Milloinkas se pahoinvointi alkoikaan?
Tässä istun töissä (ennen klo 8 maanantaiaamuna! mikä muhun on mennyt!) ja yritän muistella esikoisen odotusaikaa, kun ei tuu kaikkia näitä alkuvaiheen juttuja mieleen.
Auttakaapa siis: missä vaiheessa varsinainen pahoinvointi on itsekullakin alkanut (jos on alkanut)? Tein lauantaina positiivisen testin ja nyt olisi menossa menkkojen mukaan rv 4+5, mutta olo on hämmästyttävän hyvä. Alavatsaa nipistelee ja kipristelee ja tuossa pe-la oli oikein kovia " menkkakipujakin" , mutta nyt ei mitään isompaa. Iltapäivällä ehkä hienoista kuvotuksen tunnetta, mutta niin vähän, ettei oikein tiedä, kuvitteleeko vai onko oikeasti totta. Esikoisen aikana muistan voineeni rv 19 saakka _huonosti_, mutta en millään pelillä muista, koska pahoinvointi alkoi, jotain rv 5 tienoota veikkailisin. Oliskin kiva kuulla kokemuksia teiltä, joilla asia on tuoreemmassa muistissa..
A.A.
ps. joo tiedän, että pitäisi olla tyytyväinen niin kauan kuin vointi on hyvä, koska sitten sitä etomista taas piisaa ja piisaa ihan kyllästymiseen asti, mutta tässä vaiheessa vielä epäilyttää, että josko kaikki ei olekaan hyvin, kun ei ole paha olo :o) Tosin äitini hankki 3 lasta voimatta kertaakaan huonosti...
Kommentit (4)
Joo, sellaista muistelinkin, että ei ihan heti alkanut.
Tappert: Joo, sopiihan sitä toivoa, että ei tulis pahoinvointia ;o) Oon jo etukäteen kateellinen sulle ;o)
cucci: sympatiat sulle! Mä odotin ekan kanssa, että " kyllä se viikolla 12 helpottaa" . Ja kököt! rv 19 alkoi olla vähän helpompi olla. Siihen asti ympärivuorokautista pahoinvointia ja etomista. Yölläkin heräsin siihen. No, aika aikaa kutakin sanoi pässi kun päätä leikattiin. Kyllä se joskus loppuu sullakin, vaikka mä kyllä sain kammon itselleni tuosta ekasta kerrasta. Vieläkään en voi mennä Lidl:iin kun raskaana ollessa kävin siellä ja siitä nyt on sentään jo yli 2 vuotta :o) No, jaksamista sulle ja muille pahoinvoiville myös!
A.A., vielä tolkussa kunnossa
luin useammasta paikasta että pahoinvointi useimmiten alkaa, jos alkaa, viikkojen 7-8 paikkeilla. Meikäläisellä on nyt viikko 12 lopuillaan eikä pahoinvointi ole missään vaiheessa alkanut. En valita :) Menisi vain yhtä helposti seuraavat puoli vuottakin!
ja viime viikolla (rv 16+4) olen viimeksi oksentanut. Kuvotusta ei ole joka päivä, mutta 2-4 kertaa viikossa olen joutunut pönttöä halailemaan. Esikoisesta ei ollut mitään tällaista, joten siksi onkin pikkusen outoa!
se joko tulee tai on tulematta. Mä olen täysin ilman selvinnyt :)
Mutta toisten juttuja lukemalla ymmärtäisin että yleisimmin se alkaa juuri siinä rv5-6..ja jokainen raskaushan on erilainen, ehkä selviät tällä kertaa ilman?!
Tappert 9+0