Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

juon 3 litraa kokista päivässä

Vierailija
07.08.2006 |

millä voisin korvata tämän tavan? Tapa on huurjan epäterveellinen

Vesi on liian mautonta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kofeiinitabletteja ja maustettuja vesiä vaikka alkuun... Kun pääset eroon siitä kolan saamisen " ajatuksesta" , voit alkaa vierottautua kofeiinista.

Vierailija
2/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut yli 10-vuotta. Reikiä on kolme. Painoa 60 kg.

Jos lopetan colan juomisen, niin sitten juon vain kahvia. Light limsoja juon joskus, kun yritän olla joumatta colaa. Inhoan vettä, mehuja, maitoa, teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kahvia kuluu paljon enemmän. Nykyään lasillinenkin cokista maistuu pahalta.

Vierailija
4/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on verrattavissa tupakka riippuvuuteen... Luultavasti olette addiktoituneet kofeiiniin. Veikkaan että teistä tulee hermostuneita, ärtyisiä ja päänsärkyisiä jos ette saa kokista/pepsiä muutamaan päivään...?

Teinä koittaisin lopettaa tuon juomisen, pikkuhiljaa vähentämällä " annosta" , eli tiputtakaa juoman määrää esim. desi/vikko. Juokaa aina samasta lasista, jotta pystytte oikeasta vähentämään juomaanne määrää, ja ÄLKÄÄ huijatko itseänne...!!!

Ja kannattaa ostaa apteekista noita kofeiini tabletteja ja ottaa niitä jos koittaa lopettaa juomisen kerralla, sillä esim. tuossa kolmessa litrtassa on tajuton määrä kofeiinia...!:(

Itsekkin olen ollut kokikseen addiktoitunut, minä pääsin eroon vaihtamalla vissyyn... Vieläkin juon kokista, joskus tulee sellainen HIMO että kirjaimelllisesti kuolaa erittyy ja on PAKKO saada kokista!!! Ajan vaikka keskellä yötä lähimmälle aukiolevalle kokista myyvälle huoltsikalle tmv. ONNEKSI tuota tapahtuu enää pari-kolme kertaa vuodessa...! Kotona ei kokista voi pitää, kun kaikki menee nopeasti...

Mutta sen kyllä huomaa, että kun on muutaman viikon ---> juomatta kokista, se alkaa maistua ällön sokireselta ja " pahalta" , hampaisiin jää kalvo jota ei vissystä tmv. jää... MInä tosin join ihan normi kokista, en lightia...

Vierailija
5/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pullotettua vettä, jos hanasta tuleva on pahaa. Kun ei kolaa ole vaihtoehtona, menee vesikin alas. Parissa kuukaudessa totut siihen, ja kaipaat kolaa enää satunnaisesti. Korvaa kofeiinivaje kahvilla.

Vierailija
6/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sillon paha hammas- ja suutulehdus joten lopetin täysin sen juomisen... silloin tällöin juon perjantai pullona puolen litran pepsi maxin, mutta se ei enää edes maistu kauhean hyvälle...

mä juon kanssa laimennettua mehua, siinä on kyllä sokeria, mutta laimennan reilusti. sitten juon vettä ja nyt uutena kokeillut kesän noita " maustettuja" kaupan vesiä.

tsemppiä lopettamiseen... kerran se kirpasee!!!

se on vähän kun röökin veto... sitä tekee kun ei oikein muutakaan tekemistä ole...

Vierailija
7/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kahvin litkuttelukaan terveellistä ole, mutta jos vaihtoehtona on 3 litraa kolajuomaa niin... (ajattelen, että olet riippuvainen kofeiinista.)

Ja jos kaipaa vahvaa makua janojuomaksi, niin purista sitruunamehua ja lisää siihen vettä maun mukaan.

Vierailija
8/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliittia se saattaa kyllä aiheuttaa.

Minäkin suosittelen vaihtoa hiilihapotettuihin vesiin, ja kofeiinintarpeeseen pari kuppia kahvia päivässä.

Vierailija
9/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että joku juo limpparia monta litraa päivässä. Sehän on ihan täysin pakkomielle jo, vähän kuin alkoholikin. onneks limu ei vaan nouse päähän. Itse juon tosi vähän limua, ja lapsenikin saa vain saunalimpparit. Janohan ei nimittäin limpparilla lähde, vaan vain lisääntyy. VETTÄ sanon minä tai ihan perinteistä SOKEROITUA mehua, sillä nuo kaikenmaailman LIGHTjuomat ovat erittäin epäterveellisiä, sokeri sentään on luonnon oma tuote.

Vierailija
10/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi maxia menee ehkä n5litraa viikossa. Onkohan siihen lisätty heroiinia kun aiheuttaa tämmöstä riippuvuutta?? Hampaista kiille lohkeillut, painoon tuo ei vaikuta kun ei sisällä energiaa...

Vierailija
11/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tavallista vai lightia? Itse juon noin 1 litran Pepsi Maxia päivässä ja mielestäni sekin on jo liikaa, mutta olen vaan niin " koukussa" siihen etten osaa ilmankaan oikein olla. Mies valittaa että saa aina selkä vääränä raahata pepsiä mulle ;P

Sun kannattaisi ainakin yrittää vähentää tuota määrää reilusti. Älä osta sitä kotiin kuin yhden pullon kerrallaan ja päätät että sen on riitettävä päiväksi, mieluiten 2-3 päiväksi.

Vierailija
12/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullon on niin paljon halvempia kaksittain kun yksittäin, että tulee sitten juotua ne molemmat kuitenkin ja jos en saa alan pomppia seinille.

Hampaat ovat hyvässä kunnossa, ei yhtään reikää kun viimeksi viimeviikolla kävin.

Olen yrittänyt vähentää juontia, mutta liian heikko olen siihen

Vierailija
13/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen kylläsiitä että edelleenkin mulla on kaamee kapula :D En oikeesti juo limua ollenkaan. Milläköhän tän olon sais jo pois?

Vierailija
14/14 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsinkiin opiskelemaan ja Helsingissä oli tosi pahaa vettä, pikkuhiljaa vaihdoin sen colaan. Ensin silloinen litran pullo kesti päivän pari, nykyään menee se puolitoista litraa päivässä, enemmänkin menisi, mutta johonkin pitää " raja" vetää...mutta siis aikaa tästä aloituksesta on 12 vuotta ja sen kyllä huomaa. Aluksi ihmiset ihan totta ihastelivat valkoisia hampaitani, valkoiset siksi, että kiille pikkuhiljaa alkanut " sulamaan" . Nykyään hampaani ovat ns kivasti sanottuna " pitsireunaiset" ja kuluneet. Eivät todellakaan kauniit. Hammaslääkärit ovat sanoneet, että lopeta se juominen heti, sun hampaasi ovat todella kuluneet...mutta OLEN koukussa. Reikiä minulla ihme kyllä ei ole ollut, ilmeisen kova hammasluu...mutta eiköhän sekin vaihe vielä tule...