Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****maanantaihin MAALISmasut****

07.08.2006 |

en vieläkään osaa liittää sitä edelisen pinon linkkiä...auttaisiko joku viisaampi :)

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, se linkki puuttuu kun mun järki ei toimi.

Kävin aamusella viemässä pissanäytteen terveyskeskukseen ja samalla terveyden hoitajalle kitisemässä tuosta yskästä ja nuhasta ja siitä ettei henki meinaa kulkea - lupasi kirjoittaa sairaslomaa jollen saa lääkäriaikaa huomiselle, mutta sain kuin sainkin ajan.

Alkaa olla tosi tuskallinen olo, kun henki ei tahdo kulkea aina välillä..vähän jos jossain hiekka tai pöly pöllähtää niin hengitys alkaa vinkua ja täytyy ihan toden teolla hengittää että saa vedettyä ilmaa - varmaan joku keuhkoputken tulehdus - kun oli vähän lämpöäkin aamusella.

Täällä mietitään että uskaltaisko vanhuksille jo ens viikolla kertoa, se olis jo kuitenkin viikkoa 11..kauheen pahalta tuntuu salailla, mutta kun tietää että anoppi ei pysty asiaa omana tietonaan pitämään niin pakkohan se on. Ajateltiin että jos tehtäis vaikka kortit ja vietäis ne - vähän kuin haikarapostina :) Noh, täytyy miettiä vielä.

Tänään on ollutkin oikein nippailu-aamu, vähän väliä nipistelee kohtua ja väliin oikein kunnolla vihlaisee - varmaan jotain kasvukipuja tai jotain. Eilen illalla oli taas ähky-täysi-paha-olo, vaikken syönyt paljoakaan - tää taitaa olla mun vastine kuvotukselle, samoin nyt, söin " aamupalaksi" kaksi kokonaista ruispalaa ja nyt on ähky ja tökkii (mutta kun mikään ei voita ihan tuoretta pehmeää ruispalaa...namnam).

Äääh, täytyisi alkaa kohta puoleen lähteä kaupunkiin kaverin kanssa ostoksille...ihmisen kanssa jolta tätä asiaa on ollut kaikkein vaikein salata...toivottavasti nyt selviän tästäkin päivästä...

Oho, tulipa taas juttua. Mutta nyt täytyy mennä kutsumaan koiruuksia tarhasta sisälle että pääsee lähtemään liikenteeseen.

Tappert 9+0 WAUDE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos enkuli!!

Vierailija
4/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis tuossa linkittämisessä.

Huomenia... 7-päiväinen " työviikko" ei oikein luonnistu, jos ei saa missään vaiheessa nukuttua univelkojaan pois. Päänsärky vaanii taustalla, eikä oikein viitsisi särkylääkkeitäkään syödä " varalta" . Täytyy vain reippaana lähteä maalailemaan seinäpaneeleita.

Pahoinvointi yllättää aina jotenkin myöhässä... eilen söin pitsaa, jossa oli valkosipulia... se oli hyvää syödessä, mutta koko illan oli etova olo, kun itse haisin valkosipulilta :/

Nyt pitäis siis lähteä sinne raksalle hommiin. Noh onneksi tätä ei jatku kuin pari kuukautta korkeintaan enää.

Hyvää päivänjatkoa kaikille !

rv8+6

Vierailija
5/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olo on aivan tajuttoman väsynnyt-siis en meinaa tolpillani pysyä, vaikka nukuttua on tullut tarpeeksi ja hyvin. Öklöttää ja vatsa taas löysällä-plaah- Mutta eilen keksin yhden hyvän jutun-eli salmiakki aakkoset-nam-niitä syödessä olo jotenkin helpottui. Kertokaas hyvät ihmiset, miten kauan tälläinen olotila kestää ? Meneekö sinne viikoille 12 vai jatkuuko vielä senkin jälkeen ? Olo on niin turta ja pian olisi mentävä töihinkin, nyt sairastan ..

Kyllä olisi ihanaa sellainen alkuraskaus, missä ei oireita olisi! Ainakaan tätä pahoinvointia jatkuvasti, aamuin illoin.

Ei auta muu kuin mennä pitkälleen .... t. emmi rv-7+1

Vierailija
6/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjoittamani, että viime syksynä olin raskaana (km) ja silloin kärsin juuri tuollaisesta jatkuvasta nuhasta koko 8vkon ajan. Se oli kamalaa ja todella rasittavaa. Kun keskenmenon yhteydessä olin NKL-lla tutkittavana, synnytyslääk. sanoi, että jos minulle raskaana ollessa tulee vastaavanlainen nuha niin minun on käytettävä nenäsuihkettani mikä on rhinocortison, eli kortisonivalmiste. Kyselin sen haitoista sikiölle, sanoi, että haitat ovat paljon pienemmät lääkettä käyttäessä, kuin se, että äiti voi jatkuvasti huonosti. Mutta niinkin voi käydä, että nuha katoaa, aivan kuten tämä pahoinvointikin joskus vkoilla 12- Toivotaan, että saisit avun tuohon oloon !!! t. emmi

Vierailija
7/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu sujunut, kuten eilinen päiväkin ongelmitta... Ihmeen virkku olo ollut, eikä ole juurikaan edes etonut. Itsekään en oikeen ymmärrä, missä tässä mennään. Olo on oikeestaan ihan tavallinen.

Painon hallintaa yritän jatkaa... ne 3 lisäkiloa ois pakko saada pois. Eilen tosin hieman repsahdin, kun oli kaikkia hyviä herkkuja (mustikkapiirakkaa, kakkua, pikkuleipiä...) tarjolla kyläpaikassa.

Onko muilla yhtä oireetonta eloa? Odotan ensimmäistäni, huomenna pitäisi tulla rv 9:n täyteen. Neuvolaan soitin viime viikolla, mutta neuvola-aikaa ei vielä ollut vapaana (kesälomittaja oli töissä). Pitää soittaa huomenna uudestaan. Saapas nähdä, miten tämä homma alkaa etenemään.

terkuin Utukka

Vierailija
8/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko tuli lomailtua toisella puolella Suomea, olipas outoa mutta ihanaa palata kotiin :)

yritin varata neuvola-aikaa mutta terkka on kipeänä, joten huomiselle menee.

Mulla tuli taas sitä pinkkiä vuotoa viikonloppuna mutta eipäs se kestäny kuin päivän. Mitä lie hormonihäiriöitä? Viimeksihän tuota samaa vuotoa tuli rv6 ja silloin ultrassakin piipahdin. Onkohan kukaan enää kyydissä? Oireita ei paljoa ole, muuta kuin rintojen päivällä kipeytyminen ja välillä vähän öklö olo niin ja kohdun kasvukipuja on myös ajoittain...

Mitäs täällä on viikon aikana tapahtunu? Onhan kaikki edelleen mukana? :)

Aurinkoista päivää!

Onni-Ihme rv 9+1

Vierailija
9/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen teidän muutamien kysymyksiin:

Utukka: joo, minäkin olen ollut aikas hyvävointinen koko ajan, lähinnä mulle tulee myös tuollaista kuin Tappertilla, vai kelläs se oli, että on muka karmea nälkä ja sitten yhdestä leivästä saattaa tulla niin täyteen että sattuu. Ja nimenomaan ruoan syömisen JÄLKEEN voi tulla huono olo. Kotona aina menenkin hetkeksi lepäämään syömisen jälkeen niin se helpottaa, mutta töissä se ei onnistu ja perjantai olikin inha päivä. Oksentanut en ole kertaakaan enkä varmasti oksennakaan, en oksentanut viime raskaudessakaan. Aika hyvä olo kaikenkaikkiaan.

SALMIAKISTA joku kirjoitti. Sitä minäkin syön kun on äklö olo ja muutenkin. verenpaine onneksi on alhainen... Eli mitkään karkit tai suklaa ei uppoa yhtään, mutta salmiakkia söisin vaikka pussillisen. Mitä väkevämpiä, sen parempi :-)

Täällä aiotaan kärvistellä mummuille ym. kertomista kunnes np-ultra on ohi. Sen jälkeen uskallan kertoa ja luotan raskauteen, vaikka nytkin on jo viikko 10 menossa. Mutta ei vielä, kyllä sitä ehtii. Lapsellekaan emme ole vielä kertonut, sitten kerromme hänelle ensin ja hän saa kertoa sitten mummuille uutiset. Voi miten ihanaa, odotan jo sitä hetkeä , varmaan ovat taas tosi iloisia ! Ja miten iloinen poika on kun on puhunut vauvasta niin pitkään ja kysellyt milloin hänelle tulee sisarus.

9+3

Vierailija
10/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmi69; mä olen ollu ihan varma että tää on vaan limakalvojen turvotuksesta johtuvaa nuhaa *hirvitys* Siskolla oli samaa koko raskauden ajan - siitä pääteltiin. No, onneksi huomenna on lääkäri, ilman mitään lääkettä en kyllä kykene töihin heiniä ja purua pöllyttämään..keuhkoputki tuntuu tukkoselta ja yskiessä keuhkotkin on kipeen ja " painavan" oloset..

VAU-kirjassa mainittiin että suoliston vauhtikin hiipuu raskausaikana, johtuukohan tuo turvotus ja ähky-olo siitä? Aamulla voi syödä jonkin verran, päivälläkin vielä ruoka menee helpolla alas, ja nesteet ihan jees, mutta kolmen jälkeen alkaa olla niin jatkuva-täysi-olo ettei mikään maistu, ja turvottaa ja on ähky ja kaikkea...voisikohan johtua siitä että aamulla kun suolisto on saanut tehdä työnsä niin sinne mahtuu, mutta iltapäivällä alkaa olla jo niin täyttä että tulee kesto-ähky?

Hirvittää, en nimittäin ole koskaan syönyt ennen töihin lähtöä, vaan vasta aamunavetan jälkeen, entäs nyt kun iltapäivästä eteenpäin ei mikään enää maistu, ja illalla ei tule syötyä...millä ihmeellä mä jaksan aamutyöt tehdä?! Ounou..

Tappert 9+0 ähkyisenä jo tähän aikaan, nuhaisena, tukkoisena ja päänsärkyisenä...muuten OIREETTOMANA - heheee

Vierailija
11/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat päikkäreillä. Jahka heräävät, suuntaamme kohti mökkiä. Palamme perjantaina takaisin, joten sen jälkeen olen kuvioissa mukana. Eilen oli AIVAN hirveä päivä. Yökötti, ja heikotti niin että tuntui, että pyörryn kun nousen sohvalta ylös. Verenpaina oli kuitenkin ihan normaali ( 98/58) minulla aina raskaana noin matala. Kyllä se olo koheni sitten iltapäivästä. Tänään onneksi ollut parempi. Mutta nyt näin lyhyesti, pitää pakata. Voikaa hyvin, ja kuulemisiin :))

caius rv 10+0 !!

Vierailija
12/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, täällä ollaan nyt lähdössä neuvolaan. Pissaa piti pidätellä vähintään kolme tuntia, mielellään neljä tuntia.En tullu etukäteen ajatelleeksikaan että tämä pissan pakollinen pidätys on näin karmeeta!! Olis voinut jättää juomisia vähän vähempään :) vielä pitäis 1,5 tuntia kestää, sitä ennen käyn hoitamassa muutaman asian kaupungilla (mm. työkkärissä,sillä olen saanut töitä,kivaa! työnantaja kysyi haastattelussa: oletko raskaana? Vastasin: en ole. Asia tarkistettu lakimieheltä; olen toiminut oikein, haastattelija raskaasti vastoin lakia...joten voin olla vapain mielin :D )

Viikonloppu,lauantai etenkin oli kauhein päivä mitä koskaan. Olisin itkenyt jos olisin jaksanut.Oli NIIN paha olo,eikä oksennus yrittänytkään tulla. Tuntui raskaalta liikuttaa pikkusormeakaan... Nyt vähän parempi olo,mutta eipä vielä iloita...

Jaksellaan yhdessä kaikki...toivottavasti pian helpottaa ainakin kaikilla pahoinvoivilla!

Tappert: ja muut myös jotka eivät voi pahoin. iloitkaa osastanne! Vaikka kaikilla on omat murheensa, tuo pahoinvoinnin poissaolo on teillä aivan mahtava juttu kyllä!

cucci+sikiö 9+2 (kait :)

Vierailija
13/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä aamu herätyksiä, nyt vielä menettelee, mutta entäs sitten kun on pimeetä, plääh. Oon kun nukkuneen rukous koko päivän ja kotihommatkin tökkii. Oksentelu loppunut *kop, kop*, mutta iltaisin tulee välillä super huono olo.

Niinhän siinä sitten kävi, että olivat antaneet neuvolasta väärän päivän viime menkoista ja sittä olivat Kättärillä laskeneet noi ultrat. Eli parin viikon kuluttua on eka ja toinenkin siirtyi muutamalla viikolla.

Tappert: voimia köhän kanssa. Itse odottelen lähetettä Allergiasairaalaan, kun viime raskaudessa tuo astma alkoi pahasti vaivata, nyt meinaan sieltä pyytää hyvät lääkkeet.

Cucci: jännittäkö sua yhtään kertoa myöhemmin työnantajalle? Multa ei haastattelussa kysytty (paikkaa hakiessa ne vielä tiennyt) ja ekan ultran jälkeen ajattelin asian paljastaa ja nyt jo välillä pelottaa suhtautuminen.

Hauskaa viikkoa kaikille ja voimia pahoinvoinnin kanssa painiville.

-m- rv 9+5

Vierailija
14/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lämmin... ei tee yhtään mieli ulos, kun aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja mittari näyttää +27. Aamulla oltiin kuopuksen kanssa taas siellä päiväkodissa harjoittelemassa, tänään mentiin jo aiemmin, että ehdittiin käydä sisälläkin vähän leikkimässä. Ja voi jessus että on vaikea herätä itellä ja pojalla. Mitenkähän mahtaa meidän käydä ens viikolla kun työt alkaa, ja herätä täytyy vieläkin aiemmin. No sen verran rankkaa se on pelkkä tutustuminen, ett melkein tunnin päikkärit nukuin minäkin joka en yleensä ikinä osaa nukkua päivällä.

Kauppaan täytyisi tästä lähteä, en kyllä jaksaisi sitäkään, *huoks*. No täytyy vaan jaksaa uskoa että tämä väsymys tästä alkuviikkojen jälkeen pikku hiljaa helpottaa.

Mukavaa päivää kaikille...

Petriina rv 9+0

Vierailija
15/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on podettu pääkipua jo varmaan kuukausi lähes joka päivä, sekä rinnat kyllä jaksaa kipuilla kans. Muuten ei, väsymystä, lukuunottamatta suurempia oireita/ongelmia oo ollut.

Jännittää pikku hiljaa ensi viikolle tuleva sydän äänien kuuntelu :) Sitten saa paremman varmuuden, että siellä joku mahaa kasvattaa ;)

Joku puhui pissan pidättämisestä ennen neuvolaa. Öö, ei mulle tuollasesta mitään puhuttu. vai oliko tämä joku menossa alkuraskauden ultraan tjn?

Ninnukka 10+1

Vierailija
16/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on hyvä päivä! :)

Menin jo puoli 7 töihin ja söin soppaa ja näkkäriä noin niinkö pieneks aamupalaks ja sit söin siit eteenpäin vähän väliä kaikkea ja 9ltä, kun oli kahviaika, mulla oli eväät loppu. Lähdin kauppaan ja ostin paaaljon valmisruokia. Söin nautinnolla ja menin jatkamaan töitä. 11sta söin lounaan ja seuraavalla kahvitauolla vähän niinkö päivän neljännen lounaan. :D

Nyt alkaa olla taas jo ruoka-aika, kun on se kaks tuntia taas mennyt edellisestä. Ihanaa on, kun ei ole huono olo lainkaan, kunhan syö. Aamusin on vaan ahdettava paljon, sillä silloin tuntuu vatsasta katoavan kaikki sinne laitettu ihan hetkessä! Vielä mä opin tän kanssa elämään, uskoisin näin. :)

Tappertille hyvähyvä, lääkäri auttaa ja öö.. ähkyä on mullakin, alkaa vaan vasta tossa viiden jälkeen ja kestää siihen, kunnes ekan kerran herään yöllä kamalaan nälkään eli yleensä noin klo2-> ja ei kun syömään. Ja vanhuksille kortit on tosi hauska idea. Eroaa perinteisestä kertomisesta kivasti. :)

Cuccille paljon onnea työpaikan johdosta! :)

Caiukselle hyvää lomaa, vaikka jo menikin lomailemaan. :)

Enkulille hyvää talonrakennusta ja kyllä se joskus loppuu, kun sinne vaan jaksaa mennä ahertamaan. :)

Emmille tiedoksi, että pahoivointi on erittäin yksilöllistä, mutta useimmiten kuulee sanottavan, että pitäisi helpottua vkolla 12 ja viimeistään, kun tuntee vauvan liikkeet. Että tsemppiä vaan, kyllä se siitä menee (toivottavasti)! :) tosin mulla kesti edellisessä raskaudessa synnytykseen saakka se oksentelu, joten.. en mä mikään paras lohduttaja ole.. :D Mutta hei, salmiakki auttaa.. täälläkin. :)

Mukavaa kuuman ja ähkyisän illan jatkoa kaikille! :D

Papu 8+ öö.. hmm.. joo, 3 !

Vierailija
17/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen aikas oireetonta. Tänään tuli h&m paketti ja sieltä mamma-farkut ja tavan mamma housut. Farkkuja melkeimpä vois alkaa pitämään, kun tätä turvotusta on aikalailla :D Harmi vaan kun on niin pirun kuuma, että farkkuja ei voi pitää.

Tää oli tällänen pikainen pinoutuminen

rv 9+5

Vierailija
18/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin koneen ääressä, viime viikko oltiin miehen kanssa kesälomareissussa ja nettipimennossa. Reissu meni ihan ok, eilen tai oikeestaan jo lauantaina alkoi sitten kamala huimaus ja huono olo ja päänsärky, ei kuitenkaan onneksi migreeni, jonka paluuta olen pelännyt. Tänään aamulla oli toooosi paha olla, en kuitenkaan oksentanut, ja päätä särkee ihan taukoomatta. Osaisiko kukaan kertoa että kuinka huoletta voin sitä Panadolia syödä, nyt olen sitä jo kolmena päivänä ottanut, varmaankin jonkun 3-4 tablettia päivässä.. Viikolla sinnittelin ilman. Tän viikon olen vielä lomalla ja sitten pitäisi palata töihin, enkä kyllä ymmärrä että kuinka jaksan, olen ihan puhkipoikki väsynyt ja tiedän että en kestä töissä olla jos päätä särkee, eli silloin on kyllä pakko ottaa sitä särkylääkettä jos hiukankin alkaa siltä vaikuttamaan..

Rinnat ovat edelleen aivan hirmu kipeät ja öisin saa ravata vessassa.. Noi nyt vielä menee vaikka kesken hyvien unien onkin kamala sinne vessaan raahautua, mutta tää pahaolo ja päänsärky ja huimaus, en hajuakaan että kuinka selviän töissä.. Kuinka te muut jaksatte?

Olipas taas omanapaista, tai siis ihan täysin vallan omanapaista, mutta nyt ei päähän juuri muuta mahdu kuin oma paha olo.. Yök.

väsynyt sohvi84 + vaavi 7+2

Vierailija
19/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin kirjoitellut. En ole läheskään jyvällä kaikesta, mitä muille on tapahtunut. Yritin tuossa lueskella, mutta on niin paljon päiviä välissä. Oltiin tuossa lasten kanssa lomailemassa kuusi päivää. Käytiin Jukujukumaassa ja Visulahdessa. Ilmat suosivat. Oli toisaalta vähän liiankin kuuma minun makuun. Olipa mukava tulla taas kotiin ja nukkua onassa sängyssä. Ihanaa. Keskiviikkona olis lääkärin neuvola. Täytyy taas alkaa asennoitumaan siihenkin. Kun oliski joku oikea gynekologi, mutta vaan terveyskeskuslääkäri. Ja lähinnä yks tietty. En oikein ole innostunut hänestä. Ei ole oikein muutkaan täällä meillä. Onko muilla kokemuksia epämiellyttävästä lääkäristä? Tämä ei ole töykeä vaan lähinnä vähän " kaksimielinen" . Minusta lääkärin pitäis ajatella vähän mitä suustaan löysää siinä tilanteessa. Tuskin siinä kukaan mielissään makailee ilman pöksyjä. No tämä tästä. Jospa nyt lörpöttelis vähempi. Mulla ei paljon enää oireita. Vähän väsymystä. Täytyy tässä lopetella. Pienin vaatii huomiota.

äitiliini74 rv 10+1

Vierailija
20/24 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, niin, ei tullut tänään työissä olosta mitään. Päätä särki heti aamusta ja kun pääsin töihin en pystynyt enää kunnolla kävelemään, kun jyskytti niin rajusti. Silmien liikuttelu ja valot sattui. Sain tämän ja huomisen sairaslomaa ja lähdin kotiin nukkumaan. Nukuin neljän tunnin päikkärit ja johan olo helpotti :). Mut nyt taas iltaa kohden on alkanut hiipiä särky takaisin :(.

Muita oireita ei taas oo tänään ollu, et olo on ihan normaali, jos päätä ei särkis.

10+1