Uusimaalaiset! Missä aiotte viettää hiihtolomaviikon?
Kommentit (58)
Kotona ollaan. Asutaan ihan tässä Keskuspuiston latujen vieressä niin, että hiihtämään pääsee omalta kotipihalta. Täällä pääkaupunkiseudulla taitaa tällä hetkellä olla ylivoimaisesti Suomen kattavin ja paras latuverkosto, minkä lisäksi tuosta läheltä saa vuokrattua lumikenkiä ja pulkkamäkikin on vieressä. Miksi siis lähteä merta edemmäs kalaan - tai hiihtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ihmisillä, aikuisilla, muka se viikko vapaata? Lasten loma koulustahan se on.
Juu, työssäkäyvät ihmiset ansaitsevat myös talvilomaa viikon verran itselleen joka lomakaudelle.
Jota minä en ainakaan voi pitää, koska päiväkoti-ikäisellä lapsella on enemmän pakollista lomaa kuin minulla lomapäiviä. Kaikkeen ei riitä lomapäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko ihmisillä, aikuisilla, muka se viikko vapaata? Lasten loma koulustahan se on.
Juu, työssäkäyvät ihmiset ansaitsevat myös talvilomaa viikon verran itselleen joka lomakaudelle.
Jota minä en ainakaan voi pitää, koska päiväkoti-ikäisellä lapsella on enemmän pakollista lomaa kuin minulla lomapäiviä. Kaikkeen ei riitä lomapäivät.
Ei päiväkoti-ikäisellä ole pakollisia lomapäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa töissä.
T. SofiaMaailman vanhin ammatti
On edelleen maanviljelijä, jos metsästystä ei lasketa ammatiksi. Dubaissa ei pahemmin kyllä mikään kasva,
Ei todella ole! Maata on viljelty vasta hyvin vähän aikaa. Kalastaminen, työkalujen teko, vaatteiden teko ja kaikenlainen keräily, ovat paljon vanhempia ammatteja kuin maanviljely.
Lappiin mennään. Pysykää te pelkurit kotona vaan. Meidän lapsille on jo luvattu retki talven ihmemaahan ja sinne myös mennään.
Vierailija kirjoitti:
Lappiin mennään. Pysykää te pelkurit kotona vaan. Meidän lapsille on jo luvattu retki talven ihmemaahan ja sinne myös mennään.
Ja osalla se kotona pysyminen on ihan myös tartuntariskien minimointia. Esim. meillä minun sairastumiseni vaikuttaisi kokonaiseen useampaan sairaalaosastoon puolison työn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Jouluna jouduttiin jo perumaan matka ja tytör 8 v pettyi pahasti. Nyt ei peruta oli tilanne mikä tahansa. Lapsen pettymykselle ei ole hintaa.
Rukalle ollaan menossa mökkilomalle perheen kanssa. Ja ennenkuin tästä nousee myrsky, niin kerron, että emme ole menossa ravintoloihin, laskettelemaan tai muuten koronaan levittämään tai saamaan.
Mökillä ollaan, hiihdetään, lumikengäillään, luistellaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja osalla se kotona pysyminen on ihan myös tartuntariskien minimointia. Esim. meillä minun sairastumiseni vaikuttaisi kokonaiseen useampaan sairaalaosastoon puolison työn vuoksi.
Tietenkin edellyttäen, että hän saisi tartunnan ( ja olen kyllä nähnyt tapauksia ettei samassa perheessäkään kaikki sairastu)
Kotona ollaan. Onneksi täälläkin on lunta ja parin kilometrin päässä on latu jos hiihdätyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa töissä.
On edelleen maanviljelijä, jos metsästystä ei lasketa ammatiksi. Dubaissa ei pahemmin kyllä mikään kasva,
ai minusta maailman vanhin ammatti on jeesuksen homma
Puuseppä? No ei ole kyllä vanhinta nähnytkään. toi Sofian duunikin on vanhempi kuin se.
Tullaan Lapista etätöistä hiihtolomiksi Helsingin kotiin, täällä on alkanut jo väki lisääntyä ja väkimäärän aiheuttama ahdistus kasvaa, joten ei jäädä tänne katsomaan tuleeko niitä koronalinkoja vai ei. Hiihtolomien jälkeen sitten takaisin toivottavasti rauhallisempaan turistitilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa töissä.
Ei todella ole! Maata on viljelty vasta hyvin vähän aikaa. Kalastaminen, työkalujen teko, vaatteiden teko ja kaikenlainen keräily, ovat paljon vanhempia ammatteja kuin maanviljely.
Noista yksikään ei ole ollut ammatti, vaan kotityö, eli ensimmäinen työ, josta joku alkoi maksamaan toiselle palkkiota oli metsästys. Sotiminen on kanssa aika korkealla listalla, mutta maanviljelys menee siitäkin ohi. Vaatteiden valmistus on muuttunut työksi vasta varmaan Mesopotamian aikoihin.
Kotosalla ollaan lasten kanssa kuten muinakin päivinä/ viikkoina nyt kun olen vanhempainvapaalla nuorimmaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Dokaan himassa
T. Pertsa
Samis. Joko olet hankkinut juomat, minä olen. Ja myös maistanut päivittäin, ihan jotta tiedän niiden laadun. Vaikka ei se laatu merkkaa, kun alkuun pääsee. Hyvää lomaa meille. T. Pirjo
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla ei ole talvea?
Kotona ollaan. Tekisi mieli lähteä jonnekin lämpimään, mutta ei ole vaihtoehto ennenkuin korona saadaan kuriin. Onneksi äitini saa tällä viikolla ensimmäisen koronarokotteen, niin lapset pääsevät jossain vaiheessa näkemään mummoaan (samassa kaupungissa asutaan).