Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että musta tulee jonain päivänä alkoholisti

Vierailija
17.02.2021 |

Ei ole ollut tähän mennessä elämää mitään vakavia terveys- tai talousongelmiin johtavia riippuvuuksia, mutta olen aina ollut altis kaikenlaisille riippuvuuksille. Esim. tupakka, kofeiini, sokeri, älypuhelimen käyttö, joista kaikista olen päässyt eroon tai kohtuuteen mutta se on ollut useiden vuosien prosessi. Mutta aina se on alkanut jostain harmittomasta "enhän mä kun vaan vähän silloin tällöin" kunnes lopulta aivan ykskaks huomaan olevani varsinainen addikti.

Pelkään, että tämä sama tapahtuu joskus alkoholin kanssa. Pitäisikö ryhtyä varmuuden varalta täysin absolutistiksi vai johtaako se vain sosiaaliseen itsemurhaan, kun kieltäydyn lasillisesta jossain häissäkin ja illanistujaisissa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pieni korjaus, kyllähän tupakka johtaa pitkällä aikavälillä vaikka mihin terveysongelmiin mutta sain sen lopetettua ennen keuhkosyöpää

Ap

Vierailija
2/4 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa? Kai sulla on jonkinmoinen oma kosketuspinta sun suhteestasi alkoholiin, että voiko siitä tulla ongelma sulle. Jos sulla on mahdollisuus muuttua alkoholistiksi, niin suosittelen lopettamaan. Ihan hyvinhän sinä olet tähän asti ainakin pärjännyt muuttumatta alkoholistiksi, ilmeisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä holi kokonaan ja heti. Pidemmän päälle sen kanssa leikkiminen vie ongelmiin. Olen seurannut hyvin läheltä ihmistä joka altis addiktioille ja ei hyvää seurannut holista.

Hyvä kun ymmärrät addiktiotaipumuksesi ja voit vielö muuttaa elämäsi suuntaa.

Ota elämääsi positiivisia, sinua kehittäviä asioita: liikuntas, unta, terveellistä ruokaa, harrastuksia, lue kirjoja, käy ihmisten ilmoilla sen minkä tällaisina aikoina voi, pidä yhteyttä ystäviin jne.

Arvosta itseäsi, anna mahdollisuus pitää itsesi tasapainossa, koska pystyt siihen älykkyytesi ansiosta😊👍

Vierailija
4/4 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa mitään jos addiktoituu alkoholiin. Sehän on sentään laillista kamaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän