Poikavauvalle nimi?
Elikkäs odotusviikolla 35 mennään,ja rakenneultran mukaan pikkuinen poika olisi tuloillaan.
Esikoistyttäremme nimi on Milla Christina,joten jotakin samantyylistä olisi nyt hakusessa.Yllätystytölle valmiina olisi ensimmäiseksi nimeksi Lilja,mutta kauniita kakkosnimiä tytöllekin saa toki ehdottaa.
Sukunimi on ruotsinkielinen,joten tästä syystä nimessä olisi hyvä olla jotain kansainvälistä.Itsellemme mieluisia pojan nimiä olisi Jonathan,James(lapsen isä on intohimoinen The Doors fani),Theo,Daniel,Henrik yms.Ongelmana on juurikin se ettei nimestä tulisi liian "hienosteleva" kuitenkin täysin suomalaisessa ympäristössä kasvavalle poitsulle... :)
Kommentit (12)
mutta harmi, että Jimi onkin jo lähipiirissänne varattu :(
Miten ois:
Tino Daniel
Saku Henrik
Miika/Miska James Jonathan
Jero Jonathan
Luka Henrik
Tosi hyviä nimiä,kiitoksia kovasti vastauksesta.Itseasiassa 2-vuotiaasta Millastamme olisi tullut juurikin Jim,jos olisi ollut poika,mutta sen jälkeen on kaveripiiriin ilmestynyt Jimi,joten se on ikävä kyllä pois suljettu vaihtoehto :(
Kuten myös lähipiiristä löytyy jo Tino,Saku,Jere (Jero),ja Luka nimi toisinpäin käännettynä ei kuulosta järin hemaisevalta..
Luukasta ja Miikkaa miehelle ehdotin,mutta tyrmäys tuli niiden nimien suhteen samantien...hankalaksi menee :)
Theo on yksi vahva vaihtoehto,mutta nimen erikoisuus arveluttaa,kun kuitenkin olen suht simppeleiden etunimien kannattaja..Kuten myös James (James Douglas Morrison) on yksi suosikeista,mutta ehkä hieman hassu suomalaiselle miehelle..?Toisaalta miksei..
Alex
Aaron
Benjam
Casper
Emil
Evert
Frans
Hannes
Hans
Jerry
Joakim
Jooa
Johan
Juska
Justus
Lenni
Lenna
Max
Mikke
Mirko
Noa
Noel
Oliver
Tobias
Tomas
Milla ja...
Morris
Felix
Mimus
Jaron
Jared
Linus
Robin
Art
Sam
Kiitos niistä.Eiköhän näistä jo jotain pysty kehittelemään :) Tuo Teo Henrik on tosi kiva,mutta ehkä nimen taivutusten kannalta säilyttäisin sen h-kirjaimen siellä.
Vaikka se ei pahemmin Millan pariksi sovikkaan,niin ei silti olisi täysin tuulesta temmattu,koska yhden perheenjäsenemme nimi alkaa juuri T-kirjaimella..
Morris on myös veikeä,mutta ehkei sentään lapselle.Lemmikille mainio :)
Siinä tosi pitkässä nimilistassa oli myös paljon loistavia nimiä,Olivereita ja Anttoneita on jo mietiskelty,ei vaan jotenkaan tunnu oikeilta meille.Noelit,Nooat ,Joelit yms...eih!Ehkä sitten se oikea nimi vaan kolahtaa,kun pikku herran näkee ensimmäistä kertaa :) Samoin kävi tyttäremme kohdalla,kaiken maailman hienot Alissat ja Vanessat unohtui saman tien,oli vaan niin "meidän Millan" näköinen :D
Niila nimestä? Sopisi hyvin yhteen Milla ja Niila....
...mutta jotenkin tulee heti mielleyhtymä jonnekin Lapin tuntureiden suuntaan.Mainio nimi,ja ihan uusi mulle,näitä lisää kiitos :)
Tuolla elnon listassa oli myös tosi loistavat nuo Mikke,Tomas ja Max.
Jonathan,James ja Theo kyllä edelleen on mun suosikit,mutta jokaikisessä niissäkin mua tökkii tuo "ylikansainvälisyys"..taidan olla aika toivoton nimen valitsija :)
Tässäpä vielä ehdotuksia aikas laidasta laitaan.
Altti
Ben
Eeli, Elia, Elmo
Herman, Hugo
Iiro, Ilmo
Jami, Joona
Kaius/Caius, Karri, Kasimir, Kim(i), Kristo
Lari, Leon, Liam
Marius, Matjus, Miki, Miko, Mortti
Nemo, Neo
Okko, Onni, Otto
Patrik, Peik, Pessi, Petter
Renni, Riiko, Riko, Roel
Tami, Titus, Tim, Timi, Tristan
Venni, Vili, Viljam, Vinski
Tässä listassa oli jo tosi monta semmoista nimeä,mitä ihan tosissaan kannattaa harkita ja sovitella sopiviksi,kiitos :)
Eeli on ihan huippu,samoin jostain olen kuullut nimen Eemi mikä on mielestäni mainio.
Samoin itse tykkään kovasti nimistä Karri,Leon,Neo ja Viljam.
Nemo on myös toisaalta kaunis,etenkin kun vuosikaudet olen Nightwishiä fanittanut,mutta en halua lapseni nimen merkitsevän "Ei kukaan".
Täytyypi noita neljää uutta suosikkia heti tänään isännälle ehdoitella,ja katsoa mikä on reaktio :) Veikkaisin että ainakin Leon,Neo ja Viljam(i)? saattaisi olla hänellekin mieluisia.
ettei mieheni hyväksynyt uusista nimistä ainuttakaan...mutta..yksi mun omista alkuperäisistä nimisuosikeista sai viimeinkin virallisen hyväksynnän :)
Kiitos vielä kaikille nimiä ehdottaneille,toivottavasti joku muukin sai noista loistavista nimilistoista hyviä ideoita :)
Niin ja yksi tuikitärkeä asia unohtui tuosta viestistäni.Etunimiehdotusten ei missään nimessä tarvitse olla ulkomaisia tai edes järin harvinaisia,kuten ei ole Milla tai Liljakaan,lähinnä noita danieleita ja henrikkejä on toisiksi nimiksi mietitty.
Meillä vaan on jo miehen kanssa mielikuvitus loppunut ns.norminimien kohdalla,kaikki kivat nimet kun löytyvät jo suvusta tai tutuilta (tai lemmikeiltä:) )
Esim.Niko,Niklas,Henri,Jimi,Eemeli,Miro...kaikki löytyvät lähipiiristä :(
Joten kiitoksia tuhannesti jo ennakkoon,jos nimiehdotuksia löytyy..