Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko syntymäpäivän muistat ulkoa?

-%#×_;£74"¥(/_%£¥%¥_%^¥
17.02.2021 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn kun omassa lähipiirissäni niin monenlaista vastausta. Joku muistaa vain omansa, toinen muutaman läheisen, joku kymmenittäin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 läheistä

Vierailija
2/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 näin äkkiseltään

Vierailija
4/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.

Vierailija
5/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki oman perheen kaikki 5, lapsuudenperheen 3 lisäkseni, 2 siskon lasten, 2 kummilasten. En nyt ehkä sen enempää tarkalleen, kuukauden muistan moniltakin omilta tai lasten kavereilta kyllä.

Vierailija
6/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 tuli äkkiä mieleen.

Vierailija
7/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
8/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
9/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso, lapsuudenperhe + sisarusten lapset ja puolisot, muutama paras ystävä, osa sukulaisista = noin 20 henkilöä. Lisäksi on jäänyt mieleen esim joidenkin ala-asteen luokkakavereiden syntymäpäivät :D

Vierailija
10/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti laskettuna muistan 14 syntymäpäivää.

Vierailija
11/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ulkoa vain 7, olin kuvitellut muistavani useamman. Kuukausi tasolla muistan lähes koko lähipiirini sukulaiset, ystävät ja näiden puolisot ja lapset.

Vierailija
12/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lähes kaikki omani

Vierailija
13/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä varmaan.

Oma, puoliso, omat vanhemmat, sisarukset, isoisä, isoäiti, eno, kummilapsi, veljen ex, serkku, ala-asteen paras kaveri, useamman kaverin ja parin vanhan luokkakaverin ainakin.

Riippuu ihan tuurista mitä muistaa. Esimerkiksi tunnen kaksi muuta, joilla on sama syntymäpäivä kuin minulla, niin tottakai ne muistaa. Samoin, jos syntymäpäivä osuu vaikkapa jollekin liputuspäivälle tai jonkun toisen syntymäpäivälle. Ei liity mitenkään siihen, kuinka läheisiä ollaan.

Vierailija
14/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kaikkien entisten luokkakavereiden, jotka ovat joskus olleet ystäviäni/kavereitani. Ehkä noin kahdeksankymmenen. Sarjassamme turhaa muistitilaa, kun en enää ole heidän kanssaan ollut aikoihin tekemisissä.

15/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien. Ei ole vielä tullut muistin raja vastaan. Muistan jopa monien ala-asteen luokkakavereiden syntymäpäiviä, vaikka olen jo nelikymppinen enkä ole peruskoulun jälkeen ollut heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
16/16 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Kiinnosti tietää, sillä kukaan tuntemani ei muista niin useita kuin itse muistan, siis kymmenittäin tuttujen/puolituttujen/kymmeniä vuosia sitten tuntemieni...

Suurin osa muistaa vain läheistensä, puhutaan yksinumeroisesta määrästä.

Olen miettinyt, miksi muistan niitä. Olen erityisen huono matematiikassa enkä muista esim. mitä eilen tapahtui, mutta syntymäpäivät jäävät mieleeni hyvin.

Voi kun voisi vapauttaa aivokapasiteettia poistamalla näistä suurimman osan ja muistamalla jotain hyödyllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan