Koirien kokoero? 5kg ja 25kg
Mikä kokoero on liian iso? Voiko samassa taloudessa olla 5kg ja 25kg koirat, ilman että pienempi vaarantuu?
Kommentit (11)
Miksi pitäisi ottaa niin eri kokoiset haukut?
Riippuu koirien luonteesta ja siitä miten hyvin tottuneet toisiinsa. Tunnen useita tuollaisia "pareja". Mutta jos isompi koira on ylivilkas höseltäjä se voi satuttaa leikkiessään pienempää, samoin pikkukoiralle on vaaraksi jos isompi on kovin terävä ja reaktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa niin eri kokoiset haukut?
Miehellä on tuo isompi koira ja haluaisin tietyn rotuisen, joka täysikasvuisena 5kg
Vierailija kirjoitti:
4kg jos sama rotu
Vain 4kg😮
Ap
Meidän lähellä asuu tyyppi, jolla on 3 irlanninsusikoiraa ja kiinanharjakoira. Hyvin näyttää menevän :)
Mutta kuten aiemmatkin ovat vastanneet, niin luonteet, totuttaminen..kaikki vaikuttaa. Isot koirat ovat monesti teiniaikojen jälkeen melko lunkeja, mutta 25 kiloinen on vielä pieni/keskikokoinen koira ja siihen mahtuu paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon eri rotuja.
Itselläni oli kolme - 25 kiloinen, 10 kiloinen ja 4 kiloinen. Pienin kaivautui aina isompiin nukkumaan. Oli myös nuorin ja pentuna roikkui isommissa ja nää vaan katsoi mua silleen "miks tää hyttynen roikkuu mun korvassa".
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koirien luonteesta ja siitä miten hyvin tottuneet toisiinsa. Tunnen useita tuollaisia "pareja". Mutta jos isompi koira on ylivilkas höseltäjä se voi satuttaa leikkiessään pienempää, samoin pikkukoiralle on vaaraksi jos isompi on kovin terävä ja reaktiivinen.
Isompi koira rauhallinen, ajattelin että en antaisi niiden leikkiä yhdessä. Vanhempi ei edes ole mikään "leikkijä" luonteeltaan. Muuten suvaitsee kyllä muita koiria (meillä on ollut toinenkin koira ennenkuin kuoli.) Pitäisin pennun omalla puolellaan taloa kun on villillä tuulella.
Ap
Hyvin on toiminut 40kg enimmäkseen noutaja ja 8kg terrierimix. Iso on tosin semmonen lehmänhermoinen löllykkä ja pieni topakka terrieri joka komentaa isompaa eikä välitä omasta pienuudestaan :D Ei ole koskaan ollut mitään tappeluita tms.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähellä asuu tyyppi, jolla on 3 irlanninsusikoiraa ja kiinanharjakoira. Hyvin näyttää menevän :)
Mutta kuten aiemmatkin ovat vastanneet, niin luonteet, totuttaminen..kaikki vaikuttaa. Isot koirat ovat monesti teiniaikojen jälkeen melko lunkeja, mutta 25 kiloinen on vielä pieni/keskikokoinen koira ja siihen mahtuu paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon eri rotuja.
Itselläni oli kolme - 25 kiloinen, 10 kiloinen ja 4 kiloinen. Pienin kaivautui aina isompiin nukkumaan. Oli myös nuorin ja pentuna roikkui isommissa ja nää vaan katsoi mua silleen "miks tää hyttynen roikkuu mun korvassa".
"Pienin kaivautui aina isompiin nukkumaan." ❣️
Mulla bernhardinkoira 80 kg ja 2 chihuahuaa. Hyvä trio. Ovat niin erilaisia. Hyvä keskinäinen kunnioitus eikä bertsu turhia hötkyile. Niillä on vähän niinku eri ekologiset lokerot tässä elinympäristössä😁
Riippuu varmaan koirien temperamentista, käytöksestä jne. mutta onhan se riski. Tasakokoisimmilta leikki aina parhaiten ja turvallisemmin sujuu. Jos isolla on saalisviettiä, sekin voi ottaa pahimmillaan vallan juoksun tiimellyksessä.