Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan normaalia ja ok, ettei esimies ikinä kehu, mutta huomauttaa virheistä?

Vierailija
13.02.2021 |

Virheitä tulee kaikille, koska työ on nopeatempoista ja ne virheet ei mitään hirveän vakavia, ne voi korjata nopeasti ja sitten siirrytään eteenpäin. Päivän päätteeksi on sattunut virhe tai pari, mutta kymmenet ja sadat asiat menneet oikein.
Silti esimies huomauttaa vain virheistä, ikävään ja nuhtelevaan sävyyn.
Mulla menee tosi hyvin, olen ripeä, reipas, ahkera jne, muttei siitä saa koskaan mitään kiitosta. Ihan normaalia työelämässä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä. Pomo kiittää ja pitää puolia sekä antaa rakentavaa palautetta. 

Vierailija
2/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä ja tästä. Jos olet se joka päivä kämmäilijä, voihan olla että pomoa on alkanut vähän nyppimään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normi.

Vierailija
4/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota saikkua jos ei miellytä. Vaikka pari kuukautta ensin alkuun.

Vierailija
5/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä ja tästä. Jos olet se joka päivä kämmäilijä, voihan olla että pomoa on alkanut vähän nyppimään...

Kuten avausviestissäni sanoin, virheitä tulee kaikille, siis koko tiimille. Työ on sen luonteista, ettei niiltä voi välttyä kokonaan. Ne korjataan ja sitten homma jatkuu seuraavana päivänä. Ap

Vierailija
6/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suomalainen työpaikka, tosin parempiakin on.

Vierailija
7/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän ne aikuisten maaailmassa on bonukset ja palkat milllä kehutaan riiippuen yrityksistä ja niiiden koosta miten heillä on varaa maksaa.

Vierailija
8/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valitettavasti samanlainen esimies. Hän on tosin kaikille samanlainen, mutta ei se silti tunnu kivalta että ainoa palaute mitä työstään saa on negatiivista.

minä olen avoimesti sanonut vastaan (pari kertaa minua syytetty toisten virheestä/tekemättä jättämisestä), enkä siedä turhasta narisemista. Samalla etsiskelen uutta työpaikkaa ja lähden heti kun sellainen löytyy. Aivan varmasti löytyy sellainen työnantaja joka ymmärtää että me työntekijät maksetaan hänenkin elämänsä.

Vierailija
9/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista. Esimies on tavallinen ihminen, ja löytyy fiksumpia ja tyhmempiä. Varsinkin ns. suorittavassa työssä monella alalla esimiestaidot ovat jämähtäneet 80-luvulle ja yksi tärkeimmistä metodeista on juuri virheiden kyttääminen, minkä tarkoituksena on ilmeisesti pitää työntekijä jotenkin valppaana ja peloissaan.

Tein aikoinaan samanlaista työtä firmassa, jossa esimiehillä ei ollut mitään johtamistaitoja tai sosiaalisia taitoja. Lopulta esimiesten toiminta johti siihen, että ihmiset alkoivat tehdä työtään hitaammin jotta ei tulisi virheitä, jotka sinänsä olivat merkityksettömiä. Halvemmaksi ja helpommaksi olisi tullut tehdä nopealla tempolla, korjata lopuksi virheet ja olla tyytyväisiä, sen sijaan että hidastellaan vain sen takia että esimies ei tulisi nalkuttamaan.

Mutta, esimiehellekin voi antaa palautetta. Esimerkiksi itse olen kertonut nykyiselle esimiehelleni miten minua voi motivoida. Minä tarvitsen välillä palautetta ja kehuja, ne minua innostavat tekemään entistä paremmin, siinä missä jatkuva kritiikki saa minut lannistumaan ja etsimään uutta työpaikkaa. Esimiehelle tämä on arvokasta tietoa, jos hänellä on yhtään järkeä.

Vierailija
10/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siivousalalla tyypillistä.

Vierailija
11/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan normaalia, että töissä ollaan jotenkin vanhemman/opettajan (pomo) ja lapsen/oppilaan (alainen) rooleissa?

Vierailija
12/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista.

Meillä vielä esimies paukuttaa kädellä pöytään, kun on jollekin jotain negaa sanottavana - siinä kaikkien kuullen ta-vut-taa ja iskee pöytään tahtia.

Mä en yleensä ota sen juttuja kuuleviin korviini. Moni loukkaantuu, asiasta.

Otin puheeksi tuon hänen tapansa huutaa ja hakata tahtia. Loukkaantui. HÄN ei sellaista ole tehnyt kuin pari kertaa, kun on pitänyt vauhtia saada ihmisten töppösiin. Jaahas. Välit viilenivät.

Sitten alettiin pitämään kirjaa, että missä tilanteissa ja milloin hän tuommoista tekee. Toi on todella nöyryyttävä tapa nimittäin. Sanois asiasta ja kahden kesken. Tuon kuulee kaikki asiakkaatkin, kun meidät nolaa....

Vein parin viikon päästä listan hänelle ja hänen esimiehelleen. Sanoin sanottavani. Esimies lähti välittömästi lääkäriin ja jäi kuukauden sairaslomalle uupumisen ja työpaikkakiusaamisen takia.

Sitä selviteltiin jonkin aikaa. Käytiin työpsykologilla porukalla selvittämässä asioita ja oppimassa uusia kommunikointi tapoja.

Hän oli ainoa joka ei koskaan oppinut siellä yhtään mitään. Ei ollut edes tarvetta kaikissa tapaamisissa käydä, vaikka hän itse sitä tapaa vaati.

Sitten tuli korona. Väkeä vähennettiin huomattavasti. Tuo esimies oli ensimmäisten joukossa, kun potkuja jaettiin. Taisi se olla vähän hankala ylemmällekin taholle.

Vierailija
13/23 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esimieheni ei ole koskaan kehunut. Huutaa kyllä ja syyttää kaikesta, vaikka en olisi mitään virhettä tehnytkään. Nykyään en edes tee enää töitä hänen kanssaan enkä lähetä hänelle sähköpostia, kun ei hän kuitenkaan vastaa minulle. Meistä kumpikaan ei varmaan enää edes tiedä, mitä toinen tekee. Muuten kyllä ollaan väleissä ja jutellaan sovussa työhön liittymättömistä asioista. Kyllä hän tuntuu pitävän minusta kuitenkin. Ainakin tissejäni hän tykkää tuijottaa. Meneehän se näinkin.

Vierailija
14/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vahvan ja oikeudenmukaisen naisjohtajan jälkeen astui remmiin

naismainen miehentapainen tyyppi, joka nalkuttaa pienistä virheistä

vähän tyyliin kuin niitä tehtäisiin tahallaan. Työilmapiiri on kuraa ja

lisäksi tuo pelle liittoutuu oman kuppikuntansa kanssa muita vastaan.

Ihanaa suomalaista johtamista 2000-luvulla. Miehekäs mies ei ikinä toimisi

kuten hän...

Vierailija
15/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapana antaa negatiivista palautetta koko työporukan kuullen ja varmuudeksi mainita vielä nimi, että ei vain kenellekään jää epäselväksi, kuka tällä kertaa lynkataan julkisesti! Mutta eihän työstä tarvitse pitää, sitä pitää vain sietää! Mulkero esimies, joka nuoleskelee johtoa, kun muuhun ei kyvyt riitä!

Vierailija
16/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ns pomo on huono niin tolta se kuulostaa

Hyvä esimies ei toimi noin!!!

Vierailija
17/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi. No silloin kyllä kehutaan jos pitäs tehdä jotain ylimääräistä tms.

Joskus sanoin kun aina valitti "miten ei oo rahaa", että kiitos ja sellainen tsemppi ei maksa mitään. Ei tajunnut.

Myyjänä (kiinteällä liksalla) saatoin kuitenkin esim. Olemalla hemmetin hidas tahallaan vähentää vaikka kuinka päivän myyntiä. Ja toisinpäin.

Onko positiivista vai negaa saava tehokkaampi? Omalla kohdalla posi toimii.

Vierailija
18/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella terveydenhuoltoalalla ei ole osunut kohdalle yhtään hyvää pomoa. Aina kun luulee, ettei hullumaksi voi mennä, niin erehtyy. En tiedä mistä koloista kaivetaan ne kaikista mahdottomimmat tapaukset pomoiksi. Jos heidän toiminnastaan kirjoittaisi kirjan, kukaan ei uskoisi todeksi.

Vierailija
19/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta kysyn: missä työssä tapahtuu jatkuvasti selviä virheitä päivän mittaan ja ne on kaikille ihan ok? Siis jopa postinlajittelussa, jossa myönnettävästi tapahtuu useinkin virheitä, virheiden määrää yritetään saada laskemaan. Jokainen huti aiheuttaa lisätyötä ja tuotannon hidastumista.

Vierailija
20/23 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin palautetta saa vain mokatessaan. Onneksi sitä ei tapahdu kovin usein. Olisi kivaa saada palautetta onnistuessaankin. Ja ihan muuten vain, vaikka ei tee mitään ihmeellistä. Kiitoksen sanaakaan ei saa joustamisesta tai mistään.

Olen ruokapalvelutyöntekijä. Ehkä emme ole tärkeitä työntekijöitä edes pomojen silmissä. Esimiehille on varmaan ihan sama, että kuka kaduntallaaja nämäkin hommat tekee. Toki sekin mahdollisuus on olemassa, että olen vain niin huono työntekijä, etten ole kehujen arvoinen.