Lounaamme tänään. Ihailetko vai säälitkö?
Minä lomalla, mies muuten kotona. Tämän päivän improvisoitu lounas siitä mitä jääkaapista löytyi: salaatti, jossa pohjana punakaali karkeana raasteena, puolikas suippopaprikaa, marinoituja sipulisuikaleita, purkki raejuustoa, kolme tuoretta mansikkaa, puolikas avocadoa, muutama oksa basilikaa, kastike. Lisäksi paahdettu leipä (kaurasellainen mulle ja ruissellainen miehelle). Jälkiruoaksi vaniljakiisseliä ja mansikoita (mies teki!).
Oli muuten yllättävän hyvää, vaikka ei kyllä sellainen kombo, jonka olisin muuten edes keksinyt...
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin mansikoita
No niitä oli mies tuonut kaupasta, kun hänen teki mieli sitä vaniljakiisseliä (mansikoilla). Itse en yleensä mansikoita edes talvella osta, kun ovat kalliita, epäeettisiä ja kokemukseni mukaan myös pahoja, mutta nää oli yllättävän hyviä. Olivat hollantilaisia kasvihuonemansikoita.
ap
Nice. Itsellä vain valmispatonki ja proteiinivanukas :(
Salatti koottu sellaisista aineksista, että no thank you. Kiisseli ok, mutta kasvihuonelentomansikat no thank you.
Niin missä se lounas on, kun selitit vain tuon salaatin?
Missä liha, taitaa olla pikkurillimies.
Ihan ok, vaniljakiisseli tosin jäis mulla väliin.
220g ulkofilepihvi, muutama siiklipottu,majoneesi ja snadisti punajuurisalaattia!
Aika sillisalaatti, kaikki sinänsä syötävää mutta ei ehkä samalla lautasella. Vaniljakiisselille peukku.
Itsellä jämäsalaatti viikonlopun ruuista: salaattia, tomaattia, maissia, vuohenjuustoa, teriyakipossua, suolapähkinöitä. Täytti tehtävänsä.
Ihan hyvä lounas! :) Täällä syötiin melkein samanlainen (kasvisten jämät pilpoin, sekaan raejuuston loput, persiljan loppu, paahdoin päälle auringonkukansiemeniä), jälkkärinä kahvia ja karpalo-pähkinäleipää palanen sen kanssa. Illalla linssi-kasviskeittoa.
Kanafilee kylkeen niin ois kelvannu mullekin
Eikö teillä ole lainkaan vehnäsellaista?
Kadehdin mansikoita