Ruotsalaiset on nerokkaita ... Ruotsalaisissa alakouluissa aamu-ja iltapäivätoimintaa on tarjolla 1.–6.-luokkalaisille. Kunnilla on lakisääteinen velvollisuus järjestää sitä.
Eli kerhotoimintaa myös lomien aikaan.
Tällainen toiminta tukee perheitä. Muistan kun oma poika pelkäsi olla yksin kotona aamulla ja iltapäivisin. Itsellä myös huono olo kun ei oikein välillä tiennyt missä viipottaa.
Kommentit (10)
Ruotsin kerhomaksut 150 e kk ja oliko ylemmillä luokilla 100 e lukukausi.
No mikä tässä nyt ylittää uutiskynnyksen. Kävin itse aivan vastaavassa iltapäiväkerhossa 1-3 luokkalaisena.
Vierailija kirjoitti:
No mikä tässä nyt ylittää uutiskynnyksen. Kävin itse aivan vastaavassa iltapäiväkerhossa 1-3 luokkalaisena.
Se, että kunnilla on velvollisuus järjestää?
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestissä myös 4-6 luokkalaisille ja myös loma-aikoina.
Lisää kunnallisveroja, palvelujen heikennyksiä, asiakasmaksujen korotuksia ja leikkauksia muista palveluista. Mikään ei ole ilmaista.
Suomessa ollaan tässäkin aivan möllölässä eli lapset hakoteillä koneittensa kimpussa ja yksin sekin aika.
Tämä olisi ollut parempi uudistus kuin äitiyspäivärahan lyheneminen. Mahdollistaa molempien työssäkäynnin.
Ruotsissa mikään ei toimi kuin pakotettuna. Meillä Suomessa kyllä on vastaavaa toimintaa jos kansalaiset sitä kunnissaan haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestissä myös 4-6 luokkalaisille ja myös loma-aikoina.
Täällä meillä on loma-aikoinakin päiväkerhoja.
Lähde
https://yle.fi/uutiset/3-11790988?fbclid=IwAR1AwZ4my2eumKtHWMFcsG0K3KZ4…