Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistava perhetilanne

Vierailija
17.02.2021 |

En oikein tiedä mitä tehdä:( Isäni on aina ollut hyvin arvaamaton, kärsimätön ja jopa julma vanhempi. Lapsuudenperheessämme henkinen ja fyysinen väkivalta olivat arkipäivää. Näistä olen kohtuullisen hyvin selvinnyt, käynyt terapiassa ja vähentänyt yhteydenpitoa vanhempieni kanssa.

Nyt kuitenkin isäni syyllistämällä syyllistää miksei tuoda lapsia heille / käydä heillä useammin. En ole koskaan puhunut isäni kanssa väkivaltaisesta menneisyydestämme, enkä oikeasti edes uskaltaisi. Isäni näkee itsensä jostain syystä jonain vuoden kasvattajana ja oikein ylistää sitä miten hyviä lapsia tuli vaikka välillä vähän hutkittiin.

En uskalla, en oikeasti uskalla sanoa asian oikeaa tilaa. Mutta en halua mennä isäni luona myöskään käymään. Jos sanon jotain radikaalia pelkään, että isäni tulee meidän luoksemme vihaisena ja aggressiivisena. Mitä ihminen voi tällaisessa tilanteessa tehdä? Pitääkö minun oikeasti vain pelätä koko loppuelämäni?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä stressaat, olet aikuinen ihminen eikä sinun tarvitse nähdä isääsi enää ikinä jos et halua. Älä vastaa mitään, jos et halua. Itse sanoisin suoraan, että oli niin väkivaltainen ja julma vanhempi tuottaen pahoja traumoja, etten halua olla tekemisissä. Ja se siitä.

Jos et halua puhua, älä puhu. Ei ole pakko vastata myöskään puhelimeen. Ihan itse valitset ihmiset elämääsi.

Vierailija
2/3 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuohon muuta ratkaisua, kun että kerrot isällesi sen, mitä tänne kirjoitit. Vaikka pelottaisi. Pyydä vaikka puolisoasi olemaan lähettyvillä.

Isäsi kuolee joskus. Olisi parempi selvittää tämä asia ja päästä siitäyli ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sille viesti jossa sanot suoraan että pelkäät häntä edelleen niin paljon että et uskalla koska pelkäät että hän alkaa taas lyömään joko sinua tai lapsiasi tai olemaan muuten todella agressiivinen. 

Totuus on hyvä sanoa aina, ei se muuten sitä itse koskaan ymmärrä.