Lue keskustelun säännöt.
Miksi kaikki sanovat että älä valita koko ajan vaan tekisit jotain.
14.02.2021 |
Kohta 1) Olen lakannut valittamasta jo kauan sitten, olen vain todennut tosiasioita maailmasta, kuten että työtä ei riitä kaikille.
Kohta 2) Mitä minä tekisin? Käyn hakkaamassa työnantajia ja uhkailemassa että nyt te kyllä otatte minut töihin, prkl. Niinkö?
Kommentit (2)
Niin, itse on hommat laitettava liikkeelle, muuten ei kyllä mitään tapahdu. Aloita varovasti, käy vaikka lenkillä nyt sunnuntaina ja mieti asiat tärkeysjärjestykseen, lenkiltä tullessa kirjoita asiat alekkain paperille. Siinä on jo runko. Toki kuten tuossa yllä todettiin, henkinen kunto kannattaa miettiä myös, selviätkö työelämän haasteista.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mitä sinä haluat elämältäsi?
Jos sinulla on unelma, kannattaa miettiä, olisiko nyt aika pyrkiä sitä kohti?
Mieti mistä osista unelmasi koostuu, laita vaikka paperille listaksi
Sisältääkö unelmasi muuton? Mikset muuttaisi nyt?
Pitäisikö opiskella uusi ammatti? Nyt on hakuaika syksyn koulutuksiin helmi-huhtikuussa.
Töihin pitäisi päästä? Missä haluamasi työpaikat ovat? tee uusi suunnitelma, paloittelet hakemuksen, haastattelun jne jne
Elämässä menestyminen vaatii määrätietoisuutta, olipa kyse taloudellisesta menestyksestä tai henkisestä kasvusta. Määrätietoisuus tarkoittaa että on tavoite mihin pyrkii, eikä haahuile miten sattuu ja on muiden ohjailtavissa. Siinä mielessä neuvojasi ovat oikeassa, että itse on ylös noustava jos kompastuu.
Eri asia on henkiset ongelmat, masennukset jne. Näihinkin on saatavana apua, muutakin kuin pilleripurkki. Pääasia että pääset liikkeelle, vain oleilemalla asiat eivät yleensä mene eteenpäin.