Jutellaanpa savoa.
Mittee sinnäi tiät tännää päevänä onko kaekki hyvii
Kommentit (1267)
Vierailija kirjoitti:
Mittees sitä kuuluu näen piäsiäesenä muille savolaesille?
Paskoo 🤣
Voe ku tiällä voes vaehtoo tuo otsiko. Se pitäsj olla Suatettasko myö huastella oekeette immeiste kielellä?
Kuuluuhhan tuota kuuluuppa hyvinnii. Taetaa ruveta räntee rytkimmää. Taekka paestammaa, määttiijjä. Lähtiskööp pilikille vae jäesköö akavvierree köllöttellemmää. Täätyy miettijä vielä.
Tsadissa tykkeevät savolaesista ja karjalaesista. Pohjalaisia halaveksiivat, lappilaesille naoraavat.
Piäsijäistä! Joko Kallaves piäsi jäistä?
- Juottako kahvia?
- En juo. Oesko teetä?
- Ee oo teetä. Kääkö kaakaa?
- Ee kää
- Täh!? Eekö kaakaa kääkkää?
Päivee ! Se on Piäsiäinen jo puol'välissä. Ei ou kovin lämmin siä. Kolleeta on ja kylymee.
Vuan enimmäkseen on oltu tuvassa, emäntä kahtoo ikkunasta ku nuapuri mättää lumikasojaan hajalle ja levälleen, jotta sulasivat noppeemmin.
Minä en tartu tuossa hommassa lapijoon. Antaa vuan olla siinä , kyllä ne on hävinny Juhannukseen männessä.
Kirkolle kaupoille ollaan tässä lähdössä, ei eilen kehattu lähtee ku ol Pitkäperjantai. Emännällä on jo puutelista valamiina. Minä sanoin että , katotaan joutuuko miten volovoo työntämään varjopaikoissa, kun niissä on rospuuttoo ja viime viikolla renkaat vähän jo uppos sohjoon ..
Nyt eikun maski nuamalle ja myö männään.
Vierailija kirjoitti:
Päivee ! Se on Piäsiäinen jo puol'välissä. Ei ou kovin lämmin siä. Kolleeta on ja kylymee.
Vuan enimmäkseen on oltu tuvassa, emäntä kahtoo ikkunasta ku nuapuri mättää lumikasojaan hajalle ja levälleen, jotta sulasivat noppeemmin.
Minä en tartu tuossa hommassa lapijoon. Antaa vuan olla siinä , kyllä ne on hävinny Juhannukseen männessä.
Kirkolle kaupoille ollaan tässä lähdössä, ei eilen kehattu lähtee ku ol Pitkäperjantai. Emännällä on jo puutelista valamiina. Minä sanoin että , katotaan joutuuko miten volovoo työntämään varjopaikoissa, kun niissä on rospuuttoo ja viime viikolla renkaat vähän jo uppos sohjoon ..
Nyt eikun maski nuamalle ja myö männään.
Päevee, päevee. Ee emännälläs ommoo hommoo ou, kujjootaa töllöttämmää mittee se nuapurj tekköö?
Piäsiäisenä suahaan mämmöö ja pashoo.
Terve,oun savokarjalainen.Enempi miun koton kyl puhuttii suomenkarjalloo.Mummoni isänpuolen suku hurrilasta 1650 köhän tullu,Romanttinen tarina kolome ryövärii..Ilmimankos miulkii vihreetä silimissä...Ootte ihania!
Kaks poekoo ajjoo suhhaatti rimpuiluraovoellasa tuosta ohite. Isäntä tokas jotta " kovvoo hommoo "
Mitteekö mie? Tiällä istun ja ihmettelen maailman menoa.
Mie oon Lapista ,Mie puhun meijän kieltä.
Kaikkiko ne huastelloo siällä päin?
Miun siun hyö kirjoitti:
Terve,oun savokarjalainen.Enempi miun koton kyl puhuttii suomenkarjalloo.Mummoni isänpuolen suku hurrilasta 1650 köhän tullu,Romanttinen tarina kolome ryövärii..Ilmimankos miulkii vihreetä silimissä...Ootte ihania!
Voe tokkiisa... Nyt alako romantiikka kiinnostammaa! Vihreesilimäsetkö o ryöväreihi pentuloeta? Kerro tok piäsijäesen kunnijaks koko sukusj tarina <3
Mukavoo piäsiäistä itekullehhii immeisille. Muanantaina myö suatetaan piästä käämään mualiman kiänteentekevimmässä kuapunnissa, tai voip olla piäsemättähhii. Vua suaphan sitä huaveillä mittee nyt millonnii hupajaa. 😁
Alakaa jiäkuapin sisältö olla jo sen verran vähissä jotta pittää vissiin kohta kötistäätyä kaapalla käämään. Onneks on jo sen verran lämmintä jottei tarvihe aatoo pistee lämmittäjjään, ies sen verran helepotusta jo.
Vierailija kirjoitti:
Alakaa jiäkuapin sisältö olla jo sen verran vähissä jotta pittää vissiin kohta kötistäätyä kaapalla käämään. Onneks on jo sen verran lämmintä jottei tarvihe aatoo pistee lämmittäjjään, ies sen verran helepotusta jo.
Söet kaekki piäsijäesherkut yhessä päevässä?
Eepä tuota ihmeempöö. Piäsijäesrusakot hyppii ja ruoho vihertää :) Hyvvee piäsijäestä!