Muistatteko vielä Rederiet sarjan?
Kommentit (16)
Muistan. Curre Lindströmin kaksoisolento näytteli Jokeria.. ja paljon muitakin kasvoja muistan,mutten heidän rooli-enkä oikeita nimiään. Åke Lindman oli jossain roolissa ja Kaija Kärkinen?
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Curre Lindströmin kaksoisolento näytteli Jokeria.. ja paljon muitakin kasvoja muistan,mutten heidän rooli-enkä oikeita nimiään. Åke Lindman oli jossain roolissa ja Kaija Kärkinen?
Johannes Brost.
Muistan vain sen jonkun miesnäyttelijän ja alkutunnarin.
Mä muistan hyvin sen miehen joka näytteli homoa.
Se oli paras! Samaa laatua kuin Öhmanin tavaratalo. Oli viikon kohokohta kun se tuli.
Hyvät henkilöhahmot ja mahtava juoni.
Kunpa olisi joku suoratoistopaikka mistä voisi katsoa tuota! <3
Mulla on ikävä näitä ruotsalaisia sarjoja. Mulla on muutenkin ikävä Tukholmaa ja Ruotsia yleensä. 🇸🇪
Olinkohan jotenkin pikkuvanha kun koululaisena seurasin tätäkin sarjaa?
Mitenhän ne ruotsalaiset aina osaa. Noissa on jotenkin ihana tunnelma, siis juuri Öhman, Rederiet. Sellaista lämmintä, kotoisaa, vaikka toki sitten jännitystä ja yllättävää juontakin piisaa.
Voi kun saisi jonkun kansalaisaddressin että näille sarjoille jatkoa! Ihan parhaat sarjat!
Sarjassa oli todella paljon hämärähemmoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan hyvin sen miehen joka näytteli homoa.
Micke oli kampaaja, mutta teki muitakin töitä. Eihän tuossa hahmossa mitään ihmeellistä ollut, mutta eipä vielä 1990-luvulla sarjoissa paljoa homohahmoja ollut, ei edes ruotsalaisissa sarjoissa. Sarjassa oli myös biseksuaali Nikolai, johon Micke oli jossain vaiheessa todella rakastanut. Nikolai oli hakkeri ja oli ollut vankilassa Venäjällä ja sekaantunut joidenkin vaarallisten miesten touhuihin. Lisäksi Nikolai petti Mickeä laivan naiskapteenin kanssa.
Hyvä sarja, katsottiin koko perheen voimin. Jotenkin ikävä niitä aikoja kun jonkun ohjelman katsominen oli juttu, jonka äärelle kokoonnuttiin tiettyyn aikaan. Jos oli tauko niin nopeasti käytiin vessassa tai jääkaapilla, ei pysäytelty tai stopattu joka käänteessä. Sitten ohjelman päätyttyä keskusteltiin käänteistä ja jäätiin odottamaan viikko että nähdään mitä tapahtuu seuraavaksi.
Katsoin kanssa. Olin teini ja se oli vähän kuin Salkkarit oli joitakin vuosia sitten, eli teinitkin seurasivat. Koko perheen kesken tuota seurattiin, kuten varmaan aika monessakin perhekunnassa tuolloin. Kiva oli, kun siinä oli hahmoja aina varustamopampuista laivan siivoojiin.
Katsoin eilen ekan jakson vuodelta 92 SVTPlaystä, sieltä löytyy kaikki jaksot! Yhtenä henkilönä seikkaili laivasiivooja Pirjo eli Kaija Kärkinen
Toki muistan varustamon.