Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rinnan aluset vereslihalla liikunnan jälkeen

Vierailija
16.02.2021 |

Olen laihduttanut 45 kg, jonka takia rinnat on pienentyneet E-kupista B-kuppiin. B vain siksi, että ylimääräinen nahka sopii, muun koon puolesta A riittäisi. Rintarauhasta ei vaihdevuosien jälkeen juurikaan ole, eikä rasvaa rinnoissa ole enää lainkaan.

Liikun nykyään todella paljon, 4-5 kertaa viikossa kunnolla hikoillen. Vaikka menen pesulle heti kun vain liikunnan jälkeen on mahdollista, aiheuttaa hiki ja toppimallisten urheilurintsikoiden aiheuttama rintojen lytistyminen sen, että rinnanaluset hautuu ja on jatkuvasti ihan vereslihalla. En voi pitää normioloissa kivun takia mitään kaarituellisia rintsikoita, jotka nostaisi rinnat ylemmäs. Ohuet Sloggin tms. topit taas ei satu, mutta niissä rinnat roikkuu ja hautuu lisää. Nytkin rintojen alunen erittää nestettä ja koko ajan saa kuivata ja puhdistaa. Rintojen kohotusleikkaukseen ei ole varaa.

Mitä ihmettä tässä oikein tekisi? Liikuntaakaan en viitsisi lopettaa, kun täydellisen sohvaperunaelämän jälkeen olen päässyt liikunnan makuun. Onko kenelläkään muulla tällaista ongelmaa? Mikä tähän olisi paras apu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Talkkia oon koittanut lisätä, mutta se tuntuu vain pahentavan ongelmaa kun pakkautuu kasaan. Iltaisin ja aamuisin pyyhin desinfiointiaineella suihkun jälkeen ja kuivaan huoella.

Vierailija
2/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon vaivaan auttaa kirurgia. Leikkauksen jälkeen surette ainoastaan sitä, ettette korjanneet rintojanne aiemmin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko julkiselta puolelta rintojen pienennyksen terveydellisiin syihin vedoten? Kuulostaa nimittäin inhottavalta vauvalta, joka hankaloittaa arkea ja elämää. Kannattaa käydä lääkärissä ainakin tiedustelemassa asiaa.

Vierailija
4/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä auttaa talkki.

Vierailija
5/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä voi olla sienitulehdus siellä tissien alla. Hakekaa apteekista Dactarin-pulveria. Ja tissiliivit samalla syytä pestä kuumalla ja kunnolla, tai mieluiten vaihtaa uusiin, sieni voi muhia sielläkin ja palaa sieltä aina takaisin.

Vierailija
6/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu. Talkkia oon koittanut lisätä, mutta se tuntuu vain pahentavan ongelmaa kun pakkautuu kasaan. Iltaisin ja aamuisin pyyhin desinfiointiaineella suihkun jälkeen ja kuivaan huoella.

Desinfiontiaine, samoin kuin useimmat saippuat, saattavat vain pahentaa tilannetta, koska pesevät pois iholle hyödyllisen bakteerikannan samaten kuin suojaavan rasvakerroksen, ja tällöin haitallisilla bakteereilla ja sienillä on helppo asettua taloksi.

Vierailija
7/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienitulehhdus mikä voii ehkä tehdä varmaan myöös sitä että solukko ei kohta enäää palaudu entisellleen omine järjestelmineeen.

Vierailija
8/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienitulehhdus mikä voii ehkä tehdä varmaan myöös sitä että solukko ei kohta enäää palaudu entisellleen omine järjestelmineeen.

Pieeni tiiivis tila tissiin alla.

Vierailija
9/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun Daktarinia tai talkkia, kunnes iho paranee. Apteekista saatava rasvatalkki pysyy paremmin kuin tavallinen. Sitten kun iho on parantunut, leikkaat jostain luonnonkuitukankaasta, esim. vanhasta puuvillalakanasta tai puuvillatrikoopaidasta, sopivan kokoisia suikaleita, jotka laitat rintaliivien alle ennen liikuntasuoritusta, vaikka kaksin kerroin taitettuna. Jos omistat silkkitrikooaluspaidan, vielä parempi, pue se rintaliivien alle.

Vierailija
10/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tuon voi hoitaa kunnolla ja lopullisesti leikkaushoidolla, väittäisin myös että tuo leikkaus voitaisi tehdä myös julkisella puolella. En lupaa että julkinen sen tekee, mutta olen lähes varma että näin olisi. Tuo on elämänlaatua haittaava asia,mikä on seurausta vain terveellisistä elämäntavoista eikä kyse ole pelkästään kosmeettisesta haitasta.

Lähde liikkeelle joko omasta työterveydestä tai omasta terveyskeskuksesta, varaa aika lääkäriin, selitä tilanne ja voit saada lähetteen plastiikan puolelle.

Itse olen myös käynyt julkisella plastiikalla juuri elämänlaatuani haittaavan asian vuoksi mikä ei edes fyysistä haittaa aiheuttanut. Olivat silti sitä mieltä että ehdottomasti julkinen puoli asian korjaa ja näin tekikin. Kannatti ehdottomasti.

Vierailija
11/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko julkiselta puolelta rintojen pienennyksen terveydellisiin syihin vedoten? Kuulostaa nimittäin inhottavalta vauvalta, joka hankaloittaa arkea ja elämää. Kannattaa käydä lääkärissä ainakin tiedustelemassa asiaa.

Pienennysleikkauksen saa kun tietyt ehdot täyttyvät mutta nythän on kyse kohotusleikkauksesta, joka on kosmeettinen toimenpide, ei siten korvata. Tiedän koska maksoin operaation itselleni juuri ap:n kuvailemassa tilanteessa, laihdutuksen jälkeen. Julkista tukea näihin ei saa ja ymmärrän sen hyvin vaikka toki on elämänlaatua heikentävä haitta.

Ap, jos vaan mahdollista niin harkitse leikkaushoitoa. Joiltain plastiikkalirurgeilta saa myös korotonta leikkauslainaa. En ole hetkeäkään katunut.

Vierailija
12/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että tuon voi hoitaa kunnolla ja lopullisesti leikkaushoidolla, väittäisin myös että tuo leikkaus voitaisi tehdä myös julkisella puolella. En lupaa että julkinen sen tekee, mutta olen lähes varma että näin olisi. Tuo on elämänlaatua haittaava asia,mikä on seurausta vain terveellisistä elämäntavoista eikä kyse ole pelkästään kosmeettisesta haitasta.

Lähde liikkeelle joko omasta työterveydestä tai omasta terveyskeskuksesta, varaa aika lääkäriin, selitä tilanne ja voit saada lähetteen plastiikan puolelle.

Itse olen myös käynyt julkisella plastiikalla juuri elämänlaatuani haittaavan asian vuoksi mikä ei edes fyysistä haittaa aiheuttanut. Olivat silti sitä mieltä että ehdottomasti julkinen puoli asian korjaa ja näin tekikin. Kannatti ehdottomasti.

Nyt alkoi kiinnostamaan minkä ei-terveydellisen plastiikkakirurgisen operaation sait julkiselta puolelta? Riippurinnat eivät ole julkisen puolella korjattava asia, tämä on ihan fakta jonka tiedän omasta puolestani (yksityisellä riippurinnat korjannut, ei edes Kela-korvausta).

Vierailija
13/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita roikkoja korjataan, jos iho tulehtuu koko ajan sieltä alta.

Vierailija
14/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostamaan minkä ei-terveydellisen plastiikkakirurgisen operaation sait julkiselta puolelta? Riippurinnat eivät ole julkisen puolella korjattava asia, tämä on ihan fakta jonka tiedän omasta puolestani (yksityisellä riippurinnat korjannut, ei edes Kela-korvausta).

Minun sukulaiseltani korjattiin laihdutuksen jälkeen roikkuvat rinnat julkisella, ylimääräinen nahka poistettiin.

Vierailija
15/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluset täytyy pitää kuivina. Minä käytän joko talouspaperia tai vanhasta lakanasta leikattuja, taiteltuja ja pestäviä kangaspaloja. Eikä puhettakaan, että voisin käyttää kaarituellisia liivejä, vaan liivien täytyy olla muulla tavoin riittävän tukevaa tekoa, siis oikeat liivit, myös urheilussa. Pääasia on, että liivin ja ihon välissä on jotain joka imee kosteuden ja on vaihdettavissa usein.

Vierailija
16/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta oikeasti jotain tietävänä kerron, että julkisella puolella korjataan riippurintoja, jos tietyt kriteerit täyttyvät tai niistä on terveydellistä haittaa. Samoista syistä tehdään myös rintojen pienennyksiä. Implantteja ei julkisella puolella laiteta koskaan.

Vierailija
17/17 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, laitan Linolaa jos lähden lenkille muttei se kyllä tunnu juuri auttavan. Ostin Lidlistä jotain vauvojen sinkkivoidetta ja se vähän korjaa jos tulee ihottumaa. Kamala vaiva joka johtuu juurikin hikoilusta. Joku sanoi että dödöä voi laittaa rintojen alle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi