Pärjäisikö kouluttamaton pitkäaikaistyötön sinun duunissa
Kommentit (71)
Toki pärjäisi, jos olisi reipas, ahkera ja valmis opettelemaan.
Siis kouluttamaton työtehtävääni vai ainoastaan elämämkoulun käynyt henkilö?
Tottahan toki, olen tehosairaanhoitaja ja palstallahan aina kerrotaan kuinka turhia olemme ja kuinka kuka vaan osaa ottaa Buranan purkista :D Joten kyllä helposti kuka vain tässä pärjää jos selviää lääkepurkin avaamisesta!
Ei ainakaan heti kylmiltään. Kyllä pitäisi olla ekat viikot vieressä opastamassa, tämän työn kyllä oppii tekemälläkin, mutta vähintään toisen asteen koulutus liiketaloudessa olisi hyvä olla (esim. merkonomi), amk-tradenomi olisi vielä parempi. Pitää ymmärtää yrityksen talousasioita, veroasioita yms. Liike-elämän ymmärrystä ja ymmärrystä yksityisen Oy:n pyörittämisestä olisi hyvä olla. Exceliä pitää osata käyttää. Tämän työn ohessakin voisi opiskella, itse kävin amk-tutkinnon työn ohessa.
Enpä usko. Suurin osa ei edes tiedä, mitä kaikkea alan työssä kuuluu osata. Toki näin on myös monen muun ammatin kohdalla. Terv. puheterapeutti
Kyllä, ainakin yleisen mielipiteen mukaan.
Terv. sairaanhoitaja
Aika moni tuntuu ajattelevan ettei pitkäaikaistyötön osaa kieliä. Mistä ihmeestä tämä johtuu?
Jokainen meistä tietää ettei sujuvaa kielitaitoa hankita pelkästään opiskelemalla vaan käyttämällä kieltä, oli se kieli mikä tahansa. Eli tämä ei voi olla myöskään koulutuskysymys. Toki ammattisanosto saattaa olla alalla kuin alalla ensin vierasta, mutta kielen hallitseva omaksuu tuonkin sanaston helposti.
Vierailija kirjoitti:
ei pärjäisi.
Käytän töissäni suomen kielen lisäksi ruotsia, englantia, saksaa ja venäjää.
Osaan kaikkia noita ja silti olin pitkäaikaistyötön.
Täällä on paljon entisiä työttömiä IT-palvelualalla ja alusta pitäen koulutetaan, ei ole entisestä työttömyydestä kiinni, vaan ihan muista ominaisuuksista
Ei pärjäisi. Suurin osa koulutetuistakaan ei pärjäisi.
Vähän kyllä epäilen. Itsellenikin tulee vielä vuosien kokemuksen jälkeen välillä ongelmia, joita pitää porukalla miettiä. Terv. Erikoislääkäri
Mikä työ?