paha virhe koko suhteen irvikuva ja hukkaan heitettyä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolme vuotta kestäneissä suhteissa yli puolet naisista, sanoi seksiterapeutti. Miehistä vähän harvempi. 

Eli haluttomuus on normi, ja sitä on turha esim. hävetä tai pitää ongelmana.

Melkoisella todennäköisyydellä sun uusikin suhde päätyy tuohon jamaan vuosien varrella, ap, ja se on ihan ookoo. 

Vierailija
4/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu? Ja miksi toisten kanssa sitä vetovoimaa on ja toisten ei? 

Vierailija
5/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kolme vuotta kestäneissä suhteissa yli puolet naisista, sanoi seksiterapeutti. Miehistä vähän harvempi. 

Eli haluttomuus on normi, ja sitä on turha esim. hävetä tai pitää ongelmana.

Melkoisella todennäköisyydellä sun uusikin suhde päätyy tuohon jamaan vuosien varrella, ap, ja se on ihan ookoo. 

Vierailija
6/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain kemiaa, mutta varmaan myos saat olla oma itsesi, suhde on lammin ja laheinen. Saat haluta tai olla haluamatta. Kummasti halusi herasivat.

Vierailija
7/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin kaikkia exiäni, niin osaa olen halunnut ja osaa en pahemmin. Olen ollut heidän kanssaan muista syistä, seksi on ollut velvollisuus. Tajusin tämän vasta vuosia myöhemmin, ja mietin että kun paljon puhutaan naisten haluttomuudesta niin onko kyse paljolti tästä että mennään yhteen ihmisen kanssa joka ei alunperinkään viehätä seksuaalisesti, vaan päädytään yhteen esim käytännön syistä ja ajatellaan ettei seksillä niin väliä. Mitä mieltä muut? 

Vierailija
8/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim joku hyvin varakas mies saattaisi saada helposti vaimon itselleen joka ei ehkä oikeasti tunne kemiaa mutta haluaa olla miehen kanssa taloudellisista syistä, elämä helpompaa ym. Seksi menee siinä sivussa vaikkei sitä itse oikeastaan halua?

Vierailija
9/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt naisia jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa johon eivät tunne vetoa. Minulla on takana kaksi pitkää suhdetta ja molemmissa fyysinen vetovoima oli niin voimakasta että toinen veti puoleensa kuin magneetti.

Ilman vetovoimaa en voisi kuvitella edes alkavani suhteeseen, se on niin tärkeä elementti suhteessa.

Vierailija
10/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä molemmat pitkät suhteet on päättyny niin.. Ja kyllä se harmittaa minua vähän..

Alkuun oli tietenkin halua ja himoa, miksipä sitä muuten yhteen olisikaan mennyt.

Vierailija
11/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt naisia jotka alkavat suhteeseen miehen kanssa johon eivät tunne vetoa. Minulla on takana kaksi pitkää suhdetta ja molemmissa fyysinen vetovoima oli niin voimakasta että toinen veti puoleensa kuin magneetti.

Ilman vetovoimaa en voisi kuvitella edes alkavani suhteeseen, se on niin tärkeä elementti suhteessa.

Entä kun vetovoimaa voi olla vuosikausia ja sitten häviää? Sitä tässä ihmettelen ja aprikoin että minne hävisi? 

Vierailija
12/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vaihtelee. Noin paha tilanne ei ole kuin oli ap:lla, mies ei aina vaan kiinnosta alunperin tai seksi ylipäänsä, mutta mies saa minut aina kiinnostumaan ja kiihottumaan ennen seksin aloittamista. Eli kiinnostun kuitenkin. Voin sanoa miehelle jos joskus ei vaan jaksa kiinnostaa, itseni on vaikeampi ottaa pakit vastaan. Joinain kausina viehätyn hänestä todella helposti, mutta itsetuntomme ei edellytä, että seksi keskenämme kiinnostaa aina yhtä paljon vuodesta toiseen. No pisimmät tauot ovat olleet synnytysten jälkeen 3 vk, että joskus sitä on tasaisemmin ja joskus tosi paljon. Varmasti olisi ongelma jos tulisi kuukausien tauko ihan noin vain, ettei pystyisi olla toisen lähellä, kyllä se erkaannuttaa.

Muiden miesten kanssa on voinut olla pari kiusallista kokemusta, että seksi ei vain toimi ja lähinnä on odottanut saavansa hyvästellä koko tyypin. Silloin ei ole sitä alkuhuumaa obviously tullutkaan, itsellä ei ole siitä kokemusta että vetovoima olisi muuten ollut suurta, mutta seksi valtava pettymys. Muutama esimerkki mies on, joiden kanssa olen halunnut todella paljon seksiä, mutten tiedä miten halut olisi säilyneet jatkossa (harrastin miehenikin kanssa ensimmäisen vuoden jopa 5-6 kertaa päivässä, toisen vuoden vähintään päivittäin vaikka se oli vauvavuosi, sitten tahti tasaantui). Noissa esimerkeissäkin oli hyvin varhain sitä, ettei ihan joka kerta jompi kumpi halunnut, miehet ei varsinkaan välttämättä kovin pian edellisestä kerrasta. Se on mielestäni ihan normaalia enkä alkaisi vaihtamaan ihanaa miestä, johon yleensä tunnen vetoa ja arvostan, vain jos seksiä ei ole ihan koko ajan tai vaikka hetkeksi loppuisikin. Mutta joo, kyllä mä tuon miehen päästäisiin vapaaksi, kuin ap, jota en koskaan voisi haluta. 20 vuotta on mennyt miehelläkin siinä varmaan kivoissa tunnelmissa...

Avoimesta suhteesta voi etsiä ratkaisuja jos siltä tuntuu.

Se, että pakottaa itsensä harrastamaan seksiä vasten tahtoaan vuodesta toiseen kuulostaa kyllä siltä, että arvot on vähän pielessä. Itsearvostus, puolison arvostus, syyt miksi ja miten (miksi vastentahtoisella seksillä?) koko suhdetta ylläpidetään?

Vierailija
13/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun vetovoimaa voi olla vuosikausia ja sitten häviää? Sitä tässä ihmettelen ja aprikoin että minne hävisi? 

Se häviää tasapaksuun arkeen, toinen on itsestäänselvyys, ei ole mitään uutta puhuttavaa eikä koettavaa. Se häviää naisten vaihdevuosiin ja miesten kaljamahaan ja testosteronitasojen laskuun. Siitä en tiedä, mihin se häviää nuoremmilla, mutta onneksi nuorena tuli koettua himot ja huumat. Ainakin on jotain, mitä muistella.

Vierailija
14/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se häviää tasapaksuun arkeen, toinen on itsestäänselvyys, ei ole mitään uutta puhuttavaa eikä koettavaa. Se häviää naisten vaihdevuosiin ja miesten kaljamahaan ja testosteronitasojen laskuun. Siitä en tiedä, mihin se häviää nuoremmilla, mutta onneksi nuorena tuli koettua himot ja huumat. Ainakin on jotain, mitä muistella.

Ehkä, mutten ole vielä vaihdevuosissa, rakastan puolisoani mutten himoitse. Tasapaksu arki, itsestäänselvyys ja kun ei ole enää paljon yhteistäon kai sitten sitä. Nyt ymmärrän miksi tekisi mieli kokeilla toista mutten halua puolisoa loukata joten antaa olla.

Vierailija
15/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat ne "muut syyt" alkaa parisuhteeseen kanssa, jos ei alkujaankaan kiinnosta seksi? Aika ikävää toimintaa sitä toista kohtaan, ellei sitten alusta asti tee selväksi, että etsii seksitöntä kumppanuutta.

Vierailija
16/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksi häviä vaihdevuosissa! Itse vasta löysin oikean nautinnon ja estottoman seksualisuuteni vaihdevuosien aikaan. Eikä ole kuukautisiakaan enää estämässä, ei pelkoa tulla raskaaksi. Voi vain nauttia ihanasta seksistä. Parasta aikaa elämässäni!

Vierailija
17/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että mikään suhde jatkuu loputtomiin yhtä intohimoisena. Ei voikaan. Elämään tulee väistämättä muutoksia ja asioita tapahtuu. Jos pelkästään sitä alkuhuumaa hakee niin joudut vaihtamaan kumppania 1-3 vuoden välein. Mun aviomies on paras rakastaja joka mulla on ollut. Silti se alkuhuuma menee ohi. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen liittooni myös muilta osin.

Vierailija
18/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys tai sen pelko kantaa montaa parisuhdetta.

Vierailija
19/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi ”päätyä yhteen käytännön syistä”. Jos aloitan parisuhteen todellakin haluan sitä ihmistä.

Mutta halujen hiipuminen pitkässä parisuhteessa on erittäin yleistä ja täysin normaalia. Pitkää, hyvää suhdetta ei sen takia tarvitse lopettaa vaan voidaan yhdessä sopia esimerkiksi suhteen avaamisesta.

Vierailija
20/21 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän en osaa vastata kun ei ole omakohtaista kokemusta. Toisen täytyisi kai muuttua niin ratkaisevasti sekä ulkoisesti että muutenkin ihmisenä pettää luottamus jotta se vetovoima voisi kadota.