Kyläpaikassa ei tarjottu ruokaa
Olimme lapseni kanssa kylässä ystäviemme luona. Tiesivät tulostamme. Veimme tuliaisiksi herkkuja. Onneksi veimme, koska heillä ei ollut mitään tarjottavaa. Alkoivat sitten syömään, mutta meitä ei pyydetty pöytään. Istuimme siinä pöydän vieressä sohvalla. Itse tarjoan aina ruokaa ystävillenikin jos itse syömme. Tuli kyllä kurja fiilis ja oli tosi vaivaannuttavaa.
Kommentit (6)
Olivatko he kutsuneet teidät? "Tiesivät tulostamme" kuulostaa epäilyttävältä.
Miksi ette lähteneet pois? Olisit sanonut, että me lähdemme tästä, niin saatte syödä rauhassa.
Joo, korona-aikaan käydään kylässä.
Katkase välit tollaseen moukkaan! Olivat varmaan vegaaneja?
Ja hallitus ei taaskaan tee mitään.
Jos eivät nimenomaan olleet pyytäneet teitä syömään, olivat varmaan olettaneet että lähdette ennen kun heillä on ruoka-aika. Tuossa vaiheessa pitäisi jo itsekin huomata että vierailu on venynyt liian pitkäksi ja ymmärtää lähteä kotiin. Mullakin on tiettyjä kavereita jotka istuvat tuntitolkulla aina kun tulevat käymään. Sinällään ihan kiva, mutta kun sen arjenkin on pyörittävä. Jossain välissä on pakko ruokkia lapset. Ei niitä voi odotuttaa kunnes vieraat ymmärtävät lähteä kotiin. Yleensä sanon ääneenkin tyyliin ”mun täytyy kyllä nyt laittaa lapsille ruokaa kun kello on jo noin paljon”, tai saatan tehdä jotain muita kotihommia juttelun lomassa. En nyt heitä suoraan pihalle vieraitani, mutta pakko ne päivittäiset kotihommatkin on tehdä. Lapset tarvitsee apua läksyissä, ja kohtuu aikoihin heidän on jo käytävä nukkumaankin.
Siinä kohtaa pehva nostetaan sohvalta ja lähdetään kotiin syömään.