Kun toinen ei ole läsnä
Olen kauhean seurallinen, ja joudun useasti viettämään kaikki illat yksin, kun avopuoliso vain tekee omiaan (eli pelaa luurit päässä). Lapsuudessa totuin isossa perheessä siihen, että seuraa oli aina, jos tarvisi. Nyt tuntuu kurjalta, kun rakastan puolisoa, mutta meidän tarpeet ei kohtaa. Kesken nettipelin on mahdoton kysyä että saisinko seuraa. Itse yleensä pystyn laittamaan koneen heti pois, jos puoliso haluaa tarvitsee jotakin. Tylsää että joudun aina kysymään kavereita seurauksi, kun puolisosta ei seuraksi ole. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Pitäisikö tässä vaan erota ja etsiä kumppani, joka on seurallinen niin kuin minä ja joka on läsnä useammin...? En kyllä haluaisi heittää suhdetta menemään, koska rakastan puolisoa
Kommentit (28)
Onko tilanne ollut erilainen aikaisemmin? Kuinka paljon noin yleensä teette asioita yhdessä viikon mittaan, tai viikonloppuisin? Työpäivän jälkeen moni on aika puhki, ja ehkä joillekin tuo pelaaminen on sitä rentoutumista. Mutta jos joka ilta on samanlaista, eikä sitä aikaa riitä yhdessäololle viikonloppunakaan, niin ehkä jossain on vikaa. Minusta on myös hassua, jos se omaan harrastukseensa jatkuvasti täysin uppoutuva osapuoli ei ajattele tilannetta ollenkaan toisen osapuolen kannalta, vaan on ihan tyytyväinen siihen, että hän saa pelailla ja toinen elää omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki lapsia? :)
Juu, ehdottomasti kannattaa hankkia, jos on valmis siihen, että lasten isä ei osallistu hoitamiseen, vaan istuu vapaa-ajat koneen ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki lapsia? :)
Juu, ehdottomasti kannattaa hankkia, jos on valmis siihen, että lasten isä ei osallistu hoitamiseen, vaan istuu vapaa-ajat koneen ääressä.
Tätä juuri mietin. Onko meillä yhteistä tulevaisuutta, jos miehen elämä on tietokone ja minä haluaisin tehdä ja kokea kaikkea. Mies kyllä haluaa lapsia jossain vaiheessa ja minä myös, mutta miten pystytään takaamaan se ettei arki ole sitten sitä että minä kasvatan lapset ja hän vain pelaa? Tämä on kurjaa, sillä mies on muuten hyvä ja kunnollinen
Mua häiritsee kun puoliso on olemassa mun kanssa samassa tilassa. Saati sitten että se höpöttää juttujaan vaikka en välitä kuunnella ja seuraa perässä vaikka menen pois.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee kun puoliso on olemassa mun kanssa samassa tilassa. Saati sitten että se höpöttää juttujaan vaikka en välitä kuunnella ja seuraa perässä vaikka menen pois.
Miksi sitten olet puolisosi kanssa jos et hänestä välitä? :D
Miehesi pitäisi siitä jos ehdotgaisit että pelaisitte yhdessä
En kyllä jaksaisi tuota illasta toiseen, jos on jatkuvaa. Mun mies pelaa vähän kausittaisesti, välillä ei kuukausiin pelaa ollenkaan ja sitten taas innostuu, jolloin saattaa pelata useita iltoja viikossa tuntitolkulla. Itse pelaaminen ei sinänsä haittaa, vaan se, kun just istuu kuulokkeet päässä, eikä tiedä muusta maailmasta mitään, pitää mennä kuulokkeita raottamaan, jos haluaa edes jonkin asian sanoa.
Sopikaa vaikka, että tiistaina, torstaina ja lauantaina vietätte yhteistä iltaa ja sunnuntaina päivällä yhteistä aikaa muutaman tunnin, eikä silloin saa pelata. Jos mies ei suostu tuohon, päästä hänestä irti ja etsi joku parempi.
Vierailija kirjoitti:
Sopikaa vaikka, että tiistaina, torstaina ja lauantaina vietätte yhteistä iltaa ja sunnuntaina päivällä yhteistä aikaa muutaman tunnin, eikä silloin saa pelata. Jos mies ei suostu tuohon, päästä hänestä irti ja etsi joku parempi.
Olen ehdottanut tuollaista, mutta mies sanoi ettei kotiin ”voi alkaa keksiä sääntöjä”. Ap
Aloitat juttusi sanoin: Olen KAUHEAN seurallinen. Siinä sulle vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Samoja fiiliksiä, muuten ei haittaa mutta kun yritän lukea niin silloin ärsyttää kun on koko ajan näyttämässä jotain hauskaa meemiä tai selostaa keskustelujaan kavereiden kanssa. Nykyään ajoitan lukemiset sille ajalle kun pelaa. Onko sulla ap mitään omia harrastuksia joita voit tehdä silloin kun kumppani ei ole saatavilla?
Vierailija kirjoitti:
Aloitat juttusi sanoin: Olen KAUHEAN seurallinen. Siinä sulle vastaus.
En ihan nappaa, tarkoitin sitä että olen todella seurallinen, mutta annan miehen pelata, jos hän haluaa enkä häiritse. Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksaisi tuota illasta toiseen, jos on jatkuvaa. Mun mies pelaa vähän kausittaisesti, välillä ei kuukausiin pelaa ollenkaan ja sitten taas innostuu, jolloin saattaa pelata useita iltoja viikossa tuntitolkulla. Itse pelaaminen ei sinänsä haittaa, vaan se, kun just istuu kuulokkeet päässä, eikä tiedä muusta maailmasta mitään, pitää mennä kuulokkeita raottamaan, jos haluaa edes jonkin asian sanoa.
Voi kääk jos joku tulis mun kuulokkeita raottelemaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja fiiliksiä, muuten ei haittaa mutta kun yritän lukea niin silloin ärsyttää kun on koko ajan näyttämässä jotain hauskaa meemiä tai selostaa keskustelujaan kavereiden kanssa. Nykyään ajoitan lukemiset sille ajalle kun pelaa. Onko sulla ap mitään omia harrastuksia joita voit tehdä silloin kun kumppani ei ole saatavilla?
Onhan mulla omia juttuja, mutta en jaksa joka ilta vain tehdä omia juttuja... Kaipaisin seuraakin välillä. Ap
Määrittele seura. Miten miehen pitää olla läsnä ja huvittaa sua että olisit tyytyväinen?
Tuon takia en itse kestäisi puolisoa, joka pelaa. Mieluummin on vaikka kokonaan pois kotoa, kuin paikalla muttei läsnä.
En kyllä jäisi tuollaiseen suhteeseen. Ei se tuosta miksikään muutu.
Up