Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkesäästäminen? Suosittele

Vierailija
14.02.2021 |

Eläkesäästäminen, huijausta vai ei?
Suosittele ohjelmaa ja yhtiötä, perustele myös. Oletko jo kerryttänyt paljon, paljon tähän asti laittanut ja paljonko kertynyt?

Aika paljon juttua että joissakin vanhemmissa soppareissa kulut on korkeammat kuin tuotto. Ei kai tälläisiä nykypäivänä voida tarjota?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan tein Nordean eläkevakuutuksen.

Sijoitusneuvoja valitsi 4 rahastoa, joihin laitetaan rahaa joka kk.

Muutama vuosi myöhemmin vaihdoin kaikki rahastot toisiin, sillä minulle suositellut rahastot olivat kaikkien kalleimpia ylläpitokustannuksiltaan. Yhden rahaston kulut olivat peräti 2,8% / vuosi. Nyt itse valittujen yhden prosentin kieppeillä.

Vierailija
2/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkesäästäminen EI ole huijausta. Mutta nämä lisäeläkevakuutushärpäkkeet ovat.

Suomeksi Eläkkeelle jäämistä varten kannatta SÄÄSTÄÄ, mutta ei näihin eläkevakuutus juttuihin. Suomeksi. Kannattaa sijoittaa ja säästää ihan vaan siten että niihin rahoihin tarvittaessa pääsee ilman tuottojen menetyksiä yms käsiksi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eläkesäästäminen EI ole huijausta. Mutta nämä lisäeläkevakuutushärpäkkeet ovat.

Suomeksi Eläkkeelle jäämistä varten kannatta SÄÄSTÄÄ, mutta ei näihin eläkevakuutus juttuihin. Suomeksi. Kannattaa sijoittaa ja säästää ihan vaan siten että niihin rahoihin tarvittaessa pääsee ilman tuottojen menetyksiä yms käsiksi nopeasti.

Tekisin itse myös noin. Sijoitusasuntoja. Rahastoja. Osakkeita.

Eivät ole sidottuja eläkkeellejäämiseen. Voi realisoida milloin vaan.

Vierailija
4/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkesäästämistä on kaksi sijoitusasuntoa. Tuotto koko ajan 4-5%. Mukava lisä eläkeiässä, kun vuokralaiset on siihen mennessä maksaneet asunnot velattomiksi.

Vierailija
5/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on hyvä työeläke, eläkerahastot voi olla ok lisä siihen päälle.

Jos sulla on kansaneläke tai pieni työeläke ja siihen jotain takuueläkettä tai leskeneläkettä, niin sun itse säästämäsi lisäeläke vähennetään saamistasi muista eläkkeistä ja lopputulos on että menetät rahaa.

Vierailija
6/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut asuntoja, kun se vielä oli kannattavaa olen myös ollut niissä kirjoilla itse, ettei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa. 

Sittemmin olen ostanut Nordean Maailma I-rahastoa, jonka kulut ovat 0,4%. Hajautus on hyvä niin toimialoittain kuin maantieteellisestikin. Kaikki vielä vakuutuskuoressa, ettei tarvitse maksaa veroja, jos päätän myydä ja ostaa jotain muuta tilalle.

Pääasia on, ettei osta mitään sellaista, mitä ei ymmärrä. Siinä voi käydä huonosti. Ja pankkineuvojahan tietysti myy sitä, mistä pankki itse saa parhaan tuoton.

Vierailija
7/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on hyvä työeläke, eläkerahastot voi olla ok lisä siihen päälle.

Jos sulla on kansaneläke tai pieni työeläke ja siihen jotain takuueläkettä tai leskeneläkettä, niin sun itse säästämäsi lisäeläke vähennetään saamistasi muista eläkkeistä ja lopputulos on että menetät rahaa.

Muista eläkeläisen tuista voidaan vähentää, muttei eläkkeistä. Vai onko jotain linkkiä väitteesi tueksi?

Vierailija
8/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Itse olen ostanut asuntoja, kun se vielä oli kannattavaa olen myös ollut niissä kirjoilla itse, ettei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa. 

Sittemmin olen ostanut Nordean Maailma I-rahastoa, jonka kulut ovat 0,4%. Hajautus on hyvä niin toimialoittain kuin maantieteellisestikin. Kaikki vielä vakuutuskuoressa, ettei tarvitse maksaa veroja, jos päätän myydä ja ostaa jotain muuta tilalle.

Pääasia on, ettei osta mitään sellaista, mitä ei ymmärrä. Siinä voi käydä huonosti. Ja pankkineuvojahan tietysti myy sitä, mistä pankki itse saa parhaan tuoton.

Pankin rahastojen kuluja kannattaa katsoa TODELLA tarkasti! Ei ole kymmenien vuosien mittaan sama, onko kulu 0,4 vaiko 2,8%.

T. Se esimerkki tuolta ylempää korkeista kuluista

Vierailija
9/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin rahastojen kuluja kannattaa katsoa TODELLA tarkasti! Ei ole kymmenien vuosien mittaan sama, onko kulu 0,4 vaiko 2,8%.

Niinhän minäkin tuossa yritin kertoa. Pankkineuvoja yrittää myydä pankille kannattavinta rahastoa, ei asiakkaalle kannattavinta.

Vierailija
10/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän minäkin tuossa yritin kertoa. Pankkineuvoja yrittää myydä pankille kannattavinta rahastoa, ei asiakkaalle kannattavinta.

Komppasin näkemystäsi, että pankki (luultavasti) myy pankille kannattavinta. En siis millään muotoa yrittänyt kumota väitettäsi, vaan kerroin, että juuri noin kävi itselle. Ihmettelin heikkoa tuottoa, ennenkuin aloin itse ottaa selvää asioista ja vaihdoin kaikki 4 rahastoa toisiin.

Vierailija
11/11 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläkesäästämistä on kaksi sijoitusasuntoa. Tuotto koko ajan 4-5%. Mukava lisä eläkeiässä, kun vuokralaiset on siihen mennessä maksaneet asunnot velattomiksi.

Joiltain paikkakunnilta, kuten Vaasa, Kuopio, JKL en tällä hetkellä ostaisi asuntoa sijoitukseen. Koska rakennettu liikaa ja Korona voi vaikuttaa vielä arvaamattomalta tavalla siihen, miten opiskelu jatkossa järjestetään. Ja silloin nuo opiskelijoista riippuvaiset paikkakunnat ovat sijoitusasuntojen näkökulmasta kysessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan