Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mitta tulee täyteen, mitä sitten?

Vierailija
11.02.2021 |

Mä olen aina ollut joustava, kantanut vastuun, hoitanut ikävät hommat. Tämä niin kotona kuin töissä. En ole pitänyt itseäni liian kilttinä, osaan kertoa mielipiteeni ja jopa pitää siitä tarvittaessa kiinni ja olen kokenut jaksavani usein paremmin kuin muut, joten miksipä en olisi tehnyt.

Nyt korona on vaikuttanut sekä töissä, että kotona niin, että kaikki tuo on moninkertaistunut. On töissä kaikenlaisia kuvioita joita pitää noudattaa ja selvittää ja jotka muuttuu koko ajan, muut menee siitä mistä aita on matalin ja mä yritän sammutella tulipaloja. Jos kukaan ei tee, siitä voi olla oikeasti vaaraa muille, pomo tietää tilanteen mutta ei pysty tekemään oikein mitään, ettei kaikki ala saikuttaa.

Kotona taloudellisesti tiukempaa, vanhemmat ja appivanhemmat riskiryhmää ja heidän asioitaan pitää hoitaa ja heitä tsempata jaksamaan, omien muiden arkiasioiden hoitamisen ohessa.

Mä olen ihan loppu, jokainen uusi vastoinkäyminen tai selvitettävä asia tuntuu mahdottomalta, nekin asiat joita aiemmin olen hoitanut ihan ohimennen. Mutta on pakko jaksaa, työkaverit uhkailee burn-out-saikulla, mies stressaa niin että varmaan sairastuu jne. Mä siis teen ja olen ihan normaali, mutta illalla kun muut nukkuu, en saa unta ja olen ihan hajalla.

Mistä hitosta mä kaivan nyt ylimääräistä energiaa? Oon yrittänyt lenkkeillä, lukea ja jopa herkutella ylimääräistä, että jostain saisi mielihyvää, mutta ei auta. Tiedän ettei kukaan ole korvaamaton, mutta tässä kohtaa tuntuu, ettei vaihtoehtoja ole kuin jaksaa ja siksi pitäisi keksiä mistä siihen apu.
Nyt oon saikulla, kun kroppa teki tenän, mutta ei tätä paria päivää pidempään jatku, koska lääkärinkin silmissä olen ihan reipas ja työkuntoinen. Olenhan mä, kun on pakko.

Kommentit (3)

1/3 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitan täyttyminen tarkoittaa mielestäni juuri sitä, ettei enää ole enempää energiaa. Muut eivät pysty sitä arvioimaan, eivät edes lääkärit, vaan se on itse tehtävä.

Parasta on, jos ilmoittaa oman elämänpiirin ihmisille, että tarvitsee enemmän lepoa ja sen takia luopuu tiettyjen asioiden hoitamisesta. Toinen vaihtoehto on, että vain lakkaa tekemästä joitain asioita, esim. sammuttelemasta muiden tulipaloja tai auttelemasta ja tsemppaamasta appivanhempia sen kummemmin. Sitä paitsi puolisollesihan se kuuluisi ensisijaisesti sekä hänen mahdollisille sisaruksilleen.

Karsi kaikki tehtävät, jotka eivät ole absoluuttisen tärkeitä hengen ja terveyden kannalta. Siirrä osa tehtävistä muiden hoidettavaksi.

Vierailija
2/3 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Se mitan täyttyminen tarkoittaa mielestäni juuri sitä, ettei enää ole enempää energiaa. Muut eivät pysty sitä arvioimaan, eivät edes lääkärit, vaan se on itse tehtävä.

Parasta on, jos ilmoittaa oman elämänpiirin ihmisille, että tarvitsee enemmän lepoa ja sen takia luopuu tiettyjen asioiden hoitamisesta. Toinen vaihtoehto on, että vain lakkaa tekemästä joitain asioita, esim. sammuttelemasta muiden tulipaloja tai auttelemasta ja tsemppaamasta appivanhempia sen kummemmin. Sitä paitsi puolisollesihan se kuuluisi ensisijaisesti sekä hänen mahdollisille sisaruksilleen.

Karsi kaikki tehtävät, jotka eivät ole absoluuttisen tärkeitä hengen ja terveyden kannalta. Siirrä osa tehtävistä muiden hoidettavaksi.

Olet oikeassa ja näinhän sitä pitäisi pystyä tekemään. Vaikka se selittelyltä kuullostaa, niin tuntuu vaan että sitten ne asiat jäävät tekemättä ja sen seurauksena oma työmäärä vaan kasvaa jatkossa eli tilanne pahenee. Näin töissä.

Mutta kiitos kun vastasit, totta tuo on, että vain itse tietää voimavaransa ja jossain kohtaa pitää osata olla tekemättä kun voimat loppuu. Pitää alkaa miettimään, mitkä on niitä asioita, joissa voisi arkea helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUoomalaisen mitta ei saa tulla täyteen. Kun kerta tänne kylmään ja masentuneeeseen maahan on synnnytty niin tarvitsee olla sisua selvitäkseeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän