Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä määräaikainen, tunnistatko itsessäsi ylisuorittamisen vakipaikan toivossa?

Vierailija
13.02.2021 |

Itse opetusalalla, ja kyllä. Tämä alkaa tuntumaan tässä vaiheessa vuotta jo uupumiselta. Jatkuvaa nuoralla tanssimista...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto...

Vierailija
2/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusalalla lienee yleistä.... Ja tässä vaiheessa vuottahan niitä virkoja jaellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kun projektirahoitus loppuu, niin se loppuu. Projektityössä ei ole "vakipaikkaa" olemassakaan.

Vierailija
4/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja kun sain vakipaikan, niin edelleen jotenkin ylisuoritan. Tuntuu, että ne, jotka ei ole joutuneet työpaikkaa hakemaan ja olemaan työttömänä ottavat ihan järjettömän rennosti, facebookkailevat työaikana, jättävät homman kesken ja olettavat että joku muu hoitaa jne. Mä olen niin liikuttavan kiitollinen vakipaikasta, että hoidan työni ylihyvin ja tarkasti.

Vierailija
5/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
6/6 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minulla on takana pian 10 vuotta pätkää kunnalla siivous- ja ruokapalveluissa. Tunnistan itsestäni ylisuorittamisen. Tuntuu myös, että määräaikaisilta vaaditaan enemmän joustoa ja määräaikaisen täytyy jatkuvasti lunastaa paikkansa työyhteisöissä ja näyttää olevansa hyvä. Se on aika kuluttavaa henkisesti. Minulla on jatkuva pelko, että olenkin ihan paska ja seuraavaa pätkää ei tule. En saa pitää lomia, ja muutenkin määräaikaiset ovat kaikessa ö-luokan ihmisiä.

Ammatillinen itsetuntoni on laskenut olemattomiin. Kaikesta ylisuorittamisesta huolimatta tuntuu, etten riitä, en ole tarpeeksi hyvä. Minulla on ankaria itseinhon tunteita ja jatkuva stressi ja huoli tulevasta. Hävettää olla niin huono ja turha ihminen, etten kelpaa vakituiseksi.