Helsingissä alueet joissa et uskaltaisi asua?
Mitä alueita et suosittele Suomalaiselle perheelle turvallisuuden takia?
Kommentit (19)
Keski-vuosaari HUOM eri kuin parempi puolisko vuokista, tuolla asunut 7 vuotta ja en muuttas enää takas. Rapun ovikooditkaan ei pidätellyt nukkuvia narkkeja rapussa ja niitä mömmöpurkkeja löyty pitkin rappukäytävää. Yks sankari joskus ajo rapun ovesta autolla sisään.
Ei täällä nyt sentään vaarallisia alueita vielä ole, mutta muuten en muuttaisi esimerkiksi Itäkeskukseen/Puotinharjuun, Kontulaan, Malminkartanoon, Malmille (aseman lähelle) tai Jakomäkeen.
Eira ja Kalasatama. Kalasatamassa asuu väkivaltaisia hyvinvointivalmentajia ja Eirassa ainakin asui öykkäri miljonäärejä jotka huume ja viinapäissään kaahailevat autolla.
Oikeastaan en edes halua hesaan asumaan.
Pikku-Huopalahti ja Kontula.
Malminkartano ja Kannelmäki herättää myös pelkoja, mutta mitään faktaa ei niistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Keski-vuosaari HUOM eri kuin parempi puolisko vuokista, tuolla asunut 7 vuotta ja en muuttas enää takas. Rapun ovikooditkaan ei pidätellyt nukkuvia narkkeja rapussa ja niitä mömmöpurkkeja löyty pitkin rappukäytävää. Yks sankari joskus ajo rapun ovesta autolla sisään.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002660074.html
Löyty vielä vanha uutinenkin 😹
Vierailija kirjoitti:
Malminkartano ja Kannelmäki herättää myös pelkoja, mutta mitään faktaa ei niistä ole.
Itse voisin ihan hyvin asua Kannelmäessä Kaaren ja pikatien seudulla.
Ei ole mitään, missä en _ uskaltaisi_ asua. Epämiellyttäviä paikkoja kyllä on, kuten tuo Kontulankaari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin ihan hyvin asua Kannelmäessä Kaaren ja pikatien seudulla.
Kaari on ihana. Ja tuo on varmaankin alue, jossa pitää vaan valikoida se asuintalo.
JOS OIS PAKKO asua Hesassa niin siellä niemennokassa, jossa meri on edessä 🤔.. Eirassa se kaiketi on...
Terveisin aito Savolainen 😊🌹
- Vallisaari. Ei sähköä eikä mitään mukavuuksia. Koko saari täynnä vanhoja kranaattteja jotka voivat räjähtää kun astuu niiden päälle.
- Eira mainittu jo ja syy miksi.
- Vanhan Kirkon puiston viereiset korttelit, puistossa kummittelee öisin, päiväsaikaan täynnä pussikaljaa kittailevia ja pössytteleviä ja sekstailevia hippejä. Sama koskee Koffin puiston läheisyys.
- Stadionin läheiset korttelit Töölössä: Stadikasta lähee kamala melu kun on joku iso urheilutapahtuma tai konsertti, katsojien autot aiheuttavat häiriöitä
- Jätkäsaari: Jatkuva rekkaralli, matkalaukkuja vedetään kolistellen ympäri vuorokauden, vironvenäläisten raksaduunareiden huutaminen ja viheltely naisille
Kontula. Lähes kaikki asukkaista narkkareita.
Olen samaa mieltä Kaarelasta. Varsinkin Malminkartano ja vanha Kannelmäki ovat maineittaan rauhallisempia ja mukavia asuinalueita ja malminkartanonhuippu, omenatarha ja kaaren palvelut tuovat lisää mukaavuutta alueille.
Muutin itse Maltsuun Vallilasta noin puoli vuotta sitten, ja on Vallilaan/Kallioon verrattuna paljon rauhallisempi. Jos jostain haluaa moittia niin voisi päin vastoin löytyä enemmän ”elämää” nuorille aikuisille kuten baareja ja ravintoloita.
Ja kyllä Vuosaaressakin on kivoja kortteleita.
Kaikkialla uskaltaisin asua. En mielelläni asuisi Tapulikaupungissa tai muutamassa itäisessä lähiössä.
T. Syntyperäinen
Kyllä minä nyt jokaisessa paikassa uskaltaisin asua. Eri asia sitten on, haluaisinko. En.
Uskaltaisin asua missä tahansa mutta en tiedä viitsisinkö.
Ei Helsinki nyt sentään niin paha paikka ole.
Ei Helsingissä ole vaarallisia alueita, vaikka rauhattomampia kortteleita voi olla missä vaan.
Eli oikeasti kyse on täysin makuasiasta.
Toinen tykkää Kalliosta, toinen Punavuoresta, joku haluaa uudistaloon Viikkiin kun taas toinen vanhaan puutaloon Tapanilaan, joku elelee onnellisena lännessä toinen idässä jne.
Punkkasin joskus muuton keskellä kuukauden kaverilla Viikissä ja tuli lenkkeiltyä silloin paljon Kivikon ja Kontulan suunnilla.
Ei siellä koskaan mitään näkynyt, vaikka itse olin alkuun aivan kusi sukassa, koska Kontulan maine oli niin pelottava.
Oikeasti kyse on lähinnä siitä, että lähiöiden asemilla hengaa päihdeongelmaisia ja joillain alueilla on ankean näköinen rakennuskanta.
Todellista vaaraa ei ole oikein missään.
Kontulankaari
Tänne osoitteeseen mahtuu muutama lapsiperhekin mutta työtön enemmistö löytyy täältä. Narkit, juopot ja must alaiset mafioosar pyörii pihoilla.