Karanteenissa hiihtolomareissuun?
Tässä olen kuullut paristakin tutusta, jotka meinaavat lähteä pohjoisen hiihtokeskuksiin, vaikka yksi tai useampi lapsi on karanteenissa koulualtistumisten vuoksi... ymmärrän että harmittaisi perua odotettu reissu, mutta onko toi nyt ihan ok..? Karanteenit taitavat loppua ensi viikon puolilla ja meinasivat kai että muksut viettää karanteenia mökissä mutta onhan siinä pitkät matkat yms...
Kommentit (8)
Jos karanteenissaolijat eivät ole muiden kanssa tekemisissä niin miksikäs ei. Lapissa voi esim lumikenkäillä niin ettei muita ole mailla halmeilla
Vierailija kirjoitti:
Jos karanteenissaolijat eivät ole muiden kanssa tekemisissä niin miksikäs ei. Lapissa voi esim lumikenkäillä niin ettei muita ole mailla halmeilla
Hoitavat vessahommat sitten tien varteen matkalla. Huoltoasemalle ei ole asiaa.
Tää homma tulee niin Leviämään käsiin.
Jos on rokotteet saatu niin sitten voi matkustaa vapaasti eikä ole tarvetta joutua karanteeniin. Ainakin itse olen varannut Tallinnan reissun ensi viikonlopuksi kun pitää käydä ostoksilla. Mahtavaa päästä pitkästä aikaa tuulettumaan baareihin ja kylpylään.
Vuosi on kökitty etätöissä kotona, tavattu ei ketään tuttuja. Kaupassa käyty. Lapset koulussa ja harrastuksissa. Nyt otan riskin ja lähden lappiin
Varoituksen sana sairaana matkustamisesta. Lähdettiin pohjoiseen, kun lapset olivat kolmatta viikkoa influenssakuumeessa. Uskottiin, että paranee.
No taisi tarttua automatkan aikana molempiin ja meille nousi yli 40 asteen kuume molemmille. Oltiin pulassa, koska särkylääkettä oli vain lapsille ja kumpikaan ei voinut edes haaveilla auton rattiin menemisestä. Lapsen lääkkeen avulla taksiin ja just jaksoin apteekkireissun.
Mökkinaapurit taisi nähdä, kun taksikuski talutti mut sisälle.
No oksensin mökkiin ja sitten ambulanssilla tiputukseen kaupunkiin. Sairaalassa todettiin influenssa (sitä se raju tauti oli lapsillakin).
Meidän piti mennä toiseksi viikoksi hotelliin, koska ei voitu ajaa autolla kotiin. Mies oli hoitanut muuton (mökki jäi siivoamatta) ja hänen vointi huononi ja mä ajoin kipeänä kotiin. Mullakin kesti 3 viikkoa ja miehellä keuhkokuumeen takia 6 viikkoa.
Arvatkaapa oliko ihana maksaa noi majoitukset ja hoitokulut ja samalla sairastaa ne viikot elämän pahinta tautia????
Nyt kun ajattelen kyseistä paikkakuntaa mulle tulee huono olo. :C
Ei ole ok, pitäisi siirtää matkaa sinne että karanteeni on ohi.