onko muita jotka valitsivat lapsen kummit huonosti?
itsellä esikoisen kummeistä yksikään ei käy ikinä katsomassa tyttöä,
vain pakolliset juhlat kuten synttärit ja sit jouluna paketti.
samas kaupungissa asutaan.
tämä yksi kummi on veljeni joka ei välitä p*skan vertaa.
syynä ilkee käly joka aivopessyt veljeni.
mutta tietenkin jos veljelläni olisi yhtään halua tavata kummilastaan ei paljoa kälyn mielipiteet vaikuttais,osasyy siis hänessä itsesssään.
heillä ei ole esim. lapsemme kuvia missään tms
toisen lapsen kohdalla valinnat kävi paljon paljon paremmin.
harmi vaan näin pikku tyttömme kohdalta,mutta rakkautta ja huolenpitoa saa onneksi paaaaaljon meiltä ja isovanhemmilta ym sukulaisilta!
Kommentit (7)
mutta kivoja ihmisiä ja kavereita. Toiset käyvät synttäreillä ja minä vastavuoroisesti heillä kun olemme ristiin kummeja.
Emme kyllä kukaan sen kummemmin osallistu toistemme lasten kasvatukseen tai hoitoon. En edes kaipaa sellaista.
tympii,toivoisin että joku muukin vois vastailla.
Vastaavasti tajutaan, että meidän lasten kummeilla on omakin elämä, eikä meillä ole mitään erityisiä vaatimuksia kummeille.
Tavataan kun jaksetaan ja muistetaan aina jotenkin merkkipäivinä. Eikä me olla ikinä lapsille korostettu " kummiuden" tärkeyttä, joten ei lapsetkaan odota kummeiltaan mitään mahdottomia.
ja harmittaa. Eipä kyllä ole paljon ollut vaihtoehtojakaan, miehen suku todella pieni, omani kauempana eikä paljon tekemisissä, molemmat ollaan ainoita lapsia. Hyvä ystäväni jo niin monen kummi ettei voi pyytää. Välillä surettaa tosi paljon, mutta eivät kai lapset sitä ymmärrä kaivata tai tajua mistä jäävät paitsi. Esikoisen neljästä kummista kaksi ei nytkään ole lähes vuoteen lähestynyt lasta millään tavalla. Itse muistan kummilapsiani ja koitan olla tekemisissä vaikka kauempana asuvatkin, tuli kyllä paha mieli, kun täytin tasavuosia ja kummilapsilta ei tullut edes korttia...Itelläni oli lapsena hyvät suhteet kummiin, siksi tiedän että antoisaakin se voisi olla.
Tuli paha mieli kun kummi kieltäytyi tulemasta kummi-lapsen ensimmäisille vuosipäiville koska oli kuulemma ensimmäinen vapaa lauantai pariin kuukauteen.. Ja minä kun olin nähnyt vaivaa että järkkäsin juhlat silloin kun kummeillakin oli vapaata että varmasti pääsevät:( Aika erikoinen syy mielestäni skipata pippalot; muuten olisin tullut mutta kun sattui juhlat vapaapäivällle..
Olisi mukavaa jos pojan kummit muistaisivat häntä hiukan enemmän, synttäreinäkin tuli yhdeltä kummilta meili ja toiselta tekstiviesti! Poika on vasta 2-v. Kolmannetkaan kummit eivät juuri olevan kiinnostuneita hänestä joten kyllä jossain mielessä harmittaa kummien valinta!
Saattaahan tilanne vielä muuttuakin, toivon sitä todella.
No tuli valittua lapselle kolme kummia, joista yksi muistaa syntymäpäivänä ja jouluna, toiset kaksi eivät ollenkaan. Halusimme valita kummeiksi kavereitamme koska sukulaisiin tulee muutenkin pidettyä yhteyksiä. Pieleen taisi mennä mutta ei kaduta. Ihmiset ovat vain ihmisiä :)