Kiusaajien vanhemmat ja heidän logiikka.
Poikaani kiusattiin vain kaksi vuotta eikä siihen puututtu mitenkään. Poika oli tosi alakuloinen ja masentunut. Eräänä päivänä sitten nämä kaksi kiusaajaa kävivät koulussa käsiksi ja sitten minun pojalla napsahti ja hakkasi molemmat. Tämän jälkeen vanhemmat soittivat ja ulisivat kuinka heidän pojilla on nenä auki. Ulina jatkui ja jatkui. Kerroin mitä ovat tehneet minun pojalle kahden vuoden aikana ja tämän jälkeen ulina jatkui. Lupasivat tehdä rikosilmoituksen meistä. Onnea vain matkaan vain heille, toivottavasti kertovat poliisille vähän taustoja. 😊
Kommentit (20)
Millainen vanhempi, sellainen lapsi. Siksi asiat ei puhumalla parane.
Silloin kun lastasi kiusattiin, et ollut yhteydessä niihin kiusaajien vanhempiin? Keneen olit yhteydessä?
Miksi et puuttunut kiusaamiseen? "Poikaani kiusattiin vain kaksi vuotta eikä siihen puututtu mitenkään."
Miksi et ottanut kiusaajien vanhempiin yhteyttä, silloin kun lastasi kiusattiin?
Kiusaajat itkevät kirjoitti:
Rikosilmoitus? Mistäköhän luulevat tekevänsä!??, 😂😂
No siitä ap:n mainitsemasta pahoinpitelystä, hakkaamisesta jonka hänen poikansa suoritti.
Mites tämä ap oikein menikään? Kun omaa lasta kiusataan, niin odotetaan että joku jossain tekee jotain. Ja kun ei tee niin eipä sitten mitään.
Ei se aikaisempi kiusaaminen oikeuta pahoinpitelyä lain silmissä, että sinänsä saattaa tulla vaikeuksia. Voi tulla seuraamuksia ainoastaan sinun pojallesi, varsinkin jos ei ole todisteita aikaisemmista tapahtumista. Olisit itse tehnyt rikosilmoituksen kun/jos? poikasi tuli aikaisemmin itse pahoinpidellyksi.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun lastasi kiusattiin, et ollut yhteydessä niihin kiusaajien vanhempiin? Keneen olit yhteydessä?
Kouluun. Ja monesti. Asioille ei tehty mitään.
Vierailija kirjoitti:
No siitä ap:n mainitsemasta pahoinpitelystä, hakkaamisesta jonka hänen poikansa suoritti.
Juu ja varmasti ilman mitään syytä. 😂
Kiusaamiseen ei tule vastata väkivallalla. Ap:n olisi itse pitänyt puuttua asiaan kun poikaansa kiusattiin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja varmasti ilman mitään syytä. 😂
Syy tai ei, ketään ei hakata. Ap:n poika teki aivan yhtä väärin kuin kiusaajansa.
"Millainen vanhempi, sellainen lapsi."
100-prosenttisesti asia on juuri näin.
Toivottavasti pojallasi on pari turvamiestä apuna, he tulevat ja kostavat.
Itse olin kiusattu ja en antanut periksi. Löin aina kiusaajaa kun tilanne aukesi. Yritin tähdätä nenään, kaulaan ja haaroihin. Kun osuin niin iskin seuraavaan kaveriin kiinni jaloista maahan jne,
Aluksi kävi aina niin että minut taltutettiin ja hakattiin. Myöhemmin kun sain kaksi niin siirryin kolmannen kimppuun.
Äitini valmensi minua nyrkkeilyssä ja painissa. Hänen isänsä oli kapiainen.
Kun äiti nyrkkeili niin käsivarteni olivat ihan mustana. Hän opetti ettei kannata koko painolla lyödä aluksi, vaan neppailla nopeita kasvojen seudulle. Vasta lopuksi aina painava töötti palleaan. Kasvoihin jos hakkaa, niin tulee ongelmia opettajien puolelta ja ehkä laskuja perään.
Minut opetettiin myös käyttämään keppejä, hiekkaa ja kiviä apuna ylivoimaa vastaan.
Lopulta minua pidettiin koulussa hulluna, kiusaajana ja potentiaalisena tarkkiksen oppilaana.
Jouduin käymään terapioissa ja jälki-istunnoissa tappeluiden vuoksi. Kukaan ei enää kiusannut mina. Olin vasta kolmannella luokalla. Saatoin tempaista koukulla mahaan pelkästään jos joku kehtasi tulla juttelemaan. Refleksit oli niin nopeat. Olin alituisesti stressaantunut ja paniikkikohtausten alaisena.
Kärsin myös vakavista vainoharhoista. Kuvittelin jatkuvasti tilanteita jossa päälleni voidaan hyökätä. Osittain tämän takia olin aika usein väsynyt opiskeluun. Se myös pelasti minut usein ja sain vältettyä pahoja yllätystilanteita.
Onneksi mitään pahempaa ei käynyt. Pistin niihin aikoihin seiskaluokkalaisiakin turpaan. Monet vanhemmat soittelivat minun äidille ja tekivät valituksia minusta. Minä en ollut se syypää ja kiusaaja.
Iskin vain jos aihetta siihen oli.
Poikasi kuulostaa vähän heikommalta kuin minä olen. Myös henkisesti. Hän ilmeisesti kesti pitkäänkin vitsailua ja nälvimistä?
Minä kävin aina heti päälle.
Sanon nyt suoraan että poikasi tarvitsee sinua ja miestäsi turvamiehiksi tai sitten palkkaatte jotain isompia poikia katsomaan hänen peräänsä.
Kosto on tulossa ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
"Millainen vanhempi, sellainen lapsi."
100-prosenttisesti asia on juuri näin.
Jep, kiusaajien vanhemmat.
Minua syytettiin kiusaamisesta kirjoitti:
Toivottavasti pojallasi on pari turvamiestä apuna, he tulevat ja kostavat.
Itse olin kiusattu ja en antanut periksi. Löin aina kiusaajaa kun tilanne aukesi. Yritin tähdätä nenään, kaulaan ja haaroihin. Kun osuin niin iskin seuraavaan kaveriin kiinni jaloista maahan jne,
Aluksi kävi aina niin että minut taltutettiin ja hakattiin. Myöhemmin kun sain kaksi niin siirryin kolmannen kimppuun.
Äitini valmensi minua nyrkkeilyssä ja painissa. Hänen isänsä oli kapiainen.
Kun äiti nyrkkeili niin käsivarteni olivat ihan mustana. Hän opetti ettei kannata koko painolla lyödä aluksi, vaan neppailla nopeita kasvojen seudulle. Vasta lopuksi aina painava töötti palleaan. Kasvoihin jos hakkaa, niin tulee ongelmia opettajien puolelta ja ehkä laskuja perään.
Minut opetettiin myös käyttämään keppejä, hiekkaa ja kiviä apuna ylivoimaa vastaan.
Lopulta minua pidettiin koulussa hulluna, kiusaajana ja potentiaalisena tarkkiksen oppilaana.
Jouduin käymään terapioissa ja jälki-istunnoissa tappeluiden vuoksi. Kukaan ei enää kiusannut mina. Olin vasta kolmannella luokalla. Saatoin tempaista koukulla mahaan pelkästään jos joku kehtasi tulla juttelemaan. Refleksit oli niin nopeat. Olin alituisesti stressaantunut ja paniikkikohtausten alaisena.
Kärsin myös vakavista vainoharhoista. Kuvittelin jatkuvasti tilanteita jossa päälleni voidaan hyökätä. Osittain tämän takia olin aika usein väsynyt opiskeluun. Se myös pelasti minut usein ja sain vältettyä pahoja yllätystilanteita.
Onneksi mitään pahempaa ei käynyt. Pistin niihin aikoihin seiskaluokkalaisiakin turpaan. Monet vanhemmat soittelivat minun äidille ja tekivät valituksia minusta. Minä en ollut se syypää ja kiusaaja.
Iskin vain jos aihetta siihen oli.
Poikasi kuulostaa vähän heikommalta kuin minä olen. Myös henkisesti. Hän ilmeisesti kesti pitkäänkin vitsailua ja nälvimistä?
Minä kävin aina heti päälle.
Sanon nyt suoraan että poikasi tarvitsee sinua ja miestäsi turvamiehiksi tai sitten palkkaatte jotain isompia poikia katsomaan hänen peräänsä.
Kosto on tulossa ihan varmasti.
Tuolla taktiikalla saa vain itse pahan ja huonon maineen. Muut vanhemmat syyttävät kiusaajaksi, vaikka ne omat räkänokat sitä suutaan soitteli.
Nykyään ei tarvitse tapella tai sotia. On some ja voi kuvata asiattoman käytöksen todisteeksi opettajille ja vanhemmille, että kiusaamista on tapahtunut.
Joo toi on kyllä huvittavaa. Kun muutettiin uudelle paikkakunnalle, niin veljeäni kiusattiin 3 päivää. Räkimistä, tönimistä ja vikana päivänä lyömistä. Veljeni sanoi kotona ja äiti soitti rehtorille. Ei tapahtunut mitään mihinkään suuntaan. Niiden kahden pojan vanhemmille ei edes soitettu vaan asia jäi siihen. Kolmantena päivänä, kun löivät veljeäni, niin hän teki seuraavana päivänä lopun siitä. Liikuntatunilla se hutki mailalla niitä kahta. Sen jälkeen sossut soittivat meille kotiin ja rehtori soitti ja oli koulussa kokousta ja veljeäni syytettiin. Mutta kiusaaminen loppui siihen. En pysty ymmärtämään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamiseen ei tule vastata väkivallalla. Ap:n olisi itse pitänyt puuttua asiaan kun poikaansa kiusattiin.
Usein ei muu auta. Kiusaaminen on vallan tunnetta heikompaan, se ei lopu ennenkuin heikompi käyttää valtaansa. Silmä silmästä, ikävää, mutta totta.